Nyt olisi mysteeri johon kaipaan kovasti ajatuksia. E46 316 N42 koneella 2003 vuosimalli. Tyhjäkäynti aaltoilee ja poksuu imusarjassa eli sytyttää bensan ennen kuin imuventtiilit kiinni. Ajoitukset tarkistettu asianmukaisilla työkaluilla ja mekaanisesti kaikki pitäisi olla ok. Ilmamassa mittari + huohotinjärjestelmä + nokka ja kampuran asentotunnistimet vaihdettu. BMW ekspertti Helsingissä mittasi, että valvetronic sekoilisi ja säätäisi imupuolta hulvattomasti. Vanha auto joten en viitsisi kallista korjausta tehdä. Ilmeisesti valvetronic:eja on poistettu käytöstä softaamalla. Onko kellään kokemusta moisesta ja kenties vinkata missä voisi sellainen onnistua + vaatiiko jotain mekaanista lukitusta tms. epäkeskoakseliin? Epäuskoa herättää se, että asentotunnistimen ja säätömottorin piuhojen irroitus ei vaikuta käyntiin mitenkään. Aaltoilu ja poksuminen vain jatkuu oli piuhat kiinni tai ei.
Lisätietona, että pariin otteeseen on lämmettyään toiminut hienosti mutta heti koneen jäähdyttyä vika palaa. lisäksi ongelmasta huolimatta ottaa kierroksia ja kulkee hyvin eli tehot on tallella. Taustalla on jakoketjun hyppääminen autoa sammutettaessa joten jakopää on nyt tehty ja samalla kansi käytetty irti ja venttiillit tsekattu + ohivuodot ja puristukset mitattu. Nämä kaikki ok.
Lisätietona, että pariin otteeseen on lämmettyään toiminut hienosti mutta heti koneen jäähdyttyä vika palaa. lisäksi ongelmasta huolimatta ottaa kierroksia ja kulkee hyvin eli tehot on tallella. Taustalla on jakoketjun hyppääminen autoa sammutettaessa joten jakopää on nyt tehty ja samalla kansi käytetty irti ja venttiillit tsekattu + ohivuodot ja puristukset mitattu. Nämä kaikki ok.
Comment