Täytynee tarkistaa ainakin kynnyskotelon tuuletusaukot, ettei massaus ole niitä päässyt tukkimaan. Mitään reikiä koteloihin ei massauksen yhteydessä porattu. Onkos tarkempaa tietoa, missä kynnyskotelon tuuletusaukot tarkalleen sijaitsevat?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 -99 alustan massaus?
Collapse
X
-
e46 2003 M3 cabrio
Toin auton ulkomailta ja katsastuksessa tammikuussa sanoivat että ruostetta rupeaa olemaan, mutta että "kyllähän se on vielä täysin pelastettavissa". En itse ole ryöminyt auton alle, olettanut vaan että parempi viedä jossain vaiheessa rousteenestokäsittelyyn.
Aloin nyt hakemaan internetistä ruosteenestopaikkaa, kun törmäsin tähän aiheeseen tässä. Nyt olen auttamattomasti seonnut enkä enää tiedä ketä uskoa - minne voisin autoni viedä jotta saisin varmasti oikeata neuvoa? Jos vien sen ruosteenestokäsittelijälle niin se varmaan heti sanoo että "joo, pakko massata!".
Comment
-
-
Originally posted by Fulham Finn View PostToin auton ulkomailta ja katsastuksessa tammikuussa sanoivat että ruostetta rupeaa olemaan, mutta että "kyllähän se on vielä täysin pelastettavissa". En itse ole ryöminyt auton alle, olettanut vaan että parempi viedä jossain vaiheessa rousteenestokäsittelyyn.
Aloin nyt hakemaan internetistä ruosteenestopaikkaa, kun törmäsin tähän aiheeseen tässä. Nyt olen auttamattomasti seonnut enkä enää tiedä ketä uskoa - minne voisin autoni viedä jotta saisin varmasti oikeata neuvoa? Jos vien sen ruosteenestokäsittelijälle niin se varmaan heti sanoo että "joo, pakko massata!".
Toisaalta, se perinteinen museoajoneuvoihin tarkoitettu "massaus" ja "kotelosuojaus" ei missään tapauksessa kuulu uuden koritekniikan autojen rakenteiden suojaamiseen, vaan keinot ovat täysin eri tyyppiset.
Kannattaa varmasti ihan itse hieman vilkaista sinne alustaan jotta tajuaa mistä on kyse.
Grammaaakaan maaöljytislepohjaista pikisotkua sieltä ei löydy, vaan kaikki soja-aine mitä alustasta löytyy on nestemäistä MUOVIA.
Eli erilaisia Polyuretaanipinnoituksia, jolloin se massaus on tismalleen sama asia kuin että lasikuituvenettä tai muovitettua sinkkipeltikattoa lähtisi tervaamaan.
korroosion suhteen sillä ei ole rakenteelle mitään hyötyä, mutta toki pitkässä juoksussa haittaa, koska muovipinnalle sutattu piki/öljytisleet eivät missään tapauksessa ole tarkoitettu muovin pinnoitukseen.
Sinne pohjapuolelle voi tietyille "paljaille" alueille muodostua ruskeaa raudan ja sinkin sisältävää kovaa oksidia, mutta tätä ei missään tapauksessa pidä sotkea perinteiseen ruostumiseen, eikä sitä pidä missään tapauksessa yrittää poistaa, koska pinta näin on nimenomaan suojassa.
Ainoa ja oikeastaan AINOA käytännön "hyöty" yritettäessä "suojata" uuden koritekniikan ajoneuvoa vanhan koritekniikan keinoin, on muutaman vuoden kuluttua lähes väistämätön syntyvä homeongelma.
Tämä ei ole mutua, vaan FAKTA.
Comment
-
-
Mitäs hemi on mieltä jos oviin ja luukkuihin painais kotelosuojaa sisälle, aika jokapäiväistä noi saumojen ruostumiset ja tuntuis sisäpuolelta tulevan kun ei sinne tehtaan jäljiltä hirveemmin oo mitään uitettu.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostMitäs hemi on mieltä jos oviin ja luukkuihin painais kotelosuojaa sisälle, aika jokapäiväistä noi saumojen ruostumiset ja tuntuis sisäpuolelta tulevan kun ei sinne tehtaan jäljiltä hirveemmin oo mitään uitettu.
Juuri tämän takia tehtaalla ei ole haluttukaan ko.saumaa toiselta puolelta sulkea=hautoa.
Tuo luukkujen saumausongelma on sisäsyntyistä ja johtuu siis nimenomaan valmistuksen laadun ongelmista ja käytännössä epäpuhtaista prosessiliemistä sekä liian nopeista prosessisykleistä jolloin ko.puristeliitoksen saumaksen alle on jäänyt huuhtelu/prosessiliemiä.
Suuret lämmön vaihtelut aikaansaa luukun ko.puristesaumassa sinkin reagoimaan saumassa olevien epäpuhtauksien kanssa(sinkki alkaa luopumaan maalin ja ko,saumauksen alla).
Toisaalta, nämä museoajoneuvoihin kuuluvat ja hyvinkin kärpäspaperitervaa muistuttavat kotelosuojausaineet uuden koritekniikan ovissa saavat ovien alapuoliset vedenpoisto/tuuletuskanavat pikkuhiljaa muutamassa vuodessa tukkeutumaan, jolloin näissä "suojatuissa" ovissa yleensä lilluu pohjalla sentti tolkulla vettä.
Kaikki uuden koritekniikan sisäpuoliset tuuletetut rakenteet ovat nykyisin vahapinnoitettuja johon ei tartu rakenteiden läpi virtaavassa ilmassa oleva pöly ja näin ollen tuuletusjärjestelmät pysyvät vuosikymmeniä avoinna.
Tämä 60-80-lukujen ajoneuvorakenteille tarkoitettu maaöljypohjainen pikitisle
toimii juuri päinvastoin, pyrkien nimenomaan sulkemaan kaikki rakenteet pikkuhiljaa kärpäspaperin tavoin.
Tilanne on tismalleen sama asia kuin että sulkisit talosi alapohjan sekä tiiliverhouksen ja runkorakenteen välisen tuuletukset todella huolellisesti.
Vesi ja kosteus ei toki pääse rakenteisiin enään sisään, mutta mikään ei sitten myöskään kuivu, koska hapettomaksi ei mitään kuitenkaan saa suljettua ja kuitenkin hapen mukana kulkee myös kosteus.
Eli, e46 luukkuongelmaa ko."suojaaminen" vain nopeuttaa+että parin vuoden kuluttua saa ajaa lasit koko ajan huurussa sekä pieniä mustia pilkkuja verhoilujen sisäpuolet täynnä olevalla autolla.
Comment
-
-
Eipä osunut silmään search, mites tälläinen e30 1990 alustan massaus.
Auto on joskus tuotu ulkomailta, ei ollut massattu muuta kuin pohja, pyörän koteloissa oli vielä paksut kerrokset korikittiä tai jotain sen tyylistä, päällä pikkasen auton väriä päällä.....
Niin kysymys eikä tuohon kannata heittää ruiskumassaa päälle, kun lueskelin täällä erinlaisia topic:ja, niin osassa ei suositeltu alustan massausta, toisissa taas suositeltiin:thinkEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Comment