Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ohjaus hakee.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • B-Girl
    Bimmer Rookie
    • May 2016
    • 171
    • Italy

    E46 ohjaus hakee.

    Ratti ottaa uutta suuntaa jokaisesta kuopasta ja epätasaisuudesta. Ei hirveän turvallisen tuntuinen ajettava.
    Pajalla nostivat auton ylös ja mikään alustassa ei näyttänyt olevan löysällä.

    Auto on kuitenkin levoton ja ottaa uutta suuntaa helposti pienimmästäkin tien epätasaisuudesta.

    Bmw e46 2004/2005.
    Ajettu 150 000
    Moottoriin tehty täysi remppa.

    Vaikuttaisiko auton softan päivitys ajon vakauteen?
    (Täytyy ilmeisesti tehdä bmw huollossa?)
    Voisiko syy olla ohjaustehostimessa?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16500
    • Asikkala

    #2
    Vaihda pajaa. Luult. takatukivarren etupusla((t) paskana, tai jokin muu.

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #3
      Veikkaan ohjauksen niveltä. Sieltä löystyy ne niitit ja ihan pienikin välys saa aikaan aivan hirveää vetelyä. Auto ei kertakaikkiaan suostu kulkemaan suoraan. Liikuttele rattia eestaas ja kuuntele, tuleeko sieltä semmonen metallinen "klik" ääni suuntaa vaihtaessa. Jos tulee, niin sieltä se vika löytyy. Paikallaan ollessa nivel saattaa tuntua/näyttää ehjältä, mutta kun sen saa käteen, sen väljyyden kyllä huomaa sieltä.

      Comment

      • DropIt
        BTCF Member
        • Feb 2004
        • 1081
        • Ylivieska

        #4
        Itselläni oli kerran auto samanlainen. Aina kun tuli kuoppa niin auto "haukkasi" johonkin suuntaan. Myös kaistanvaihdot olivat erittäin äkkipikaisia.

        Ongelma oli etupään koiranluussa, joka ei ollut alapäästään kiinni ollenkaan!

        Alustasi oli tarkistettu, joten tuskin kyse on samasta ongelmasta. Minunkin autoni kuitenkin meni katsastuksesta läpi ilman, että tuota vikaa huomattiin. Tuli esille muissa remonteissa.

        Ja softa ei vaikuta ongelmaasi.
        [Youtubessa]
        e70 X5 3.0sd
        e87 116i
        e36 328i cab :think
        -
        Ex e46 320d
        Ex e30 325i
        Ex e30 318i

        Comment

        • B-Girl
          Bimmer Rookie
          • May 2016
          • 171
          • Italy

          #5
          Originally posted by Juppe View Post
          Veikkaan ohjauksen niveltä. Sieltä löystyy ne niitit ja ihan pienikin välys saa aikaan aivan hirveää vetelyä. Auto ei kertakaikkiaan suostu kulkemaan suoraan. Liikuttele rattia eestaas ja kuuntele, tuleeko sieltä semmonen metallinen "klik" ääni suuntaa vaihtaessa. Jos tulee, niin sieltä se vika löytyy. Paikallaan ollessa nivel saattaa tuntua/näyttää ehjältä, mutta kun sen saa käteen, sen väljyyden kyllä huomaa sieltä.

          No niin tämä kuulostaa siltä, että lähestytään todellista syytä.

          Kiitos tästä. Palaan asiaan, kun on selvitetty tarkemmin.

          Comment

          • B-Girl
            Bimmer Rookie
            • May 2016
            • 171
            • Italy

            #6
            Originally posted by DropIt View Post
            Itselläni oli kerran auto samanlainen. Aina kun tuli kuoppa niin auto "haukkasi" johonkin suuntaan. Myös kaistanvaihdot olivat erittäin äkkipikaisia.

            Ongelma oli etupään koiranluussa, joka ei ollut alapäästään kiinni ollenkaan!

            Alustasi oli tarkistettu, joten tuskin kyse on samasta ongelmasta. Minunkin autoni kuitenkin meni katsastuksesta läpi ilman, että tuota vikaa huomattiin. Tuli esille muissa remonteissa.

            Ja softa ei vaikuta ongelmaasi.

            Tarkistetaan nuo koiranluutkin samalla. Meno tiellä on juurikin kuvailemasi kaltaista.

            Kiitos, palaan asiaan.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10941
              • Joensuu

              #7
              Jos tämä nyt on todellinen case, niin vaihda korjaamoa. Ilmeisesti täysin kädettömät asentajat, jos eivät alustasta löydä väljää.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                #8
                Voit myös koittaa isommalla nopeudella löytyykö ohjauksesta ns. "tyhjää aluetta", jossa pieni ratin kääntely ei vielä vaikuta kulkusuuntaan. Jos löytyy, niin tämäkin viittaa siihen niveleen.

                Comment

                • B-Girl
                  Bimmer Rookie
                  • May 2016
                  • 171
                  • Italy

                  #9
                  Originally posted by Juppe View Post
                  Voit myös koittaa isommalla nopeudella löytyykö ohjauksesta ns. "tyhjää aluetta", jossa pieni ratin kääntely ei vielä vaikuta kulkusuuntaan. Jos löytyy, niin tämäkin viittaa siihen niveleen.
                  Joo... tyhjä alue löytyy.
                  Nivel vaihtoon!

                  Raporttia tippuu kun homma on valmis.

                  Comment

                  • B-Girl
                    Bimmer Rookie
                    • May 2016
                    • 171
                    • Italy

                    #10
                    Ohjauksen nivel? Mikä osa?

                    Tarvitsen tarkennusta mistä ohjauksen osasta on kyse. Ohjauksen nivel on liian laaja termi, koska en ole autoekspertti.

                    Tämäkö?

                    Comment

                    • Dj Niksperi
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 2437
                      • Salo, Finland

                      #11


                      Tuosta kuvasta osat 6 ja 7.
                      Linkki kuvaan ja osanumeroihin.



                      Tuosta kuvasta osat 5 ja 6. Sama osa kelpaa molemmille puolille.

                      Linkki kuvaan ja osanumeroihin.

                      Noilla nyt alkuun koittamaan. Eivät ole kalliita osia.
                      BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                      Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                      -Team Pussihousu-
                      Salo///Works
                      sigpic

                      Comment

                      • B-Girl
                        Bimmer Rookie
                        • May 2016
                        • 171
                        • Italy

                        #12
                        Originally posted by Dj Niksperi View Post


                        Tuosta kuvasta osat 6 ja 7.
                        Linkki kuvaan ja osanumeroihin.



                        Tuosta kuvasta osat 5 ja 6. Sama osa kelpaa molemmille puolille.

                        Linkki kuvaan ja osanumeroihin.

                        Noilla nyt alkuun koittamaan. Eivät ole kalliita osia.
                        Kiitos paljon. Olet huippu! Nyt pajalle...

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16500
                          • Asikkala

                          #13
                          Älä mene vielä, Jupen tark. ohjauksen nivel missä on niitit eivät ole niksperin kuvassa vaan tässä http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...er_joint_assy/ kuvia https://www.google.fi/search?q=32+30...w=1143&bih=730 Niksperin kuvassa ovat raidetangot ja toisessa kuvassa vakaajan koiranluut, varsinkaan niiden vaikutusta suuntavakavuuteen en ymmärrä.

                          Comment

                          • Garash
                            BTCF Member
                            • Nov 2009
                            • 526
                            • Joensuu

                            #14
                            Mulla oli aivan sama ongelma omassa.
                            Ohjausnivelessä oli väljää, mutta myös hammastanko ja etutukivarsien takahelat vaikuttaa suuntavakauteen. Eiköhän se ongelma löydy tuosta pyhästä kolminaisuudesta.
                            E30 325iA
                            E30 325i m-tech 2
                            E91 320d

                            Comment

                            • BMW525Xda
                              BTCF Member
                              • Feb 2014
                              • 8681
                              • Xxxxxx

                              #15
                              Originally posted by jr66 View Post
                              Luult. takatukivarren etupusla((t)
                              Erittäin vahva komppi tällä nimimerkillä E46 veteli ja kääntyili erittäin levottomasti.
                              Eli ”banaanin” etupuslat, eivät välttämättä katsomalla näytä hajallisilta mutta pieni annos isompaa ruuvimeisteliä tai sorkkarautaa paljastaa karun totuuden.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎