Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ohjaus hakee.

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6938
    • N/A

    #46
    Originally posted by Maxine View Post
    Selvisikö mikä oli vikana ja tuliko kuntoon?

    Omassa pelissä täysin sama vaiva ja olen huomannut että huonot alapallot pistää täristämään normiajossa, nuo alatukivarren takapuslat auttaa että mennään pehmeästi kohtisuoraan vastaantulevien saumojen yli mutta annas olla kun hypit ratikkakiskojen yli tai muun ei viivasuoran esteen, pienistä kuopista puhumattakaan. Ratti ottaa silmänräpäyksessä sellaisia 1/8 kierroksen kokoisia heilahduksia ja hakee uutta suuntaa. Omassa autossa vaihdettu 1,5 v sisään: etualatukivarret puslineen, raidetangot kokonaan, koiranluut, iskarit ja jouset sekä iskareiden yläpäät eteen ja taakse ja ostettu uudet kesä- ja talvirenkaat. Tuo ohjauksen hakeminen ei ole muuttunut vaikka toki tuntuu osin jämäkämmältä käteen mutta selvästi väljää on vielä jossain, eikä auto kulje pehmeästi. Mitään kilinää en kuule, joten kovasti kiinnostaa mitä tuolle autolle tehtiin. Itse menossa vielä kulmien säätöön kun juuri sain auton viimeisestä remontista.
    Onko vakioalusta / korkeus vai madallettu?

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #47
      Mites se nivel. Sopis aika hyvin oireisiin.

      Comment

      • Maxine
        Bimmer Rookie
        • May 2016
        • 61
        • Helsinki

        #48
        Autossa ihan vakioalusta, ei mitään erikoista. Tuo ohjauksen nivel voisi olla yksi potentiaalinen vaihdettava. Se tosiaan uusimatta ja kilometrejä lähes 300 tkm. Aika paljon on jo uusittukin. Korjaaja kysyi onko hammastanko tarkastettu. Onko tuo nivel osa hammastankoa? Vai ihan muussa paikassa. Schmiedmannin verkkokaupan mukaan 2h työ vaihtaa. Muutaman satasen joutuu tuohonkin upottamaan, viimeinen remontti huuhtaisi 1.500.

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16501
          • Asikkala

          #49
          Nivel on hammastangon ja rattiakselin välissä.

          Comment

          • Maxine
            Bimmer Rookie
            • May 2016
            • 61
            • Helsinki

            #50
            Oma auto kävi tai yritin sen käyttää kulmien säädössä. Osasyy auton levottomaan käytökseen on *askana oleva takapää, puslia menee vaihtoon. Taidan avata oman ketjun tälle. Etupäästä ei löytynyt nopeasti enää vikaa.

            Comment

            • expertti
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 886
              • Kainuu

              #51
              Joko tämä ongelma ratkennut? Syy oli?

              Comment

              • DropIt
                BTCF Member
                • Feb 2004
                • 1081
                • Ylivieska

                #52
                Originally posted by expertti View Post
                Joko tämä ongelma ratkennut? Syy oli?
                Mikä ihmisiä vaivaa etteivät vaivaudu kertomaan lopullista syytä ongelmilleen.

                Näitä vastaavia topikkeja löytyy vaikka kuinka paljon. Mahtavia kun itse on etsimässä apuja...
                [Youtubessa]
                e70 X5 3.0sd
                e87 116i
                e36 328i cab :think
                -
                Ex e46 320d
                Ex e30 325i
                Ex e30 318i

                Comment

                • asse21
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2005
                  • 1252
                  • Tampere

                  #53
                  Itsellä vaikutti todella paljon renkaat suuntavakauteen.
                  Viime kesänä oli eri valmistajan renkaat etu/taka-akselilla ja näiden vaihto päittäin auttoi rauhoittamaan auton. 18" pyörät.
                  Uretaanipuslia alatukivarsien takapäähän en suosittele. Tulee ihan järkyttävä...
                  E39 523i
                  i3

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16501
                    • Asikkala

                    #54
                    Originally posted by asse21 View Post
                    Uretaanipuslia alatukivarsien takapäähän en suosittele. Tulee ihan järkyttävä...
                    Miksi ja miten ilmenee ?

                    Comment

                    • asse21
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2005
                      • 1252
                      • Tampere

                      #55
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Miksi ja miten ilmenee ?
                      Ainakin mulla tuli todella herkästi uriin hakeva taannoin 325:stä. Yhdessä jäykkärunkoisten renkaiden kanssa.
                      Auto ei vaan pysynyt tiellä
                      E39 523i
                      i3

                      Comment

                      • Antti O
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 6938
                        • N/A

                        #56
                        Juu, saman huomasin itsekin. Uretaanit pois ja kumi/öljytäytteiset tilalle ja meno rauhottui. Uretaanien kanssa tuli jokainen ura ja asfaltin sauma läpi rattiin.

                        Comment

                        • Bnito
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2005
                          • 333

                          #57
                          Originally posted by Antti O View Post
                          Juu, saman huomasin itsekin. Uretaanit pois ja kumi/öljytäytteiset tilalle ja meno rauhottui. Uretaanien kanssa tuli jokainen ura ja asfaltin sauma läpi rattiin.
                          Jaha, tarvinnee itsekin harkita noiden uretaanisten vaihtoa veke, nyt kesärengastuksella on vähän ohjelmaa kabiinissa välillä...
                          F11 525 3.0 -10

                          Ex E46 330d Touring -00
                          Ex 316/325 '85

                          Comment

                          • BMW525Xda
                            BTCF Member
                            • Feb 2014
                            • 8681
                            • Xxxxxx

                            #58
                            E46:ssa kaikki puslat uretaania ja kulkee suoraan kuin Valtion Rautateiden kulkupelit. Etsikää vikoja kiemurtelulle jostain muualta alustasta kuin puslista. Ensimmäisenä tarkastaisin vanteiden ET ja takabanaanien puslat.

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16501
                              • Asikkala

                              #59
                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              E46:ssa kaikki puslat uretaania ja kulkee suoraan kuin Valtion Rautateiden kulkupelit. Etsikää vikoja kiemurtelulle jostain muualta alustasta kuin puslista. Ensimmäisenä tarkastaisin vanteiden ET ja takabanaanien puslat.
                              + camber varsinkin leveällä matalalla renkaalla, mahd. pystyyn ja miel. lähelle nollaa varsinkin edessä niin paljon parempi vaikka minulla ei e46-kokemusta ole yhtään.

                              Comment

                              • Wespa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jan 2016
                                • 1858
                                • Karjaa

                                #60
                                Samaa mieltä, ei se perimmäinen syy ole uretaanipuslissa, vaan ne toki voivat vahvistaa ilmiötä. Mullakin löytyy uretaanipuslitettu E46 joka kulkee suoraan kuin juna. Alkuun oli samaa "hyökkäilevää" oiretta mutta hävisi kun uusi renkaat ja alustaa isolla kädellä + teetti nelipyöräsuuntauksen.
                                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                                Porsche 944 -86 (DE)
                                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎