Eli tarina on seuraavanlainen: 380t ajettu 320i oli eräässä autohuollossa määräaikaishuollossa, jonka jälkeen öljynsuodattimen kannesta vuoti öljyä. Huollossa pyysin myös katsomaan moottorin vikavaloa, jonka piti tulppien vaihdolla lähteä. Lähti 30km ajaksi.
Vein auton takaisin ja vaihtoivat uuden öljynsuodattimen, samalla kerralla ei vielä ollut aikaa muulle. Vein uudelleen ja pesivät moottorin sekä ilmoittivat vikakoodeista, että vikoja on enemmänkin mutta ensin pitäisi tehdä 700+€ huohotin- ja imusarjaremontti. En sitä antanut tehdä ja kävin hakemassa auton, vaan pihasta lähtiessä kone pätki ja tehot olivat hieman hukassa. Ei muuta kuin u-käännöstä takaisin.
Seuraavana päivänä sain auton takaisin, kuulemma vain kosteutta jäänyt pesusta ja lämpimäksi käyttämällä oli alkanut toimimaan. Vaan eipä mennyt kuin muutama kymmentä kilometriä, kun auto alkoi nykimään ja pysähtyi. Käynnistettyä auton se pätki ja sammuili yhä välillä, mutta lisäksi tehot olivat täysin kateissa, tasamaalla pysyi juuri ja juuri kakkosella käynnissä kaasu pohjassa. Ensimmäiselle ylämäelle asti sain auton ajettua, josta auto hinattiin samalle huoltamolle.
He eivät suostuneet autoa tutkimaan, elleivät saisi korjata huohotinta ja imusarjaa ensin (ja sen jälkeen siis vasta etsiä vikaa). Käskivät lopulta vain viedä johonkin muuhun liikkeeseen kun luottamusta heihin ei näköjään ole, maksavat kyllä jos heidän aiheuttama vika.
Ajatuksia mitä kannattaisi tehdä ja mikä voisi olla syynä tiellejäämiseen?
Vein auton takaisin ja vaihtoivat uuden öljynsuodattimen, samalla kerralla ei vielä ollut aikaa muulle. Vein uudelleen ja pesivät moottorin sekä ilmoittivat vikakoodeista, että vikoja on enemmänkin mutta ensin pitäisi tehdä 700+€ huohotin- ja imusarjaremontti. En sitä antanut tehdä ja kävin hakemassa auton, vaan pihasta lähtiessä kone pätki ja tehot olivat hieman hukassa. Ei muuta kuin u-käännöstä takaisin.
Seuraavana päivänä sain auton takaisin, kuulemma vain kosteutta jäänyt pesusta ja lämpimäksi käyttämällä oli alkanut toimimaan. Vaan eipä mennyt kuin muutama kymmentä kilometriä, kun auto alkoi nykimään ja pysähtyi. Käynnistettyä auton se pätki ja sammuili yhä välillä, mutta lisäksi tehot olivat täysin kateissa, tasamaalla pysyi juuri ja juuri kakkosella käynnissä kaasu pohjassa. Ensimmäiselle ylämäelle asti sain auton ajettua, josta auto hinattiin samalle huoltamolle.
He eivät suostuneet autoa tutkimaan, elleivät saisi korjata huohotinta ja imusarjaa ensin (ja sen jälkeen siis vasta etsiä vikaa). Käskivät lopulta vain viedä johonkin muuhun liikkeeseen kun luottamusta heihin ei näköjään ole, maksavat kyllä jos heidän aiheuttama vika.
Ajatuksia mitä kannattaisi tehdä ja mikä voisi olla syynä tiellejäämiseen?
Comment