Announcement

Collapse
No announcement yet.

n42 misfiret

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeppis45
    Bimmer Rookie
    • Mar 2017
    • 49
    • Rauma

    #16
    Originally posted by Spetke View Post
    Joko tämä selvisi?
    Eilen sain vasta puhdistettua tuon liittimen mutta vika on pysynyt, näkeekö jos ottaa venttiilikopan pois että missä kunnossa valvetronicin vehkeet on?
    Edit: parkissa tärräsi vähäsen jtn päätin vielä testata käyttää sen liittimen irti ja tärinä hävisi, että vaikuttaa valvetronic vialta?
    Last edited by jeppis45; 19-01-2018, 12:48.

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17837
      • PKS

      #17
      Originally posted by jeppis45 View Post
      Eilen sain vasta puhdistettua tuon liittimen mutta vika on pysynyt, näkeekö jos ottaa venttiilikopan pois että missä kunnossa valvetronicin vehkeet on?
      Edit: parkissa tärräsi vähäsen jtn päätin vielä testata käyttää sen liittimen irti ja tärinä hävisi, että vaikuttaa valvetronic vialta?
      Näkee ja ei.

      Monia mahdollisia syitä:
      -Hall-anturin liittimet kosketushäiriöt (tiiviste huono -> ui öljyssä)
      -Viallinen anturi
      -Valvetronic nokka kulunut
      -Nokan säätöratas viallinen (hampaat poikki ym)
      -Säätömoottori viallinen (joko ihan moottoritekninen vika tai hampaat)
      -Imuventtiilit ei sulkeudu kunnolla (karsta)

      Tekisin itse Valvetronic testin DIS/ISTA ja kuuntelisin miten säätö muuttuu.
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36
      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      Muut talouden vehkeet:
      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • antti
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2002
        • 766
        • Espoo

        #18
        Samat kokemukset, oppirahat tuli maksettua.

        Originally posted by jr66 View Post
        Se öljyvuoto on tyyppivika eikä o-rengasta saa vaihdettua ilman isompaa purkamista. Koko n42 on suuri paskaläjä, myy pois.
        E46 325ti Compact

        Comment

        • jeppis45
          Bimmer Rookie
          • Mar 2017
          • 49
          • Rauma

          #19
          Originally posted by Dualfun View Post
          Näkee ja ei.

          Monia mahdollisia syitä:
          -Hall-anturin liittimet kosketushäiriöt (tiiviste huono -> ui öljyssä)
          -Viallinen anturi
          -Valvetronic nokka kulunut
          -Nokan säätöratas viallinen (hampaat poikki ym)
          -Säätömoottori viallinen (joko ihan moottoritekninen vika tai hampaat)
          -Imuventtiilit ei sulkeudu kunnolla (karsta)

          Tekisin itse Valvetronic testin DIS/ISTA ja kuuntelisin miten säätö muuttuu.
          Pitkästä aikaa infoon, näitä dualfunin laittamia mahdollisia vikoja ei oo tullu vielä sen enempää kahtottua koska ulkona ei tee mieli rassata näillä ilmoilla mutta aattelin vielä kysästä kun on selvinnyt lisää eli vika myös lähtee sillä jos käynnistää uudelleen mutta valo toki jää palaamaan, toinen on sitten että 3 pytyn rough arvo hyppii aika korkeella +6.00-8.00, että osaisko näistä vielä päätellä että mistä kannattaa ensin ruveta kahtomaan?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎