Huomasin kaverin samanlaista testattuani että ompa omassa todella hidas vaihteiden vaihto ja huono kaasuun vastaavuus. Laiska myös sportilla ajaessa. D sekä P kytkeytyy myös hitaasti. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja onko siihen korjausta olemassa? Vaihteistoöljyt juuri vaihdettu edellisen omistajan teettämänä. Vikakoodeja ei oo, eikä muutenkaan auton toiminnassa ole mitään hämminkiä. Tein myös tuon throttle responce resetin, liekö huuhaata en tiedä, mutta ei vaikutusta ollut. Kaasupoljin on raskas, sitä pitää oikeasti polkaista että tapahtuu jotain, ja vaihteiston kans ei olla oikein yhteisymmärryksessä että mikä pykälä siellä pitäisi olla.
Tiputtaa ensin yhden, sekunnin päästä toisen jne. Aivan kuin olisi joku pappa-moodi päällä tai auto koulutettu olemaan mahdollisimman taloudellinen eikä ketterä.
330ia "hidas"
Collapse
X
-
Tags: None
-
-
Huomattava parannus kun inpalla nollasin laatikon. Vikakoodeja ei ollut.
Jäykkä kaasupoljin on yksi asia minkä olen huomannut omassa autossa vrt. kaverin autoon. Luin jenkkiforumilta että näitä voisi olla sekä vaijerilla että sähköisenä, pitääkö paikkansa? Tuon kun saisi vielä hoidettua niin olisin kyllä tyytyväinen autoon.
Comment
-
Kyllä M54 kone on aina sähköisellä kaasuläpällä, joten poljinkin on potentiometrillä.E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive '20 mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
F40 128ti '22 individual storm bay metallic w/ dakota perf. magmarot/akzent
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E90 320i LCI ///M-Sport '09, E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Kiitos infosta. Ei muutaku polkimen kimppuun huomenna. Nyt kun on useampaan kertaan käynyt ajolla autolla laatikon resetoinnin jälkeen niin kyllä se taisi suurin syy olla tuossa. Laatikkoöljyt vielä oman mielenterveyden kannalta syynäykseen. Pienesti on paikkaa merkannut, mutta moottorista epäilen olevan peräisin. 2000km "vanhat" Teboil fluid s näytti kuitin mukaan olevan sisällä. Liekö ois voinu olla jotain parempaakin, mutta on tälläkin forumilla moni sitä automaattilaatikkoonsa laittanut.Originally posted by Dualfun View PostKyllä M54 kone on aina sähköisellä kaasuläpällä, joten poljinkin on potentiometrillä.Last edited by AnttiJuhani; 19-07-2018, 00:17.
Comment
-
Mulla on M54b25 Compacti ja samankaltaista "ongelmaa" jos niin voi sanoa, koska ei ole mitään vertailukohtaa. Automaattilaatikon öljyt vaihdettu 90tkm sekä 220tkm kohdilla huuhtelemalla, nyt kilsoja 230tkm. Öljynvaihto ja laatikon adaptaatioiden nollaus auttoi. Kaasupolkimen liikerata on melko pitkä, eli tuntuu, että pitää painaa useita senttejä ennenkuin tapahtuu yhtään mitään. Samoin tuntuu, että käyttää turhan isoja vaihteita kun tässä nurkissa pyörii 30-60km/h rajoituksilla. Samoin kaasupoljin liikkuu hieman pykältäen alaspäin, eli liikerata ei ole täysin portaaton. Laitoin nyt vaan silikonisprayta polkimen tappiin. Tiettyb30 on enemmän tehoa ja vääntöä, enkä ole sellaista koskaan ajanut.
Originally posted by AnttiJuhani View PostHuomasin kaverin samanlaista testattuani että ompa omassa todella hidas vaihteiden vaihto ja huono kaasuun vastaavuus. Laiska myös sportilla ajaessa. D sekä P kytkeytyy myös hitaasti. Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa ja onko siihen korjausta olemassa? Vaihteistoöljyt juuri vaihdettu edellisen omistajan teettämänä. Vikakoodeja ei oo, eikä muutenkaan auton toiminnassa ole mitään hämminkiä. Tein myös tuon throttle responce resetin, liekö huuhaata en tiedä, mutta ei vaikutusta ollut. Kaasupoljin on raskas, sitä pitää oikeasti polkaista että tapahtuu jotain, ja vaihteiston kans ei olla oikein yhteisymmärryksessä että mikä pykälä siellä pitäisi olla.
Tiputtaa ensin yhden, sekunnin päästä toisen jne. Aivan kuin olisi joku pappa-moodi päällä tai auto koulutettu olemaan mahdollisimman taloudellinen eikä ketterä.E46 325ti Compact
Comment
-
On kyllä useamman bemarin poljinta tullut poljettua, samanlaistenkin, ja ei ole noin jämäkkää poljinta ollut missään. On muuten v-ttumainen kun ei meinaa millään saada herkästi liikkeelle autoa vaan joutuu painamaan kunnolla. Sitten se lähteekin hieman turhan räväkkäästi. Siitä kun alkaa kiihdyttämään 0-40 niin taas on jotenki tahmeaa meno jos ei polkase ihan kunnolla. Laatikko ehtii vaihtaa suuremmallekin sellasen pappakiihdytyksen aikana jopa kahteen otteeseen. Toki liikkuu sitten iloisesti kun kickdownille vetää. Ei ole vain mitään tuntumaa ajamiseen nykyseltään.
En ehtinyt vieläkään poljinta katsomaan tarkemmin, muutakuin päällisin puolin imuroinnin yhteydessä. Onneksi kohta alkaa kesäloma niin on aikaa perehtyä.
Comment
-
Oletko kokeillut Throttle resettiä?
Tuo nollaa kaasupolkimen adaptaation tms.
e63:ssa ainakin auto tuntui piristyvän kun oli ilm. oppinut turhan leppoisan meiningin.
Googlella lisätietoja
Jos se poljin on mekaanisesti jäykkä niin auttaisiko öljysuihkaus sopivaan paikkaan?E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
Olen joo, kirjotinkin siitä tuossa ylempänä. Tein sen ihan "käsin" kylläkin enkä huomannut ajossa eroa. En tiedä tuliko tehtyä edes oikein mutta jenkkiforumin ohjeiden mukaan sen hoidin. Onko tuota mahdollista tehdä esim inpalla?
EDIT: Ilmeisesti tein väärin, kun kumpikaan nyt googlatusta ohjeesta ei ole niinkuin tein. Sen ohjeen mukaan piti pumpata poljinta.
Ohje 1:
1) Press the pedal to the floor and keep it there until step 6 below.
2) Then insert the key.
3) Then turn the key to position "2". Position "2" is one position before the car engages and starts.
4) Wait 10 seconds and then turn the key back to position "0", which is the initial position.
5) Once again wait 10 seconds.
6) Then release the pedal.
7) Then press the pedal down and start the car up. <- wtf?? :think
Ohje 2:
First, with the key removed, sit in the driver's seat and insert the key.
Turn the key to position "2". Position "2" is one position before the car engages and starts.
Wait 10 seconds and then turn the key back to position "0", which is the initial position.
Once again wait 10 seconds and then start the car up.
You should now have your throttle response reset and your driving pattern from this point on
will dictate how your throttle response adapts.
Kumpi on oikein vai onko kumpikin?Last edited by AnttiJuhani; 21-07-2018, 17:19.
Comment
-
Minä taisin tehdä tuon versio2:n mukaisesti.
Ja käsittääkseni tämä on erijuttu kuin laatikon tai moottorin adaptaatioiden nollaus. Ei voi tehdä inpalla.
Asiaan tuli jonkinverran perehdyttyä kun laitoin taannoin M54:n e36 compactiin. Juurikin piti tuo poljin kalibroida ennen kuin lähti toimimaan. Palikat kun oli eri autoista peräisin tms.Last edited by kama; 21-07-2018, 23:00.E24 - M88/3 N/A
E85 - M54 Supercharged
G26 - M50 Supercharged
IG:kamamikko
Comment
-
-
Originally posted by Antti O View PostEikö se kannattaisi se kaasupolinrakennelma purkaa irti autosta. Ensin se mekaanisesti toimimaan, sitten voi jotain kaasun nollauksia tehdä jos se ei vieläkään ole normaali ajaa.. :think
Kyllä vain, mutta hyvähän tuo nollauskin on tehdä. Ei tuo poljin kevene itsestään se nyt on saletti.
Comment
Comment