E46 ohjaus hakee.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spetke
    replied
    Originally posted by Utti View Post
    Samoja oireita täällä, vaihdettu etutukivarret puslineen ja raidetangot edelleen ihan järkyttävä ja jopa vaarallinen ajaa. Jarruttaessakin tuntuu jompikumpi puoli nappaavan kiinni ja saat kammeta rattia tosissasi.
    Kannattaa myös käydä jarrut huolellisesti läpi mikäli jarruttaessa vetelee.
    Vanteet millä ET lukemalla, renkaat ja paineet millaiset?

    Leave a comment:


  • Utti
    replied
    Samoja oireita täällä, vaihdettu etutukivarret puslineen ja raidetangot edelleen ihan järkyttävä ja jopa vaarallinen ajaa. Jarruttaessakin tuntuu jompikumpi puoli nappaavan kiinni ja saat kammeta rattia tosissasi.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by B-Girl View Post
    Asun Italiassa ja mekaanikko tilaa osat täällä.

    Kävin eilen suuntaamassa renkaat ja meno vakaantui jo sillä paljon, mutta ensiviikolla pulsat, tukivarret, ohjausnivel ja sen tangot nyt ensiksi vaihtoon.
    Noi kertomasi osat olisi pitänyt vaihtaa ensin ja vasta sitten suuntaukseen.

    Leave a comment:


  • B-Girl
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Minä tuonne aiemmin jo kirjotin mikä meillä lopetti vetelyn.
    Kiitos, laitetaan ne tukivarret ja pulsatkin vaihtoon.

    Leave a comment:


  • B-Girl
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Aivan sama, samat osat alustassa ja ohjauksessa on. Tilaatko varmuudeksi osia ennen pajalle vientiä vai mikä on suunnitelma ?
    Asun Italiassa ja mekaanikko tilaa osat täällä.

    Kävin eilen suuntaamassa renkaat ja meno vakaantui jo sillä paljon, mutta ensiviikolla pulsat, tukivarret, ohjausnivel ja sen tangot nyt ensiksi vaihtoon.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by Bullitt View Post
    Kauhea vääntö jostain niveltangoista ja niiden hinnoista ja laadusta, vaikka ne ei liity millään tavalla kysyjän kuvaamiin oireisiin.
    Minä tuonne aiemmin jo kirjotin mikä meillä lopetti vetelyn.

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Kauhea vääntö jostain niveltangoista ja niiden hinnoista ja laadusta, vaikka ne ei liity millään tavalla kysyjän kuvaamiin oireisiin.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Originally posted by Antti O View Post
    Karkeasti ottaen ne on niin noissa että Saksasta saa 2 Suomen 1 hinnalla
    Osa tuotteista maksaa täällä kolme kertaa niin paljon kuin Saksassa. Lähinnä motonet kilpailee jotenkin hinnalla Saksalaisten varaosaliikkeiden kanssa. Motonetillä toki aika rajoittunut valikoima, eikä itse voi valita minkä valmistajan osia haluaa, vaan joutuu tyytymään siihen mitä sattuu löytymään.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Originally posted by HTK12 View Post
    Saksasta kun tilaa Lemförderin tangot esim. profiteileltä, niin pari on 30€. Eli eivät ne nyt kovin kalliit ole. Suomessa toki kaikkien osien hinnat on ihan jäätävät.
    Karkeasti ottaen ne on niin noissa että Saksasta saa 2 Suomen 1 hinnalla

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by B-Girl View Post
    Tarkennetaan vielä, että kyseessä on coupe, ei sedan.
    Aivan sama, samat osat alustassa ja ohjauksessa on. Tilaatko varmuudeksi osia ennen pajalle vientiä vai mikä on suunnitelma ?

    Leave a comment:


  • B-Girl
    replied
    Tarkennetaan vielä, että kyseessä on coupe, ei sedan.

    Leave a comment:


  • HTK12
    replied
    Saksasta kun tilaa Lemförderin tangot esim. profiteileltä, niin pari on 30€. Eli eivät ne nyt kovin kalliit ole. Suomessa toki kaikkien osien hinnat on ihan jäätävät.

    Leave a comment:


  • B-Girl
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Älä mene vielä, Jupen tark. ohjauksen nivel missä on niitit eivät ole niksperin kuvassa vaan tässä http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...er_joint_assy/ kuvia https://www.google.fi/search?q=32+30...w=1143&bih=730 Niksperin kuvassa ovat raidetangot ja toisessa kuvassa vakaajan koiranluut, varsinkaan niiden vaikutusta suuntavakavuuteen en ymmärrä.
    Eli tuo nro 5.

    Laitetaan sekin tilaukseen.

    Leave a comment:


  • Dj Niksperi
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    Motonetin 25€ trw ja 20€ meyle vakaajan pystytanko on ihan tuota tavallista "tarvike" tavaraa. Kestää sen katsastusvälin nippa nappa.
    Ei todellakaan voi sanoa alkuperäislaatuiseksi osaksi.
    Vaikka motonetin tekstissä lukee saattaa olla lemförder niin ei se vaan tuohon 25€ hintaan ole. Lemförderin tukkuhintakin on jo huomattavasti tuota korkeampi.
    Ja tulee siitä osien hakemisestakin tai tilaamisestakin kustannuksia.
    Itse tuollaiset Meylen tangot ostaneena niin kyseiset tuotteet tulivat Meylen pahvilaatikoissa jossa sinetit ja osalle on neljän vuoden takuu myyjän puolesta. Näin ollen uskon että on ihan kuranttia kamaa. Tangoissa itsessään myös meylen merkinnät. Eli sain juurikin niitä osia mitä teksti sivuilla kertoo.

    Omalta osaltani offtopic loppuu tähän.

    Leave a comment:


  • Antti O
    replied
    Meillä oli tuossa 2005 sedanissa juurikin aloittajan kuvaavaa vaeltelua, ja lisäksi ns. "bump steeriä" eli monttusella tiellä ohjaus heilui puolelta toiselle jos päästi ratista irti.
    Nämä kaikki ongelmat hävisivät kerrasta kun 230tkm kohdalla vaihdettiin alatukivarret eteen. Alkuperäiset olivat lemförderiä ja tilalle laitettiin myöskin lemförderiä, profiteile.de (200/pari). Samalla luonnollisesti takapuslat uusittiin alkuperäistä vastaavilla lemfördereillä, (kumi/öljytäytteiset).
    Syy miksi alatukivarsia vaihdettiin: Toisesta tukivarresta oli mennyt yksi pallo väljäksi. En osaa sanoa mikä tuossa niin radikaalisti muuttui kun ne uusittiin, väsyyköhän se pallojen kiinnitys tukivarsiin ajansaatossa.. kuitenkin, ajettavuus parani tosi paljon. Sen jälkeen tuohon on toki vaihdettu etu/takavakaajien runkopuslat ja takakynkkien etupuslat. En niistä huomannut vastaavaa parannusta. Ohjausakselin kumilimppu on vielä vaihtamatta.

    Leave a comment:

Working...
X