Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i jätti tielle huollon jälkeen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kutoskone
    Bimmer Rookie
    • Apr 2016
    • 34
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by walde View Post
    Normaalisti toimiva ehjä auto, jossa palaa moottorin häiriövalo?
    Moottori pyöri ja auto liikkui, myöhemmin ei tehnyt noita. Ja kun se valokin olisi pitänyt aiemmassa huollossa hävitä yli 30km ajaksi..

    Originally posted by Tonton View Post
    Tulpan vaihdolla piti häiriövalo saada sammumaan. mistä moinen ajatus? Oliko vikakoodia kipinän puutteesta?
    Oisko kuitenkin puolavikaa.
    Mainitsivat sytytyshäiriöistä, jotka kuulemma johtuivat vanhoista tulpista.

    Comment

    • Kutoskone
      Bimmer Rookie
      • Apr 2016
      • 34
      • Jyväskylä

      #17
      Ja tässä siis iCarsoftilla luetut koodit:

      E3 Fuel trim bank 1, permissible range exceeded
      7C Activation, solenoid valve, intane manifold (DISA)
      E4 Fuel trim bank 2, permissible range exceeded
      EE Misfire, cylinder 1
      EF Misfire, cylinder 2
      F2 Misfire, cylinder 5
      F0 Misfire, cylinder 3

      Comment

      • Pazi88
        Moderator
        • Jan 2007
        • 11078
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Kutoskone View Post
        Ja tässä siis iCarsoftilla luetut koodit:

        E3 Fuel trim bank 1, permissible range exceeded
        7C Activation, solenoid valve, intane manifold (DISA)
        E4 Fuel trim bank 2, permissible range exceeded
        EE Misfire, cylinder 1
        EF Misfire, cylinder 2
        F2 Misfire, cylinder 5
        F0 Misfire, cylinder 3

        Eli mahdollisesti disa rikki ja imuvuoto. Kyllähän siinä saa imusarjan käyttää irti jos haluaa varmistua että imuvuodot tulee korjattua. Sytytyshäiriöt voi johtua tulpista, mutta myös imuvuodoista jos käy jo pahasti väärillä seoksilla.
        Last edited by Pazi88; 02-12-2017, 14:43.

        Instagram, YouTube kanava
        ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

        Comment

        • Antti O
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 6935
          • N/A

          #19
          Nuo range exceed koodithan nyt vaikuttaa jo heti siltä että imuvuotaa jos ei saa lambda tarpeeksi korjattua. Ne nyt ekana kuntoon. Savutesteriin jos ei muuten löydy.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #20
            Kuten tuossa edellä sanottiin, noilla kilometreillä kaikki konehuoneen muovit/kumiosat alkaa olla jo aika rapeita. Jos ovat siellä esim. ilmansuodattimen kunnon tarkistaneet, niin siinä helposti voi imuputki alkaa vuotamaan. Jos muoviosa(t) murenee normaali huoltotoimenpiteiden yhteydessä käsiin, niin ei siitä nyt oikein voi huoltoakaan syyttää. Kuten tuossa jo todettiin, niin moottorinohjaus ei pysty korjaamana seoksia riittävästi kummallakaan bank:lla, joten veikataan imuovuotoja.

            Enemmän ajettujen autojen korjaaminen ei korjaamollekkaan ole helppoa kun yhtä vikaa korjattaessa toinen muovi/kumiosa hajoaa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • pomo
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2013
              • 429
              • Oulu

              #21
              Huohotin lienee vaihtokunnossa jos ei ole vaihdettu? Onko tuossa eristetty eli cold climate paikoillaan? Jos ei, kannattaa laittaa. Minulla oireili aikalailla samalla tavalla kun huohotin jäätyi talvella. Tuli kuntoon vaihdolla. Kilsoja kylläkin alle 200tkm.
              --Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita--

              E46 320 Cab

              Comment

              • Antti O
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6935
                • N/A

                #22
                Se huohotin kannattaa ottaa merkkarilta "kittinä", 53€ eur maksoi kun ostin.
                eli eristetty ccv, + 2 putkea eristettyinä sisältävä paketti.

                Comment

                • MPV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2002
                  • 1193
                  • Muhos

                  #23
                  Originally posted by Antti O View Post
                  Se huohotin kannattaa ottaa merkkarilta "kittinä", 53€ eur maksoi kun ostin.
                  eli eristetty ccv, + 2 putkea eristettyinä sisältävä paketti.

                  http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=341
                  Eikö cold climate päivitys vaadi separaattorin ja kolme eristettyä putkea? Tuolta numerot 1-4:


                  Samalla vaihdaisin myös letkun nro7.

                  Comment

                  • World L
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2011
                    • 270
                    • Kellokoski

                    #24
                    Originally posted by MPV View Post
                    Eikö cold climate päivitys vaadi separaattorin ja kolme eristettyä putkea? Tuolta numerot 1-4:


                    Samalla vaihdaisin myös letkun nro7.
                    Vaatii. Kitissä on 1-3, lisäksi 4 ja 7 erikseen. Ihan hyvän säästön tuolla kitillä saa silti.
                    E36 320i cabrio -96
                    E46 330i sedan -00
                    F31 318d -14

                    Ex: 2x E36, 2x E39, 1x E61

                    Comment

                    • Kutoskone
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2016
                      • 34
                      • Jyväskylä

                      #25
                      Ja itsestään alkoi taas toimia, ilman mitään huoltotoimenpiteitä.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #26
                        Ja tulee taas jättämään tielle, jos ongelmaa ei diagnosoida ja korjata..
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎