Announcement

Collapse
No announcement yet.

Virta ilmastoinnin kompressorille tekniikan vaihdon jälkeen N42 - > M54

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wildchild
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2016
    • 251
    • Päijät-Häme

    Virta ilmastoinnin kompressorille tekniikan vaihdon jälkeen N42 - > M54

    Homman nimi seuraava:

    N42 koneen täystuhon seurauksena auto sai M54B22 koneen keulalle. Viimeisiä hommia tekemässä ja pitäisi vetää ilmastoinnille uusi piuha.

    -N42 koneessa piuha kompuran magneettiventtiilille tuli ecun johtosarjan mukana kuskinpuolelta
    -M54B22 koneessa piuha kompuran mangneettiventtiilille tulee valojen johtosarjan mukana apukuskinpuolelta.

    Kerkesin myymään jo johtosarjan vanhasta moottorista ja nyt jäi kokonaan tarkistamatta että mistä pinnistä piuha tulee. Yritin katsella newtis:stä kaavioita mutten saanut noista ainekaan mitään selvää.

    En myöskään ole varma onkohan ihan näin suoraviivanen homma että piuha vaan. Onko kellään kokemusta operaatiosta/tietoa mistä liittimestä sähkö pitäisi vetää kuskinpuolelta?

    EDIT: Manuaali-ilmastointi.

    EDIT2: Vähän sain selvää, eli tästä -> https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-318i-lim/VVjpaO0 liittimestä lähtee ilmeisesti nyt mutta mikä karva mahtaisi olla? Vähän tuota alkoi tajuumaan mutta ei ole ihan selvä vielä.
    Tätä : https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e...ontrol/gwwjv2O kun lähti seuraamaan niin alkoi selvitä.

    EDIT3: Kun tuossa X6011 liittimessä lukee edellisessä linkissä 8, tarkoittaako se pinniä? Pinlayout löyty vähän tutkimalla tästä https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-318i-lim/WOYPB8F
    Last edited by Wildchild; 05-09-2019, 22:49.
    Bmw 525iA -02
  • Clavurion
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 9138
    • Oulu

    #2
    E39 530dA -02 M-Sport
    E53 X5 3.0dA -06 Sport
    * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
    Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

    Comment

    • Wildchild
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2016
      • 251
      • Päijät-Häme

      #3
      Olenkohan ymmärätänyt oikein:

      Eli nämä menisi samaa reittiä X6011 liittimeen saakka molemmissa moottoreissa, molemmissa myös lukee tuo 8 X6011 liittimen kohdalla. Tuossa varaosa-autossa sähkö tulee tosiaan vain eripuolelta koria mutta ilmeisesti samasta paikasta.

      Onko myös tulkintani oikein että X6011 liittimeen johto pinniin 8 joka on oikealla ylhäällä? https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e46-318i-lim/WOYPB8F
      Bmw 525iA -02

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9138
        • Oulu

        #4
        Samalta K19 releeltähän se kompuran magneettikytkimen aktivointi tulee joka tapauksessa. Johtosarjassa johdotus eri puolelta, koska kompurakin eri puolella moottorissa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Wildchild
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2016
          • 251
          • Päijät-Häme

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Samalta K19 releeltähän se kompuran magneettikytkimen aktivointi tulee joka tapauksessa. Johtosarjassa johdotus eri puolelta, koska kompurakin eri puolella moottorissa.
          Moi.

          Joo, tuosta releeltä se oli fiksuin vetää. Varaosakorista johto kokonaisena ja toisen auton liittimeen kiinni.
          Bmw 525iA -02

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎