Pistää tosiaan miettimään olisiko vika kuitenkin hammastangossa. Monella pajalla se menee yksinkertaisella ajatelulla: Jossain on väljää -> kokeillaan että ulommassa päässä ei ole välystä -> vaihdetaan sisäpää. Ei oteta huomioon että raidetangossa saattaa olla väljää keskialueella, pitäisi tuossa vaiheessa edes vaivautua kääntämään rattia pois keskialueelta jos tuota diagnosointia käyttää. :think No joo, toinen asia on että minusta raidetangot tulisi aina vaihtaa kokonaisina, yleensä jos toisessa päässä on väljää niin kyllä sitä on jo toisessakin. Mutta toki auton käyttötarkoitus, arvo, oma taloudellinen tilannekin vaikuttaa mitä kannattaa tehdä.
Nii vanhoi romui että taitaa olla monetki väljiä hampitankoja. Ite eka vaihdoin säästösyistä käytetyn ja samanlainen paska oli. Sit ebaystä tilasin ja laitoin paikalleen nii klappi mikä oli ajaessa hävisi mutta vieläkin kolisee paikallaa rattia nykies. Siinäpähä kolisee sit
Nyt on auto haettu 3. kerran pajalta. Ihan sama miten rattia repii, kääntelee, vääntelee , mutkittelee tai ajaa kuopasta/hidasteesta, ei mitään kolinaa kuulu enään. Ei niin minkäänlaista. Mutta tuttu ratin värinä on ja pysyy. Huoltamo oli tsekannut, niin kaikista renkaista puuttuu soviterenkaat vanteista.. Että selittääköhän se niiden puuttuminen nyt tämän.. Muuten kulkee kivasti suoraan, eikä tarvi edes puristaa rystyset valkoisena rattia enää. Euromasterilla oli tosiaan taas säädelty kaikkea mahdollista, kirjoitettu käsin ettei casterit säädy ja tällä kertaa tekijän nimi puuttui.. Myös vanhat vastaavat laput oli autosta hävinneet tai sitten ne on nakeltu jonnekkin muualle.
Ja mitä nuihin raidetankoihin tulee, niin jos olisin tiennyt, että siellä on kahdet erit, niin olisin vaatinut vaihtamaan koko paskan samalla.. Mutta kun en, niin ei osannut vaatia. Tyhmä maksaa sitten siitä, että kaikki osat melkein erikseen vaihdettu ja työt toki laskutetaan asiaankuuluvasti.
Torstaina aamulla mennään ainoaan paikkaan, missä työntekijät näyttää tekevän kunnon jälkeä eli Rengasliike Karjalaiselle hakemaan sovitteet vanteille... Ja pyydetään vielä pikaiseen vilkaisemaan Telakan ja masterin totemus, ettei väljää ole. Viimeksi sieltä sanoivat, että väljää on ja neuvottiin menemään takaisin Telakalle sanomaan asiasta. Huippu palvelua, eikä tosiaan edes pyydetty etsimään vikaa.. Että jospa torstaina olis tämän auton viat vähäksi aikaa kuopattu.
Ja kiitos vastauksista, foorumilla enemmän asiantuntemusta, kuin euromasterilla ja telakalla yhteensä
Mutta tuttu ratin värinä on ja pysyy. Huoltamo oli tsekannut, niin kaikista renkaista puuttuu soviterenkaat vanteista.. Että selittääköhän se niiden puuttuminen nyt tämän.
No aivan takuulla selittää. Josko sen jälkeen olisi auto kunnossa
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
½ G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Tarina taitaa tulla näiltä osin päätökseen.. Renkaat tasapainotettiin ja sovitteet laitettiin paikalleen. Tärinä on pois, Rengasliike Karjalaisen asentajat vielä heilutteli rattia ja katseli, ettei välyksiä ole.
Oli tässä usko koetuksella jo... loppuun voin todeta, että välttäkää Kajaanissa Telakan autohuoltoa (riitie 8) & euromasteria. Ei voi kehua nopeudesta, eikä vianetsinnän onnistumisista. Jälkimmäinen taas suuntaa pyörät katsomatta välyksiä ollenkaan. Rengasliike Karjalainen taas on palvelultaan huippu. Ne on kaverina katsonut vikoja ja nopeallakin aikataululla ottanut bemmin sinne. Jatkossakin asioidaan siellä.
Comment