E46 ohjaus hakee.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • mustacupee
    replied
    Mulla ainakin 320ci oli ohjaustehostin paskana niin heitti tolleen. hajos sitte ku käänsin nopee rotvallilta tielle.

    Leave a comment:


  • ///5xx
    replied
    Ettei olisi taka-apurunko irti korista? Miten auto käyttäytyy kun ajat sellaisen asfalttipaikan (bitumi) yli. Tahtooko mennä mihin tahtoo?

    Leave a comment:


  • asse21
    replied
    Originally posted by B-Girl View Post

    Uudet renkaat tilattu joten katsotaan sen jälkeen. Vanhat ovat aika loppu jo.

    Raporttia renkaiden vaihdon ja suuntauksen jälkeen.

    Ai niin. Peräpää kolahtaa kuopissa. Sekin tutkittiin eikä syytä löydetty -> vaihdetaan pajaa.
    Renkailla on iso merkitys varmasti. Ja sillä minkämerkkiset sinne tulee.
    Turha laittaa mitään jäykkärunkoisia "ratarenkaita" arkiautoon.

    Leave a comment:


  • expertti
    replied
    Originally posted by B-Girl View Post
    No niin. Kaikki viestiketjussa olleet ehdotukset tarkastettu ja ovat "kunnossa".

    Iskunvaimentajat vaihdettu. Renkaat suunnattu.

    Silti auto hakee vielä suuntaa.

    Uudet renkaat tilattu joten katsotaan sen jälkeen. Vanhat ovat aika loppu jo.

    Raporttia renkaiden vaihdon ja suuntauksen jälkeen.

    Ai niin. Peräpää kolahtaa kuopissa. Sekin tutkittiin eikä syytä löydetty -> vaihdetaan pajaa.
    Originally posted by expertti View Post
    Iskareita ei vaihdettu kun ne ok. Vaihdatin vain uudet yläpäät. Niistä oli laakerit mennyt väljäksi. Huomasi ja tunsi kun yläpää oli käsissä, välystä oli laakereissa. Paikoillaan ollessa tuota välystä ei pääse tuntemaan kun jousikuorma+ auton paino lepää laakerilla...
    .......Niin, toistan kysymykseni. ETU iskareiden yläpään laakerointi, tarkastettu?

    Leave a comment:


  • B-Girl
    replied
    No niin. Kaikki viestiketjussa olleet ehdotukset tarkastettu ja ovat "kunnossa".

    Iskunvaimentajat vaihdettu. Renkaat suunnattu.

    Silti auto hakee vielä suuntaa.

    Uudet renkaat tilattu joten katsotaan sen jälkeen. Vanhat ovat aika loppu jo.

    Raporttia renkaiden vaihdon ja suuntauksen jälkeen.

    Ai niin. Peräpää kolahtaa kuopissa. Sekin tutkittiin eikä syytä löydetty -> vaihdetaan pajaa.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Mulla on kesärenkaina 225/45/17 edessä ja 255/40/17 takana, miettinyt jopa 18" kesäkäyttöön kun 17" on niin mukava.

    Vaikka E46:sen alla on uretaanipuslaa, sopivasti madallusta ja Koni Sportit niin on se silti huomattavasti "mukavampi" kuin tuo allekirjoituksen Stuttgartin tekele jossa kuitenkin renkaat ovat 215/60/15 pullat. Toki se on aika kisahenkisesti rakennettu ja varsinkin takapäästään huomattavasti E46:sta yksinkertaisempi, mutta silti ero on iso vaikka molempien alla on uretaanipuslaa ja muuta vakiota jäykempää palikkaa.

    Leave a comment:


  • asse21
    replied
    Originally posted by Wespa View Post
    Samaa mieltä, ei se perimmäinen syy ole uretaanipuslissa, vaan ne toki voivat vahvistaa ilmiötä. Mullakin löytyy uretaanipuslitettu E46 joka kulkee suoraan kuin juna. Alkuun oli samaa "hyökkäilevää" oiretta mutta hävisi kun uusi renkaat ja alustaa isolla kädellä + teetti nelipyöräsuuntauksen.
    Pitää varmasti paikkansa. Katsotaan miten käy uuden tulokkaan kans.
    Siinäkin vähän hakee ohjaus uriin. Uskon että etupäästä löytyy syyt.
    Eipä paha orkkis 15 vanteilla, mutta silti epämiellyttävä. Saati mitä se on 17 pyörillä, kun ajatus oli sellaiset laittaa.

    Leave a comment:


  • Wespa
    replied
    Samaa mieltä, ei se perimmäinen syy ole uretaanipuslissa, vaan ne toki voivat vahvistaa ilmiötä. Mullakin löytyy uretaanipuslitettu E46 joka kulkee suoraan kuin juna. Alkuun oli samaa "hyökkäilevää" oiretta mutta hävisi kun uusi renkaat ja alustaa isolla kädellä + teetti nelipyöräsuuntauksen.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by BMW525Xda View Post
    E46:ssa kaikki puslat uretaania ja kulkee suoraan kuin Valtion Rautateiden kulkupelit. Etsikää vikoja kiemurtelulle jostain muualta alustasta kuin puslista. Ensimmäisenä tarkastaisin vanteiden ET ja takabanaanien puslat.
    + camber varsinkin leveällä matalalla renkaalla, mahd. pystyyn ja miel. lähelle nollaa varsinkin edessä niin paljon parempi vaikka minulla ei e46-kokemusta ole yhtään.

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    E46:ssa kaikki puslat uretaania ja kulkee suoraan kuin Valtion Rautateiden kulkupelit. Etsikää vikoja kiemurtelulle jostain muualta alustasta kuin puslista. Ensimmäisenä tarkastaisin vanteiden ET ja takabanaanien puslat.

    Leave a comment:


  • Bnito
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Juu, saman huomasin itsekin. Uretaanit pois ja kumi/öljytäytteiset tilalle ja meno rauhottui. Uretaanien kanssa tuli jokainen ura ja asfaltin sauma läpi rattiin.
    Jaha, tarvinnee itsekin harkita noiden uretaanisten vaihtoa veke, nyt kesärengastuksella on vähän ohjelmaa kabiinissa välillä...

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Juu, saman huomasin itsekin. Uretaanit pois ja kumi/öljytäytteiset tilalle ja meno rauhottui. Uretaanien kanssa tuli jokainen ura ja asfaltin sauma läpi rattiin.

    Leave a comment:


  • asse21
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Miksi ja miten ilmenee ?
    Ainakin mulla tuli todella herkästi uriin hakeva taannoin 325:stä. Yhdessä jäykkärunkoisten renkaiden kanssa.
    Auto ei vaan pysynyt tiellä

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by asse21 View Post
    Uretaanipuslia alatukivarsien takapäähän en suosittele. Tulee ihan järkyttävä...
    Miksi ja miten ilmenee ?

    Leave a comment:


  • asse21
    replied
    Itsellä vaikutti todella paljon renkaat suuntavakauteen.
    Viime kesänä oli eri valmistajan renkaat etu/taka-akselilla ja näiden vaihto päittäin auttoi rauhoittamaan auton. 18" pyörät.
    Uretaanipuslia alatukivarsien takapäähän en suosittele. Tulee ihan järkyttävä...

    Leave a comment:

Working...
X