Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 318 moottorin vaihto suurempaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valtzuuuu
    Bimmer Rookie
    • Aug 2015
    • 125
    • Kauhajoki

    E46 318 moottorin vaihto suurempaan

    Eli e46 hajos moottori ja nyt tuli mieleen, kun vaihtomoottoria sinne katselen, että olisko minkämoinen homma vaihtaa sinne isompi 328:sta moottori keulille? Luultavasti sähköt saisi melkee kaikki vaihtaa ja jarrut, kun muutoskatsastaa kumminkin pitää. Onko joku tehny ennenki saman operaation vai onko aivan tuhoontuomittu idea? :think
  • Jarsse
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1519
    • Kymenlaakso

    #2
    Jos paikka on ja työkalut löytyy niin kaikki on mahdollista, ensimmäiseksi kannattaa avata vaikka bmw fans ja vertailla osia mitkä on samat/eri siinä kuin 328:ssa, jarrut,vakaajatankot,vaihdelaatikko jne, koneen sähköt joudut vaihtamaan ainakin, eli kannattaa ostaa melkeinpä valmis paketti moottoreineen ja apulaitteineen, ecu,ajonesto...

    Toinen on sitten se mikä tulee fiksummaksi ostaa ehjä auto vai jos koppa on jotenki erikoinen tai muuten vaan järkevä harrastella niin miksipä ei.
    E91 325xi vm07
    E60 530xd vm06 stage X

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #3
      Jos tuollaiseen operaatioon ryhtyy niin kannattaa melkein hankkia kokonainen luovuttaja auto.

      Comment

      • Jarsse
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2007
        • 1519
        • Kymenlaakso

        #4
        Originally posted by Muurahainen View Post
        Jos tuollaiseen operaatioon ryhtyy niin kannattaa melkein hankkia kokonainen luovuttaja auto.
        Näiimpä,tähän vähän viittasinkin sillä että mikä sitten on viisainta.
        E91 325xi vm07
        E60 530xd vm06 stage X

        Comment

        • snoumaan
          BTCF Member
          • Nov 2011
          • 118
          • seinäjoki

          #5
          Sinne menee vaihtoon, vakaajat (eteen/taakse), etusatula carrierit, taakse kaikki jarrut, perä ja vetarit, jouset/iskarit. Sitte moottorille sähköt/apulaitteet, laatikko, kardaani. Osa ilmastoinnin letkuja, ohjaustehostimen putket.


          Et kyllä siinä arpeetia on, ite tuon tehny niin... Vaihdoin toki 2004 vuoden 318 tourinkiin M54:n. Ja ecu on walopowerin muokkaama ilman ajonestoa.
          Last edited by snoumaan; 03-04-2019, 21:42.

          Comment

          • Rouhi
            BTCF Member
            • Dec 2018
            • 5
            • Eura

            #6
            Itsellä kyseinen savotta meneillään (tosin 328i sijaan 323i). Ellet saa halvalla luovuttaja-autoa niin kalliiksi tulee. Vaikeusasteeltaan ei paha homma ollenkaan, viisainta olis kyllä varmaan ostaa vaan uus auto.

            Comment

            • jluoma
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2015
              • 685
              • Lappeenranta

              #7
              Ainakin sen 318i:n pitää olla erinomaisen nätti ja ruosteeton, jotta kannattaa ollenkaan. Ja kuten monet jo mainitsikin, helpoiten saa kaiken tarvittavan, kun on kokonainen luovuttaja-auto.

              Projektin kiinnostavuutta lisäisi, jos kolaroidussa luovuttaja-autossa olisi jokin tavallisesta poikkeava turbo/M3 tekniikka.
              Last edited by jluoma; 30-07-2019, 10:01.
              Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

              325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

              Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16419
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Rouhi View Post
                viisainta olis kyllä varmaan ostaa vaan uus auto.
                Kyllä, vaikka kuinka haluaisi harrastaa.

                Comment

                • KalluE34
                  BTCF Member
                  • Feb 2019
                  • 33
                  • kouvola

                  #9
                  itsellä sama operaatio menossa 318i farkun koriin. 2001vm. m52b28 tekniikka tulossa/ZF loota ja kardaani/sähköt ja kaikki apulaitteet ja hilppeet koneen kylkeen. leimalle ei tarvihe jarruihin yms koskea ku leimasedälle sanotaan et on vaan 2.0l kone ja jos äänimaailmaa ihmettelee ni putkisto vaan vaihrettu ! alustaan myöhemmin tulee pöivityksenä 330 jarrut ja vakaajat jne alustan osat ja BC alusta sarja/poly puslat joka nurkkaa jne. ja kevään aikana turbo kylkeen vielä ja sit leimalle hakemaa muutos kattastus isolle koneelle ja ahtimelle 😁! älkää pojat lytätkö ajatusta siitä et joku haluaa tehä tälläsen homman ni heti sillä että uus auto heti jne.

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by KalluE34 View Post
                    itsellä sama operaatio menossa 318i farkun koriin. 2001vm. m52b28 tekniikka tulossa/ZF loota ja kardaani/sähköt ja kaikki apulaitteet ja hilppeet koneen kylkeen. leimalle ei tarvihe jarruihin yms koskea ku leimasedälle sanotaan et on vaan 2.0l kone ja jos äänimaailmaa ihmettelee ni putkisto vaan vaihrettu ! alustaan myöhemmin tulee pöivityksenä 330 jarrut ja vakaajat jne alustan osat ja BC alusta sarja/poly puslat joka nurkkaa jne. ja kevään aikana turbo kylkeen vielä ja sit leimalle hakemaa muutos kattastus isolle koneelle ja ahtimelle 😁! älkää pojat lytätkö ajatusta siitä et joku haluaa tehä tälläsen homman ni heti sillä että uus auto heti jne.
                    On se kuitenkin helpointa kun on toinen kokonainen auto vieressä mistä nappaa ne osat.

                    Comment

                    • Wespa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2016
                      • 1832
                      • Karjaa

                      #11
                      Originally posted by KalluE34 View Post
                      itsellä sama operaatio menossa 318i farkun koriin. 2001vm. m52b28 tekniikka tulossa/ZF loota ja kardaani/sähköt ja kaikki apulaitteet ja hilppeet koneen kylkeen. leimalle ei tarvihe jarruihin yms koskea ku leimasedälle sanotaan et on vaan 2.0l kone ja jos äänimaailmaa ihmettelee ni putkisto vaan vaihrettu ! alustaan myöhemmin tulee pöivityksenä 330 jarrut ja vakaajat jne alustan osat ja BC alusta sarja/poly puslat joka nurkkaa jne. ja kevään aikana turbo kylkeen vielä ja sit leimalle hakemaa muutos kattastus isolle koneelle ja ahtimelle 😁! älkää pojat lytätkö ajatusta siitä et joku haluaa tehä tälläsen homman ni heti sillä että uus auto heti jne.
                      Meinaat että leimasetä ei huomaa edes sitä että pellin alla on kutoskone vaikka pitäisi olla neloskone? Vähän kyllä nyt taas perse edellä puuhun -meininkiä tuommoinen, ensin perusedellytykset eli alusta ja jarrut riittävälle tasolle ennen kuin muita muutoksia lähdetään tekemään niin ei tartte leimallakaan selitellä.
                      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                      Porsche 944 -86 (DE)
                      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                      Comment

                      • BeamR
                        BTCF Member
                        • Jul 2007
                        • 13363
                        • Espoon takametsät

                        #12
                        Originally posted by KalluE34 View Post
                        itsellä sama operaatio menossa 318i farkun koriin. 2001vm. m52b28 tekniikka tulossa/ZF loota ja kardaani/sähköt ja kaikki apulaitteet ja hilppeet koneen kylkeen. leimalle ei tarvihe jarruihin yms koskea ku leimasedälle sanotaan et on vaan 2.0l kone ja jos äänimaailmaa ihmettelee ni putkisto vaan vaihrettu ! alustaan myöhemmin tulee pöivityksenä 330 jarrut ja vakaajat jne alustan osat ja BC alusta sarja/poly puslat joka nurkkaa jne. ja kevään aikana turbo kylkeen vielä ja sit leimalle hakemaa muutos kattastus isolle koneelle ja ahtimelle 😁! älkää pojat lytätkö ajatusta siitä et joku haluaa tehä tälläsen homman ni heti sillä että uus auto heti jne.

                        Miksi sitä alustaa ei voi tehdä samaan aikaan tekniikanvaihdon kanssa? Saisi ihan rehellisesti tekniikan otteelle, ja auto olisi turvallinen kun alustan osat ja jarrut on uudet.
                        F46 Gran Tourer -20
                        Boxster 2.5 -97

                        Comment

                        • HTK12
                          BTCF Member
                          • Jul 2011
                          • 10949
                          • Joensuu

                          #13
                          Ihan järjetöntä touhua viedä leimalle auto johon vaihdettu 4cyl->6cyl, valehdellen inssille. Jos se inssi avaa pellin, niin kyllä se nyt osaa laskea onko siellä neljä vai kuusi mukinen kone. Ihan perse edellä puuhun touhua, kun laittaisi heti alustan kuntoon, niin saisi laillisesti leimattua ilman ongelmia. Kannattaa myös muistaa, että kolarin sattuessa vakuutusyhtiö ei silitä päätä kun huomaa tekniikan vaihdon, joka ei ole otteessa.

                          Ellei se kori ole helmi ja nykyinen kone paskana, niin ei kyllä mitään järkeä alkaa rakentamaan.
                          e39 540iA E85

                          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎