Announcement

Collapse
No announcement yet.

330i e46 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti O
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6937
    • N/A

    #16
    Edelleen tuo kyllä kuulostaa niin huonolta/rikkinäiseltä pensapumpulta, tuo mun talviauto just teki tollai et röpelti ja melkein lähti ja välillä lupasi.
    Pumppuhan sieltä oli rikki.. tämä siis joskus 240tkm kohilla tapahtu.
    Tuo HTK vinkki hyvä, pilottia ja jos hörähtää ni melko varma pensapumppu.

    Mä nyt en tiedä paljon tuo rikkinäinen huohotinputki vaikuttaa, sehän on kuiteski openloopissa startissa. Toki liika ilmakaa ole hyväks.
    Last edited by Antti O; 13-03-2019, 18:29.

    Comment

    • BMW525Xda
      BTCF Member
      • Feb 2014
      • 8681
      • Xxxxxx

      #17
      Onko tankki kuinka täynnä ?
      Tankin siirtopumppu hajalla ja hörppii ilmaa pääpumpulle ?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by Antti O View Post
        Edelleen tuo kyllä kuulostaa niin huonolta/rikkinäiseltä pensapumpulta, tuo mun talviauto just teki tollai et röpelti ja melkein lähti ja välillä lupasi.
        Pumppuhan sieltä oli rikki.. tämä siis joskus 240tkm kohilla tapahtu.
        Tuo HTK vinkki hyvä, pilottia ja jos hörähtää ni melko varma pensapumppu.

        Mä nyt en tiedä paljon tuo rikkinäinen huohotinputki vaikuttaa, sehän on kuiteski openloopissa startissa. Toki liika ilmakaa ole hyväks.
        Itse kanssa veikkaisin sitä bensansaanti ongelmaa kun kerta pitkää starttia ollut aiemminkin. Imuvuoto sitten vaan hankaloittaa lisää sitä käynnistymistä kun bensansaannin kanssa on ongelmia. Tuo pilotti on sellainen helppo kenttätesti. Näkee heti onko se ongelma bensa puolella vai ei. Bensamittariinkaan kun ei voi sokeasti luottaa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #19
          Polttoainepumpuista jää vikakoodi ja niitä voi seurata livedatalla.

          Comment

          • AnttiJuhani
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2010
            • 2056
            • Kittilä

            #20
            Bensaa yli puoli tankkia. Laitetaas starttipilotti testiin huomenna. Ja ei kai tässä ole muutakuin tankkipumppu ja auton alla suodatin? Epäilys kova tuonne polttoaine puolelle vaikka sieltä kiskosta bensaa aiemmin tulikin. Ei vaan välttämättä tarpeeksi kovalla paineella. Pumpusta ei välttämättä koodia jää käsittääkseni. Miten tuota livedatalla seuraa?

            Tuo huohottimen vuoto on ollut kokoajan. Ei ole kulkupuoleen vaikuttanut aiemmin ainakaan, ihme kyllä. Huohotinputket ja separaattori olis menossa vaihtoon öljynvaihdon yhteydessä jos olis sinne asti kestänyt. Omassa E36 328 oli samaa vikaa ja se oireili aivan ajokelvottomana mutta starttasi kyllä. Savutti, öljysi tulpat ja imusarjan ja antoi koodeja sieltä täältä.

            Comment

            • BMW525Xda
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 8681
              • Xxxxxx

              #21
              Sori. E46 ei pysty livedataa katsomaan polttoainepumpulta, muistin väärin ja E6x pystyy lukemaan. Vikakoodi tulee molemmista mallisarjoista ja e46 näkee pumpun releen aktiivisuuden, ohessa kuva jossa autossa virrat päällä ja aktivoituu kun startataan.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by AnttiJuhani View Post
                Bensaa yli puoli tankkia. Laitetaas starttipilotti testiin huomenna. Ja ei kai tässä ole muutakuin tankkipumppu ja auton alla suodatin? Epäilys kova tuonne polttoaine puolelle vaikka sieltä kiskosta bensaa aiemmin tulikin. Ei vaan välttämättä tarpeeksi kovalla paineella. Pumpusta ei välttämättä koodia jää käsittääkseni. Miten tuota livedatalla seuraa?

                Tuo huohottimen vuoto on ollut kokoajan. Ei ole kulkupuoleen vaikuttanut aiemmin ainakaan, ihme kyllä. Huohotinputket ja separaattori olis menossa vaihtoon öljynvaihdon yhteydessä jos olis sinne asti kestänyt. Omassa E36 328 oli samaa vikaa ja se oireili aivan ajokelvottomana mutta starttasi kyllä. Savutti, öljysi tulpat ja imusarjan ja antoi koodeja sieltä täältä.
                Ei näe live-dataa, ainut vaihtoehto laittaa mekaaninen mittari. Ei tule vikakoodia, jos pumppu ei toimi/tuota riittävää painetta. Ei ole kun se yksi pumppu. Releen toiminta ei vielä tarkoita, että pumppu toimii. Kuten ei pumpusta kuuluva äänikään vielä takaa pumpun toimintaa.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  #23
                  Sitten jos se sillä pilotilla lähtee ja päädyt sen pumpun uusimaan, niin autodocilta näytti saavan sitä boschin koko rakennelmaa n.130€ + 10 posteja.
                  Katsoin just pariviikkoa takaperin kun mietin pitäskö tohon omaan 330ci uusia se ennakoivasti.
                  KL-Varaosilta otettiin tohon sedaniin aikanaan kun se piti saada heti ajoon, se oli 250euron luokkaa se Bosch. Hyvin on toiminut..

                  Comment

                  • BMW525Xda
                    BTCF Member
                    • Feb 2014
                    • 8681
                    • Xxxxxx

                    #24
                    Ei taida pääpolttoainepumppu olla isossa määrin hajoava osa, niitä tankin sisäisiä pumppuja kai menee silloin tällöin. Mutta aika varmoja ovat käsittääkseni pelaamaan. Omassa on 350tkm ajettu alkuperäinen, tankin siirtopumpun vaihdoin mutta turhaan, oli normaalia että radalla ei ehdi siirtää puolelta toiselle kun tankissa alle 1/2 polttoainetta.

                    Edelleen veikaan tässä topicin autossa olevan nokan/kampuran tunnistin hajalla. Oireet on juuri sen kaltaiset, ajosta sammutuksen jälkeen ei starttaa mutta pyörii ja aikaisemmin ollut pitkää starttia lämpimässä.

                    Comment

                    • AnttiJuhani
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2010
                      • 2056
                      • Kittilä

                      #25
                      Originally posted by BMW525Xda View Post
                      Ei taida pääpolttoainepumppu olla isossa määrin hajoava osa, niitä tankin sisäisiä pumppuja kai menee silloin tällöin.
                      Siis mikä on pääpolttoainepumppu? Ei tuossa ole kuin tankissa sisäinen pumppu. Dieselissä on sekä tankissa että auton alla.

                      Tänään vielä yritys pilotin kera kun on auto ollut laturissa. Kiitos kaikille tähän asti vinkeistä.

                      Comment

                      • Georgios Terziakis
                        BTCF Member
                        • Sep 2010
                        • 373
                        • Imatra

                        #26
                        Oma E46 330i oireili niin että pari kertaa lähti huonommin käyntiin, ja sitten ei enää lähtenyt ollenkaan. Bensapumppu sökö, siinä kohtaa oli ajettu muistaakseni n. 280tkm. Uus pumppu tankkiin ja toimi taas.
                        Mutta voihan tuossa olla asentoanturitkin paskana.
                        Starttipilotin kanssa testauksen jälkeen tiedät enempi.
                        BMW 335i coupe -06
                        BMW 330i coupe -00
                        Ja pari vanhempaa menOpeliä

                        Comment

                        • AnttiJuhani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2010
                          • 2056
                          • Kittilä

                          #27
                          Pilotilla käyntiin. Misfire 5 pytylle koodiksi nyt ja käy tosiaan viidellä mutta pysyy käynnissä.
                          Last edited by AnttiJuhani; 26-04-2019, 23:49.

                          Comment

                          • AnttiJuhani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 2056
                            • Kittilä

                            #28
                            5 pytyn puolassa oli ölppää vähän. Putsaus ja auto käy ku enkeli.

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10941
                              • Joensuu

                              #29
                              Originally posted by AnttiJuhani View Post
                              5 pytyn puolassa oli ölppää vähän. Putsaus ja auto käy ku enkeli.
                              Hyvä kun selvisi. Lähteekö nyt normaalisti käyntiin ilman pilottia? Itse vielä varmistaisin, että bensapumppu tuottaa riittävän paineen ym. vaikka kävisikin nyt hyvin. Myös venttiilikopan tiiviste kannattaisi vaihtaa kun puola oli öljyssä.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              • AnttiJuhani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 2056
                                • Kittilä

                                #30
                                Lähtee normaalisti käyntiin, mutta täytyy pitää virtoja hetki päällä että suostuu käynnistymään. Muuten saa sahata turhaan. Liekö bensalinja tyhjenee seisoessa?

                                Useampi tulppa oli kovasti öljyssä. Yksi oli selvästi löysällä, mutta muut ihan normaalissa kireydessä. Pientä valskausta havaittavissa kopan tiivisteestä joka ajan kanssa tietysti melkein täyttää koko putken. Uudet tulpat laitettiin ja kaikki putsattu. Vikakoodeja ei enää tule muutakuin sama flektin koodi mikä ennenkin.
                                Last edited by AnttiJuhani; 14-03-2019, 18:49.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎