Eli e46 hajos moottori ja nyt tuli mieleen, kun vaihtomoottoria sinne katselen, että olisko minkämoinen homma vaihtaa sinne isompi 328:sta moottori keulille? Luultavasti sähköt saisi melkee kaikki vaihtaa ja jarrut, kun muutoskatsastaa kumminkin pitää. Onko joku tehny ennenki saman operaation vai onko aivan tuhoontuomittu idea? :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 318 moottorin vaihto suurempaan
Collapse
X
-
Jos paikka on ja työkalut löytyy niin kaikki on mahdollista, ensimmäiseksi kannattaa avata vaikka bmw fans ja vertailla osia mitkä on samat/eri siinä kuin 328:ssa, jarrut,vakaajatankot,vaihdelaatikko jne, koneen sähköt joudut vaihtamaan ainakin, eli kannattaa ostaa melkeinpä valmis paketti moottoreineen ja apulaitteineen, ecu,ajonesto...
Toinen on sitten se mikä tulee fiksummaksi ostaa ehjä auto vai jos koppa on jotenki erikoinen tai muuten vaan järkevä harrastella niin miksipä ei.E91 325xi vm07
E60 530xd vm06 stage X
-
-
Sinne menee vaihtoon, vakaajat (eteen/taakse), etusatula carrierit, taakse kaikki jarrut, perä ja vetarit, jouset/iskarit. Sitte moottorille sähköt/apulaitteet, laatikko, kardaani. Osa ilmastoinnin letkuja, ohjaustehostimen putket.
Et kyllä siinä arpeetia on, ite tuon tehny niin... Vaihdoin toki 2004 vuoden 318 tourinkiin M54:n. Ja ecu on walopowerin muokkaama ilman ajonestoa.Last edited by snoumaan; 03-04-2019, 21:42.
Comment
-
-
Ainakin sen 318i:n pitää olla erinomaisen nätti ja ruosteeton, jotta kannattaa ollenkaan. Ja kuten monet jo mainitsikin, helpoiten saa kaiken tarvittavan, kun on kokonainen luovuttaja-auto.
Projektin kiinnostavuutta lisäisi, jos kolaroidussa luovuttaja-autossa olisi jokin tavallisesta poikkeava turbo/M3 tekniikka.Last edited by jluoma; 30-07-2019, 10:01.Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.
325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,
Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04
Comment
-
-
itsellä sama operaatio menossa 318i farkun koriin. 2001vm. m52b28 tekniikka tulossa/ZF loota ja kardaani/sähköt ja kaikki apulaitteet ja hilppeet koneen kylkeen. leimalle ei tarvihe jarruihin yms koskea ku leimasedälle sanotaan et on vaan 2.0l kone ja jos äänimaailmaa ihmettelee ni putkisto vaan vaihrettu ! alustaan myöhemmin tulee pöivityksenä 330 jarrut ja vakaajat jne alustan osat ja BC alusta sarja/poly puslat joka nurkkaa jne. ja kevään aikana turbo kylkeen vielä ja sit leimalle hakemaa muutos kattastus isolle koneelle ja ahtimelle 😁! älkää pojat lytätkö ajatusta siitä et joku haluaa tehä tälläsen homman ni heti sillä että uus auto heti jne.
Comment
-
-
Originally posted by KalluE34 View Postitsellä sama operaatio menossa 318i farkun koriin. 2001vm. m52b28 tekniikka tulossa/ZF loota ja kardaani/sähköt ja kaikki apulaitteet ja hilppeet koneen kylkeen. leimalle ei tarvihe jarruihin yms koskea ku leimasedälle sanotaan et on vaan 2.0l kone ja jos äänimaailmaa ihmettelee ni putkisto vaan vaihrettu ! alustaan myöhemmin tulee pöivityksenä 330 jarrut ja vakaajat jne alustan osat ja BC alusta sarja/poly puslat joka nurkkaa jne. ja kevään aikana turbo kylkeen vielä ja sit leimalle hakemaa muutos kattastus isolle koneelle ja ahtimelle 😁! älkää pojat lytätkö ajatusta siitä et joku haluaa tehä tälläsen homman ni heti sillä että uus auto heti jne.
Comment
-
-
Originally posted by KalluE34 View Postitsellä sama operaatio menossa 318i farkun koriin. 2001vm. m52b28 tekniikka tulossa/ZF loota ja kardaani/sähköt ja kaikki apulaitteet ja hilppeet koneen kylkeen. leimalle ei tarvihe jarruihin yms koskea ku leimasedälle sanotaan et on vaan 2.0l kone ja jos äänimaailmaa ihmettelee ni putkisto vaan vaihrettu ! alustaan myöhemmin tulee pöivityksenä 330 jarrut ja vakaajat jne alustan osat ja BC alusta sarja/poly puslat joka nurkkaa jne. ja kevään aikana turbo kylkeen vielä ja sit leimalle hakemaa muutos kattastus isolle koneelle ja ahtimelle 😁! älkää pojat lytätkö ajatusta siitä et joku haluaa tehä tälläsen homman ni heti sillä että uus auto heti jne.E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
Porsche 944 -86 (DE)
Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
Comment
-
-
Originally posted by KalluE34 View Postitsellä sama operaatio menossa 318i farkun koriin. 2001vm. m52b28 tekniikka tulossa/ZF loota ja kardaani/sähköt ja kaikki apulaitteet ja hilppeet koneen kylkeen. leimalle ei tarvihe jarruihin yms koskea ku leimasedälle sanotaan et on vaan 2.0l kone ja jos äänimaailmaa ihmettelee ni putkisto vaan vaihrettu ! alustaan myöhemmin tulee pöivityksenä 330 jarrut ja vakaajat jne alustan osat ja BC alusta sarja/poly puslat joka nurkkaa jne. ja kevään aikana turbo kylkeen vielä ja sit leimalle hakemaa muutos kattastus isolle koneelle ja ahtimelle 😁! älkää pojat lytätkö ajatusta siitä et joku haluaa tehä tälläsen homman ni heti sillä että uus auto heti jne.
Miksi sitä alustaa ei voi tehdä samaan aikaan tekniikanvaihdon kanssa? Saisi ihan rehellisesti tekniikan otteelle, ja auto olisi turvallinen kun alustan osat ja jarrut on uudet.F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Ihan järjetöntä touhua viedä leimalle auto johon vaihdettu 4cyl->6cyl, valehdellen inssille. Jos se inssi avaa pellin, niin kyllä se nyt osaa laskea onko siellä neljä vai kuusi mukinen kone. Ihan perse edellä puuhun touhua, kun laittaisi heti alustan kuntoon, niin saisi laillisesti leimattua ilman ongelmia. Kannattaa myös muistaa, että kolarin sattuessa vakuutusyhtiö ei silitä päätä kun huomaa tekniikan vaihdon, joka ei ole otteessa.
Ellei se kori ole helmi ja nykyinen kone paskana, niin ei kyllä mitään järkeä alkaa rakentamaan.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment