E46 ohjaus hakee.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spetke
    replied
    Motonetin 25€ trw ja 20€ meyle vakaajan pystytanko on ihan tuota tavallista "tarvike" tavaraa. Kestää sen katsastusvälin nippa nappa.
    Ei todellakaan voi sanoa alkuperäislaatuiseksi osaksi.
    Vaikka motonetin tekstissä lukee saattaa olla lemförder niin ei se vaan tuohon 25€ hintaan ole. Lemförderin tukkuhintakin on jo huomattavasti tuota korkeampi.
    Ja tulee siitä osien hakemisestakin tai tilaamisestakin kustannuksia.

    Leave a comment:


  • Dj Niksperi
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    En tiedä millaisia massi nippuja Dj Nikspertti on tottunu käsittelemään mutta alkuperäiset vakaajatangot maksavat 104€ pari / Lemförderit 86€ pari / pilipali tangot 50-60€ pari. + vaihtotyöt päälle.
    Toki jos Ugandasta tilaa ja kummisetä asentaa ilmaiseksi niin homma voi olla sitten toisin
    Menee nyt hiukan offtopic keskusteluksi ja oletetaan että puhutaan samasta asiasta molemmat, mutta:

    OE-vaihtoehto(Lemförder)

    Meyle-HD vaihtoehto

    Jos nyt ottaa vaikka nuo Meylet niin en pidä kyllä 40€ pahana rahana ja ei en ole voittanut eurojackpotissa enkä asu loimaalla Ja vaihtotyö on itsekin todella helppo tehdä. Ymmärrän kyllä että vaihtotyö maksaa korjaamolla tottakai jos ei ole osaamista vaihtaa osia itse.

    Leave a comment:


  • TJJ
    replied
    Eikö ekana kannattaisi tarkistaa/vaihtaa tuosta nuo oikean ylänurkan B osat:

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Originally posted by Spetke View Post
    En tiedä millaisia massi nippuja Dj Nikspertti on tottunu käsittelemään mutta alkuperäiset vakaajatangot maksavat 104€ pari / Lemförderit 86€ pari / pilipali tangot 50-60€ pari. + vaihtotyöt päälle.
    Toki jos Ugandasta tilaa ja kummisetä asentaa ilmaiseksi niin homma voi olla sitten toisin
    104 € pari Hyi saatana.

    Leave a comment:


  • Spetke
    replied
    Originally posted by Dj Niksperi View Post
    koiranluut nyt suuntavakauteen vaikuta mutta varsinkin kun ne kannattaa samalla vaihtaa kun eivät maksa käytännössä mitään.
    En tiedä millaisia massi nippuja Dj Nikspertti on tottunu käsittelemään mutta alkuperäiset vakaajatangot maksavat 104€ pari / Lemförderit 86€ pari / pilipali tangot 50-60€ pari. + vaihtotyöt päälle.
    Toki jos Ugandasta tilaa ja kummisetä asentaa ilmaiseksi niin homma voi olla sitten toisin

    Leave a comment:


  • Dj Niksperi
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Älä mene vielä, Jupen tark. ohjauksen nivel missä on niitit eivät ole niksperin kuvassa vaan tässä http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...er_joint_assy/ kuvia https://www.google.fi/search?q=32+30...w=1143&bih=730 Niksperin kuvassa ovat raidetangot ja toisessa kuvassa vakaajan koiranluut, varsinkaan niiden vaikutusta suuntavakavuuteen en ymmärrä.
    Jep, ei nuo koiranluut nyt suuntavakauteen vaikuta mutta niistäkin tuossa ekalla sivulla juttua oli. Ja hyvä se on ne samalla tarkistaa, varsinkin kun ne kannattaa samalla vaihtaa kun eivät maksa käytännössä mitään.

    Tuo ohjausnivelen linkitys on hyvä lisä. Se jäi itseltä kokonaan tuohon laittamatta

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Tommonen:

    https://www.ecstuning.com/b-genuine-...t/32301094703/

    Leave a comment:


  • BMW525Xda
    replied
    Originally posted by jr66 View Post
    Luult. takatukivarren etupusla((t)
    Erittäin vahva komppi tällä nimimerkillä E46 veteli ja kääntyili erittäin levottomasti.
    Eli ”banaanin” etupuslat, eivät välttämättä katsomalla näytä hajallisilta mutta pieni annos isompaa ruuvimeisteliä tai sorkkarautaa paljastaa karun totuuden.

    Leave a comment:


  • Garash
    replied
    Mulla oli aivan sama ongelma omassa.
    Ohjausnivelessä oli väljää, mutta myös hammastanko ja etutukivarsien takahelat vaikuttaa suuntavakauteen. Eiköhän se ongelma löydy tuosta pyhästä kolminaisuudesta.

    Leave a comment:


  • jr66
    replied
    Älä mene vielä, Jupen tark. ohjauksen nivel missä on niitit eivät ole niksperin kuvassa vaan tässä http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...er_joint_assy/ kuvia https://www.google.fi/search?q=32+30...w=1143&bih=730 Niksperin kuvassa ovat raidetangot ja toisessa kuvassa vakaajan koiranluut, varsinkaan niiden vaikutusta suuntavakavuuteen en ymmärrä.

    Leave a comment:


  • B-Girl
    replied
    Originally posted by Dj Niksperi View Post


    Tuosta kuvasta osat 6 ja 7.
    Linkki kuvaan ja osanumeroihin.



    Tuosta kuvasta osat 5 ja 6. Sama osa kelpaa molemmille puolille.

    Linkki kuvaan ja osanumeroihin.

    Noilla nyt alkuun koittamaan. Eivät ole kalliita osia.
    Kiitos paljon. Olet huippu! Nyt pajalle...

    Leave a comment:


  • Dj Niksperi
    replied


    Tuosta kuvasta osat 6 ja 7.
    Linkki kuvaan ja osanumeroihin.



    Tuosta kuvasta osat 5 ja 6. Sama osa kelpaa molemmille puolille.

    Linkki kuvaan ja osanumeroihin.

    Noilla nyt alkuun koittamaan. Eivät ole kalliita osia.

    Leave a comment:


  • B-Girl
    replied
    Ohjauksen nivel? Mikä osa?

    Tarvitsen tarkennusta mistä ohjauksen osasta on kyse. Ohjauksen nivel on liian laaja termi, koska en ole autoekspertti.

    Tämäkö?
    http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...MW-318Ci&mg=26

    Leave a comment:


  • B-Girl
    replied
    Originally posted by Juppe View Post
    Voit myös koittaa isommalla nopeudella löytyykö ohjauksesta ns. "tyhjää aluetta", jossa pieni ratin kääntely ei vielä vaikuta kulkusuuntaan. Jos löytyy, niin tämäkin viittaa siihen niveleen.
    Joo... tyhjä alue löytyy.
    Nivel vaihtoon!

    Raporttia tippuu kun homma on valmis.

    Leave a comment:


  • Juppe
    replied
    Voit myös koittaa isommalla nopeudella löytyykö ohjauksesta ns. "tyhjää aluetta", jossa pieni ratin kääntely ei vielä vaikuta kulkusuuntaan. Jos löytyy, niin tämäkin viittaa siihen niveleen.

    Leave a comment:

Working...
X