Announcement

Collapse
No announcement yet.

330ia "hidas"

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiJuhani
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 2056
    • Kittilä

    330ia "hidas"

    Huomasin kaverin samanlaista testattuani että ompa omassa todella hidas vaihteiden vaihto ja huono kaasuun vastaavuus. Laiska myös sportilla ajaessa. D sekä P kytkeytyy myös hitaasti. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja onko siihen korjausta olemassa? Vaihteistoöljyt juuri vaihdettu edellisen omistajan teettämänä. Vikakoodeja ei oo, eikä muutenkaan auton toiminnassa ole mitään hämminkiä. Tein myös tuon throttle responce resetin, liekö huuhaata en tiedä, mutta ei vaikutusta ollut. Kaasupoljin on raskas, sitä pitää oikeasti polkaista että tapahtuu jotain, ja vaihteiston kans ei olla oikein yhteisymmärryksessä että mikä pykälä siellä pitäisi olla. Tiputtaa ensin yhden, sekunnin päästä toisen jne. Aivan kuin olisi joku pappa-moodi päällä tai auto koulutettu olemaan mahdollisimman taloudellinen eikä ketterä.
    Last edited by AnttiJuhani; 22-06-2018, 10:35.
  • Delphin
    BTCF Member
    • Mar 2006
    • 231
    • Nurmijärvi

    #2
    Tarkastaisin vaihteiston öljymäärän ensin.
    Vanhoja katiskoja.

    Comment

    • AnttiJuhani
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 2056
      • Kittilä

      #3
      Originally posted by Delphin View Post
      Tarkastaisin vaihteiston öljymäärän ensin.
      Tämä tulossa työn alle jussin jälkeen kun nosturille pääsen. Latasin juuri zf:n oppaan ja siitäpä selviääkin hyvin miten pitää toimia.

      Comment

      • AnttiJuhani
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2010
        • 2056
        • Kittilä

        #4
        Huomattava parannus kun inpalla nollasin laatikon. Vikakoodeja ei ollut.

        Jäykkä kaasupoljin on yksi asia minkä olen huomannut omassa autossa vrt. kaverin autoon. Luin jenkkiforumilta että näitä voisi olla sekä vaijerilla että sähköisenä, pitääkö paikkansa? Tuon kun saisi vielä hoidettua niin olisin kyllä tyytyväinen autoon.

        Comment

        • Dualfun
          Moderator
          • Jan 2003
          • 17855
          • PKS

          #5
          Kyllä M54 kone on aina sähköisellä kaasuläpällä, joten poljinkin on potentiometrillä.
          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
          ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
          ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
          ½
          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

          Comment

          • AnttiJuhani
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 2056
            • Kittilä

            #6
            Originally posted by Dualfun View Post
            Kyllä M54 kone on aina sähköisellä kaasuläpällä, joten poljinkin on potentiometrillä.
            Kiitos infosta. Ei muutaku polkimen kimppuun huomenna. Nyt kun on useampaan kertaan käynyt ajolla autolla laatikon resetoinnin jälkeen niin kyllä se taisi suurin syy olla tuossa. Laatikkoöljyt vielä oman mielenterveyden kannalta syynäykseen. Pienesti on paikkaa merkannut, mutta moottorista epäilen olevan peräisin. 2000km "vanhat" Teboil fluid s näytti kuitin mukaan olevan sisällä. Liekö ois voinu olla jotain parempaakin, mutta on tälläkin forumilla moni sitä automaattilaatikkoonsa laittanut.
            Last edited by AnttiJuhani; 18-07-2018, 23:17.

            Comment

            • antti
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2002
              • 794
              • Espoo

              #7
              Mulla on M54b25 Compacti ja samankaltaista "ongelmaa" jos niin voi sanoa, koska ei ole mitään vertailukohtaa. Automaattilaatikon öljyt vaihdettu 90tkm sekä 220tkm kohdilla huuhtelemalla, nyt kilsoja 230tkm. Öljynvaihto ja laatikon adaptaatioiden nollaus auttoi. Kaasupolkimen liikerata on melko pitkä, eli tuntuu, että pitää painaa useita senttejä ennenkuin tapahtuu yhtään mitään. Samoin tuntuu, että käyttää turhan isoja vaihteita kun tässä nurkissa pyörii 30-60km/h rajoituksilla. Samoin kaasupoljin liikkuu hieman pykältäen alaspäin, eli liikerata ei ole täysin portaaton. Laitoin nyt vaan silikonisprayta polkimen tappiin. Tiettyb30 on enemmän tehoa ja vääntöä, enkä ole sellaista koskaan ajanut.


              Originally posted by AnttiJuhani View Post
              Huomasin kaverin samanlaista testattuani että ompa omassa todella hidas vaihteiden vaihto ja huono kaasuun vastaavuus. Laiska myös sportilla ajaessa. D sekä P kytkeytyy myös hitaasti. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja onko siihen korjausta olemassa? Vaihteistoöljyt juuri vaihdettu edellisen omistajan teettämänä. Vikakoodeja ei oo, eikä muutenkaan auton toiminnassa ole mitään hämminkiä. Tein myös tuon throttle responce resetin, liekö huuhaata en tiedä, mutta ei vaikutusta ollut. Kaasupoljin on raskas, sitä pitää oikeasti polkaista että tapahtuu jotain, ja vaihteiston kans ei olla oikein yhteisymmärryksessä että mikä pykälä siellä pitäisi olla. Tiputtaa ensin yhden, sekunnin päästä toisen jne. Aivan kuin olisi joku pappa-moodi päällä tai auto koulutettu olemaan mahdollisimman taloudellinen eikä ketterä.
              E46 325ti Compact

              Comment

              • Wespa
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2016
                • 1851
                • Karjaa

                #8
                Ei ole ainakaan omassa 160tkm ajetussa M54B25:sessa tuollaisia oireita, eli joku siellä sulla mättää. :think
                E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                Porsche 944 -86 (DE)
                Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                Comment

                • AnttiJuhani
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 2056
                  • Kittilä

                  #9
                  On kyllä useamman bemarin poljinta tullut poljettua, samanlaistenkin, ja ei ole noin jämäkkää poljinta ollut missään. On muuten v-ttumainen kun ei meinaa millään saada herkästi liikkeelle autoa vaan joutuu painamaan kunnolla. Sitten se lähteekin hieman turhan räväkkäästi. Siitä kun alkaa kiihdyttämään 0-40 niin taas on jotenki tahmeaa meno jos ei polkase ihan kunnolla. Laatikko ehtii vaihtaa suuremmallekin sellasen pappakiihdytyksen aikana jopa kahteen otteeseen. Toki liikkuu sitten iloisesti kun kickdownille vetää. Ei ole vain mitään tuntumaa ajamiseen nykyseltään. En ehtinyt vieläkään poljinta katsomaan tarkemmin, muutakuin päällisin puolin imuroinnin yhteydessä. Onneksi kohta alkaa kesäloma niin on aikaa perehtyä.

                  Comment

                  • kama
                    BTCF Member
                    • Dec 2002
                    • 1264
                    • Savonmua

                    #10
                    Oletko kokeillut Throttle resettiä?
                    Tuo nollaa kaasupolkimen adaptaation tms.
                    e63:ssa ainakin auto tuntui piristyvän kun oli ilm. oppinut turhan leppoisan meiningin.

                    Googlella lisätietoja

                    Jos se poljin on mekaanisesti jäykkä niin auttaisiko öljysuihkaus sopivaan paikkaan?
                    E24 - M88/3 N/A
                    E85 - M54 Supercharged
                    G26 - M50 Supercharged
                    IG:kamamikko

                    Comment

                    • AnttiJuhani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 2056
                      • Kittilä

                      #11
                      Olen joo, kirjotinkin siitä tuossa ylempänä. Tein sen ihan "käsin" kylläkin enkä huomannut ajossa eroa. En tiedä tuliko tehtyä edes oikein mutta jenkkiforumin ohjeiden mukaan sen hoidin. Onko tuota mahdollista tehdä esim inpalla?


                      EDIT: Ilmeisesti tein väärin, kun kumpikaan nyt googlatusta ohjeesta ei ole niinkuin tein. Sen ohjeen mukaan piti pumpata poljinta.


                      Ohje 1:

                      1) Press the pedal to the floor and keep it there until step 6 below.

                      2) Then insert the key.

                      3) Then turn the key to position "2". Position "2" is one position before the car engages and starts.

                      4) Wait 10 seconds and then turn the key back to position "0", which is the initial position.

                      5) Once again wait 10 seconds.

                      6) Then release the pedal.

                      7) Then press the pedal down and start the car up. <- wtf?? :think


                      Ohje 2:

                      First, with the key removed, sit in the driver's seat and insert the key.
                      Turn the key to position "2". Position "2" is one position before the car engages and starts.
                      Wait 10 seconds and then turn the key back to position "0", which is the initial position.
                      Once again wait 10 seconds and then start the car up.
                      You should now have your throttle response reset and your driving pattern from this point on
                      will dictate how your throttle response adapts.


                      Kumpi on oikein vai onko kumpikin?
                      Last edited by AnttiJuhani; 21-07-2018, 16:19.

                      Comment

                      • kama
                        BTCF Member
                        • Dec 2002
                        • 1264
                        • Savonmua

                        #12
                        Minä taisin tehdä tuon versio2:n mukaisesti.
                        Ja käsittääkseni tämä on erijuttu kuin laatikon tai moottorin adaptaatioiden nollaus. Ei voi tehdä inpalla.
                        Asiaan tuli jonkinverran perehdyttyä kun laitoin taannoin M54:n e36 compactiin. Juurikin piti tuo poljin kalibroida ennen kuin lähti toimimaan. Palikat kun oli eri autoista peräisin tms.
                        Last edited by kama; 21-07-2018, 22:00.
                        E24 - M88/3 N/A
                        E85 - M54 Supercharged
                        G26 - M50 Supercharged
                        IG:kamamikko

                        Comment

                        • AnttiJuhani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 2056
                          • Kittilä

                          #13
                          Pistetään ehdottomasti kokeiluun

                          Comment

                          • Antti O
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6937
                            • N/A

                            #14
                            Eikö se kannattaisi se kaasupolinrakennelma purkaa irti autosta. Ensin se mekaanisesti toimimaan, sitten voi jotain kaasun nollauksia tehdä jos se ei vieläkään ole normaali ajaa.. :think

                            Comment

                            • AnttiJuhani
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2010
                              • 2056
                              • Kittilä

                              #15
                              Originally posted by Antti O View Post
                              Eikö se kannattaisi se kaasupolinrakennelma purkaa irti autosta. Ensin se mekaanisesti toimimaan, sitten voi jotain kaasun nollauksia tehdä jos se ei vieläkään ole normaali ajaa.. :think

                              Kyllä vain, mutta hyvähän tuo nollauskin on tehdä. Ei tuo poljin kevene itsestään se nyt on saletti.

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎