Announcement

Collapse
No announcement yet.

N42 valvetronic käytöstä poisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17845
    • PKS

    #16
    Valvetronic säätää imuventtiilien aukeamista kaasupolkimen asennon mukaan. Kaasuläppä on kokonaan auki ja tee mitään toimivassa järjestelmässä. Kun Valvetronic nokan asentotunnistimen johdon ottaa pois, säätyvät venttiilit täysin auki ja kaasuläppä palaa mukaan toimintaan. Tämä on ns. failsafe toiminta, mutta kone ei toki ole tehty tällä tavalla täysin toimivaksi, joten käynti ei ole välttämättä ihan parasta mahdollista läpi kierrosalueen. Myös mäli Valvetronic säätömoottori ei pelaa, tai jokin muu estää venttiilien paluun täysin aukinaiseen asentoon, on toiminta vielä huonompaa.

    Jos kiinnostaa opiskella lisää miten Valvetronic pelaa niin esim. tässä video -
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    ½
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • AnttiJuhani
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 2056
      • Kittilä

      #17
      Missä olette poistattaneet ohjelmallisesti noita?

      Comment

      • L.S.T
        Newbiemmer
        • Apr 2013
        • 16
        • Lohja

        #18
        Meikäläisen ongelma ratkesi joka oli imusarjan alapuolelta heti kaasuläpän jälkeen irronnut bensatankin huohotusletku. Oireinahan oli siis todella huono käynti ja paukkui imusarjassa.

        Comment

        • AnttiJuhani
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2010
          • 2056
          • Kittilä

          #19
          Hieno homma että selvisit vähemmällä.

          Comment

          • Onnellinen46omistaja
            Bimmer Rookie
            • Jul 2019
            • 37
            • Suomi

            #20
            Mites katsastus kun tuo liitin on nypätty irti?

            Comment

            • walopower
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2012
              • 294
              • Espoo

              #21
              OBD testistä varmaan hylky koska vikakoodit näkyy, jos ei ole ohjelmoitu.
              Olen noita jokusen ohjelmoinu pois.
              Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

              Comment

              • pjk70
                Newbiemmer
                • Jan 2016
                • 24
                • Kiuruvesi

                #22
                Jääkö valvetronicin moottorille virransyöttö koodauksen jälkeen? Omasta revitty piuhat irti myös mootorilta ja mitään vikakoodeja ei tule. Liekkö jo koodattu boksi.

                Comment

                • JKK
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2006
                  • 2325
                  • Uusimaa

                  #23
                  Jos saan nostaa vanhaa ketjua uudelleen esiin.....

                  Onko täällä joku joka on poistanut valvetronicin ohjelmallisesti käytöstä? Kuinka paljon nousee polttoaineenkuutus ja vaikuttaako alavääntöihin?

                  Pojan 316i N42 koneeessa on jatkuvaa pientä häiriötä valvetronicissa, joka aiheuttaa erilaisia vikakoodeja myös. Riittääkö poistoon pelkkä pyöreän töpselin irroitus vai saako ohjelmallisesta koodaamisesta muuta lisähyötyä kuin että vikakoodit ei tule näkyviin?

                  Autoon on uusittu 30tkm sitten vanospyörät, solenoidit, ketjut, laahaimet jne.... Silti pukkaa vikaakoodia nokka-akselin anturista (jotka myös juuri uusittu). Samoin on uusittu kampuran anturi ja huohotinsysteemi. ainoastaan sitä venttiilikopan sisään tulevaa kallista säätöanturia (pyöreä moninapaliitin) ei ole uusittu.

                  Mitä tuon kanssa kannattaisi tehdä? Kiinalaisen vanos-säätöanturin saa 50€ ja merkkituote maksaa 200-300€.
                  BMW G30 530e X-Drive

                  Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                  Comment

                  • Antti O
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6937
                    • N/A

                    #24
                    Onko uusitut anturit alkuperäisiä bemarilta ostettuja?
                    Inpalla muistaakseni näkee nokkien ref/actual asennot, kannattaa tarkastaa heittääkö jompi kumpi nokka-akseli.
                    Voihan se vika olla muuallakin kun nokan anturissa, vaikka johdotuksessa. En nyt lähtisi arviosta uusimaan antureita.

                    Comment

                    • JKK
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2006
                      • 2325
                      • Uusimaa

                      #25
                      Originally posted by Antti O View Post
                      Onko uusitut anturit alkuperäisiä bemarilta ostettuja?
                      Inpalla muistaakseni näkee nokkien ref/actual asennot, kannattaa tarkastaa heittääkö jompi kumpi nokka-akseli.
                      Voihan se vika olla muuallakin kun nokan anturissa, vaikka johdotuksessa. En nyt lähtisi arviosta uusimaan antureita.
                      Eniten minua kiinnostaisi tuo vaihtoehto että poistaisi koko systeemin käytöstä. Kuulemma toimii auto ihan asiallisesti kun pyöreä moninapaliitin on irroitettuna.

                      Varsinaiset nokkien asentoanturit on Hellan valmisteita. Solenoidit taisi olla Febiä. Ja sitä venakopan alle tulevaa anturia ei ole varmasti koskaan uusittu ja näyttää olevan aina liitin täynnä öljyä. Joten tuskin on hengissä.
                      BMW G30 530e X-Drive

                      Myytäviä BMW-varaosia moneen eri malliin

                      Comment

                      • arben
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2011
                        • 1123
                        • suomi

                        #26
                        Originally posted by JKK View Post
                        Eniten minua kiinnostaisi tuo vaihtoehto että poistaisi koko systeemin käytöstä. Kuulemma toimii auto ihan asiallisesti kun pyöreä moninapaliitin on irroitettuna.

                        Varsinaiset nokkien asentoanturit on Hellan valmisteita. Solenoidit taisi olla Febiä. Ja sitä venakopan alle tulevaa anturia ei ole varmasti koskaan uusittu ja näyttää olevan aina liitin täynnä öljyä. Joten tuskin on hengissä.
                        Mitä itse ajelin viime talvena ei alavääntö ollut niinkään ongelma mutta bensaa se tuntui vievän hulluuteen.

                        Comment

                        • 325tds
                          BTCF Member
                          • Aug 2004
                          • 293

                          #27
                          Originally posted by JKK View Post
                          Jos saan nostaa vanhaa ketjua uudelleen esiin.....

                          Onko täällä joku joka on poistanut valvetronicin ohjelmallisesti käytöstä? Kuinka paljon nousee polttoaineenkuutus ja vaikuttaako alavääntöihin?

                          Pojan 316i N42 koneeessa on jatkuvaa pientä häiriötä valvetronicissa, joka aiheuttaa erilaisia vikakoodeja myös. Riittääkö poistoon pelkkä pyöreän töpselin irroitus vai saako ohjelmallisesta koodaamisesta muuta lisähyötyä kuin että vikakoodit ei tule näkyviin?

                          Autoon on uusittu 30tkm sitten vanospyörät, solenoidit, ketjut, laahaimet jne.... Silti pukkaa vikaakoodia nokka-akselin anturista (jotka myös juuri uusittu). Samoin on uusittu kampuran anturi ja huohotinsysteemi. ainoastaan sitä venttiilikopan sisään tulevaa kallista säätöanturia (pyöreä moninapaliitin) ei ole uusittu.

                          Mitä tuon kanssa kannattaisi tehdä? Kiinalaisen vanos-säätöanturin saa 50€ ja merkkituote maksaa 200-300€.

                          Vaikuttaako miten kun avaa öljykorkkia tyhjäkäynnillä ?.


                          Jotenkin vaan vaikuttaa imuvuodolta:think.


                          Ruutaappa raakasti sinne imusarjan alle tuhjäkäynnillä bräkliineriä muuttuuko käynti.
                          E93 vaimon
                          ex
                          E70 3.0 SD
                          E46x2
                          M5 E39
                          325tds E36
                          M535i E28
                          323i E30
                          323 E21




                          BMW vuodesta -82 Laskelmoitua nautintoa

                          Comment

                          • Dualfun
                            Moderator
                            • Jan 2003
                            • 17845
                            • PKS

                            #28
                            Niin mikä koodi sieltä nokka-anturilta tulee? Raja-arvo yli, mikä ja missä tilanteessa se on tullut? Anturi kaput?
                            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                            ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                            ½
                            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                            Comment

                            • Antti O
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 6937
                              • N/A

                              #29
                              Originally posted by 325tds View Post
                              Vaikuttaako miten kun avaa öljykorkkia tyhjäkäynnillä ?.


                              Jotenkin vaan vaikuttaa imuvuodolta:think.


                              Ruutaappa raakasti sinne imusarjan alle tuhjäkäynnillä bräkliineriä muuttuuko käynti.
                              Aika mahdotonta kyllä näissä N4x koneissa löytää imuvuotoa cliinerillä. Mulla vuoti sellain että veti tyhjäkäynnillä lyhyen trimmin tappiin.. ja vaikka miten suihkutteli ei se yhtään reagoinut. Sitten kun uusi huohottimen+putket ja imusarjan tiivisteen, loppui imuvuodot kerrasta.
                              Vaatii kyllä vähintään savut sisään jos noita yrittää arvioida.

                              Comment

                              • Ile91
                                Newbiemmer
                                • May 2023
                                • 6
                                • Finland

                                #30
                                Originally posted by jeppis45 View Post
                                Joo saa ohjelmoimalla pois, itsekkin kävin käyntivian takia, viat lähti ja auto toimii moiteetta
                                Onko sulla töpseli irti alavääntö normaali? Onko kulutus noussut?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎