Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 etualatukivarret

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dsl Bimmer
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 358

    #16
    Mä vaihdoin kumipuslat ja kyllä se ainakin vähän auttoi. Ihmetys oli suuri, kun puslista ruiskusi öljyt pihalle poisottaessa . Mä luulin, että puslat on normaalit kuivat kumipuslat.

    Comment

    • iikka
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 2597
      • Oulu

      #17
      täälläpäin tollanen kustantaa 116€/kpl
      Speed costs, how fast you wanna go?

      Comment

      • VilleW
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 469
        • Turku

        #18
        Originally posted by kyf
        mul oli kans väljät puslat ja tilalle powerflexit,sit meni kokonaan alatukivarret vaihtoon ja vaihdoin noi powerflexit uusiin tukivarsiin kiinni,ny ei yhtään missään välystä eikä vetelyä rengaskoolla 225/35/19 & 235/35/19
        Mitkä renkaat sulla on? Mulla toimii aika hyvin -01 330i touringissa Good Year Eagle F1 GS-D3 235/35/19. Kuitenkin kun vaihdoin talvikumeihin 225/45/17 niin uraherkkyys väheni aika paljon...
        Ex Bemut:
        i3 REx -14
        F15 xDrive40e -16
        E71 X6 3.0 Sport -11
        F10 525d x-Drive M-Sport -12
        E70 X5 3.0sd -08
        F36 418d Gran Coupe
        F30 316d -12
        E93 320i -08
        E70 X5 3.0d Sport -07
        E53 X5 3.0d Sport -04
        E61 530dA M-Sport individual -06
        E39 530dA touring -02 M-Sport 2
        E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
        E46 330i touring -01
        E36 328i Coupe -97
        E30 325i cabriolet -87
        E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
        E21 318i -81

        Comment

        • kyf
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 206
          • Kangasala

          #19
          edessä myös samat good yearit ku sulla,mut 225/35/19 koossa ja takana 235/35/19 contisportcontact 2,mulla autossa -40mm bilstein-.alusta

          Comment

          • eofkAnssi
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2005
            • 306
            • Hki Downtown

            #20
            Mulla ainakin vetelee enemmän 15" talvipyörillä kun 18" orkkiskesäkiekoilla. Mitä laakkosella kateltiin, ni väljää ei pitäis muualla olla kun ohjausakselissa pystysuunnassa. Se menee vuodenvaihteen jälkeen vaihtoon, mutta tuskinpa se tota vetelyä mitenkään lopettaa. Varmaa johtuu noista Gislavedeista.
            "You open your mouth again I swear I'm gonna break it" - Kornia, mutta hyvää


            e89 Z4 3.5i DKG + hayabusa Tbo
            x Porsche 911 C4
            x e92 LCI 320dA
            x e92 330 xD
            x 08 WRX
            x e82 123dA
            x '88 e30 320i "drifting edition"
            x '01 e46 320iM

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5856
              • Joccis City

              #21
              alatukivarret

              Sakemannien yhdellä foorumilla pojat on vaihtaneet e46:seen e30 mallin alatukivarsia, kestävät "hivenen" pidempään kuin e46:n vakiot.
              Tiedä sitten miten alustageometrian käy.. Veikkaisin ettei mitoissa ole isoja heittoja.
              Aprilia RSV4

              Comment

              • henri
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 5752
                • Kiuruvesi/Iisalmi

                #22
                nää alatukivarrarret on varmaan kaikkien E46sten mallien ja vuosimallien ongelma...missä kilometri vaiheessa ne yleensä menee vaihtokuntoon, että voiko niistä yhtään päätellä onko paljo ajettu, jos on siis ostamassa esim alta 60tkm ajettua...Ja jos autoon on ne vaihdettu, niin voiko siitä päätellä että vois olla mittaristoo ruuvattu?

                tietenki varmaan käyttäjästäki/käytöstä vähä kiinni...Eli onko mitään rajaa jollon nuo suunnilleen kuluu huonoks tai siis keskiarvoa
                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                E46 330Cd (projekti V.2)


                ----------------------------

                Comment

                • dsl Bimmer
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2005
                  • 358

                  #23
                  Originally posted by eofkAnssi
                  Mulla ainakin vetelee enemmän 15" talvipyörillä kun 18" orkkiskesäkiekoilla. Mitä laakkosella kateltiin, ni väljää ei pitäis muualla olla kun ohjausakselissa pystysuunnassa. Se menee vuodenvaihteen jälkeen vaihtoon, mutta tuskinpa se tota vetelyä mitenkään lopettaa. Varmaa johtuu noista Gislavedeista.

                  Mulla on myös väljyyttä ohjausvaiteessa: ratilta tulevassa akselissa on klappia.

                  http://www.btcf.fi/forum/showthread....338#post483338

                  Comment

                  • karitammi
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2012
                    • 78
                    • Espoo

                    #24
                    Tämän vanhan threadin löysin etutukivarren korjauksesta. Olen vaihtamassa tukivarren takakumeja. Onko kukaan tehnyt DYI:tä aiheesta? Youtubesta löytyy ja katselin TISsiä (!). Auto on 2001 325i convertible. Prosessi miten ymmärsin:
                    - Auto ylös
                    - Apurunko pois
                    - Takakumit pois (control arm bushings / brackets)
                    - Uudet tilalle, saippuavettä, TIS neuvoo mittaamaan, että kumi tulee tarpeeksi pitkälle. Merkki kohdalle 290,9 +/- 1 mm
                    - Kumien rungot kiinni, uudet pultit 59 Nm
                    - Apurunko kiinni, uudet pultit, 59 Nm , torque angle 90 astetta.

                    Kysymyksiä:
                    - Tulkitsinko oikein? Tuo TIS englanti on melko hankalan kuuloista.
                    - Apurungon kiristyksestä, onko 59 Nm ja 90 astetta päälle?
                    - Suuntausta ei taideta tarvita?
                    - Uusia pultteja suositellaan?
                    - Varoitellaan iskukoneen käytöstä, otetaanko todesta?
                    - Haittaako ruuvinlukite?
                    - Tukivarsien vaihdosta en tiedä, välystä ei tuntunut, kannattaako silti vaihtaa?

                    Comment

                    • Slazha
                      BTCF Member
                      • Nov 2004
                      • 2284
                      • Joensuu/Syvyys

                      #25
                      Originally posted by karitammi View Post
                      Tämän vanhan threadin löysin etutukivarren korjauksesta. Olen vaihtamassa tukivarren takakumeja. Onko kukaan tehnyt DYI:tä aiheesta? Youtubesta löytyy ja katselin TISsiä (!). Auto on 2001 325i convertible. Prosessi miten ymmärsin:
                      - Auto ylös
                      - Apurunko pois
                      - Takakumit pois (control arm bushings / brackets)
                      - Uudet tilalle, saippuavettä, TIS neuvoo mittaamaan, että kumi tulee tarpeeksi pitkälle. Merkki kohdalle 290,9 +/- 1 mm
                      - Kumien rungot kiinni, uudet pultit 59 Nm
                      - Apurunko kiinni, uudet pultit, 59 Nm , torque angle 90 astetta.

                      Kysymyksiä:
                      - Tulkitsinko oikein? Tuo TIS englanti on melko hankalan kuuloista.
                      - Apurungon kiristyksestä, onko 59 Nm ja 90 astetta päälle?
                      - Suuntausta ei taideta tarvita?
                      - Uusia pultteja suositellaan?
                      - Varoitellaan iskukoneen käytöstä, otetaanko todesta?
                      - Haittaako ruuvinlukite?
                      - Tukivarsien vaihdosta en tiedä, välystä ei tuntunut, kannattaako silti vaihtaa?
                      -apurunko on ehkä väärä nimitys osalle mitä haet, ennemminki kolmiotuki tms
                      -Ihan perstuntumalla oon ite vetäny pultit tiukkuuteen ja käyttäny pulttikonetta, vanhoja pultteja ilman ruuvilukitetta. Taitaa olla tuo 59nm+ 90 astetta liikaa niille 10mm? Pulteille
                      -suuntaus tarvitaan
                      -mitäpäs sitä ehjiä osia vaihtamaan?
                      Last edited by Slazha; 09-02-2014, 08:20.
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                      E36 318is class II, e30 turpo

                      Comment

                      • tsero1
                        Bimmer Rookie
                        • Jan 2013
                        • 36
                        • PK

                        #26
                        Lisätään nyt tähän oma murheeni kun etupäähän liittyy.

                        Itselläni e46 2002 facelifti sedani ja ratti horottaa lievästi oikealle ja pienen pientä puoltamista on havaittavissa samaan suuntaan. Myös tämmöstä vaeltelevaa (kun tuuli ottais) on ajo suoralla moottoritiellä. Välillä huonolla kelillä oikein huolestuttaa. Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Olen ostanut auton syksyllä ja aijemmista remonteista ei tietoa.

                        Comment

                        • KalmanKalpea
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2012
                          • 59
                          • Kajaani

                          #27
                          Eihän pyörän kulmat ole persiillään? :think

                          Comment

                          • Järppä
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2006
                            • 1108
                            • Stadi, ladon takana.

                            #28
                            Originally posted by tsero1 View Post
                            Lisätään nyt tähän oma murheeni kun etupäähän liittyy.

                            Itselläni e46 2002 facelifti sedani ja ratti horottaa lievästi oikealle ja pienen pientä puoltamista on havaittavissa samaan suuntaan. Myös tämmöstä vaeltelevaa (kun tuuli ottais) on ajo suoralla moottoritiellä. Välillä huonolla kelillä oikein huolestuttaa. Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Olen ostanut auton syksyllä ja aijemmista remonteista ei tietoa.
                            Pyöränkulmat tsekkaukseen kuten Kalmankalpea totesi ja alustan puslille tsekkaus ja vaihto jos tarpeen.
                            Ainakin oma vaelti urissa reippaasti kun etupään koiranluut oli väljät vaikka etutukivarsien isot puslat oli vaihdettu.
                            Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
                            Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
                            Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
                            If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
                            Top Gear review

                            Comment

                            • tsero1
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2013
                              • 36
                              • PK

                              #29
                              Kiitoksia vastauksista. Laitetaan kulmat tarkistukseen ja seurataan tilannetta. Puslat sitten vaihtoon jos ongelmat jatkuvat.

                              Comment

                              • NokiLeka
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2006
                                • 2341
                                • Eurajoki

                                #30
                                Originally posted by karitammi View Post
                                Tämän vanhan threadin löysin etutukivarren korjauksesta. Olen vaihtamassa tukivarren takakumeja. Onko kukaan tehnyt DYI:tä aiheesta? Youtubesta löytyy ja katselin TISsiä (!). Auto on 2001 325i convertible. Prosessi miten ymmärsin:
                                - Auto ylös
                                - Apurunko pois
                                - Takakumit pois (control arm bushings / brackets)
                                - Uudet tilalle, saippuavettä, TIS neuvoo mittaamaan, että kumi tulee tarpeeksi pitkälle. Merkki kohdalle 290,9 +/- 1 mm
                                - Kumien rungot kiinni, uudet pultit 59 Nm
                                - Apurunko kiinni, uudet pultit, 59 Nm , torque angle 90 astetta.

                                Kysymyksiä:
                                - Tulkitsinko oikein? Tuo TIS englanti on melko hankalan kuuloista.
                                - Apurungon kiristyksestä, onko 59 Nm ja 90 astetta päälle?
                                - Suuntausta ei taideta tarvita?
                                - Uusia pultteja suositellaan?
                                - Varoitellaan iskukoneen käytöstä, otetaanko todesta?
                                - Haittaako ruuvinlukite?
                                - Tukivarsien vaihdosta en tiedä, välystä ei tuntunut, kannattaako silti vaihtaa?
                                Jos hommaat kumit erikseen, niin se tarkoittaa käytännössä uretaanisia puslia. Silloin pitää prässätä vanhat kumit pois heloista ja uudet tilalle. Originaalit on öljytäytteisiä, eli niitä ei itse prässäillä paikoilleen vaan ne tulee aina heloineen.

                                Uusia pultteja voi käyttää, jos siltä tuntuu ja on huonon näköiset, mutta itse vetänyt useampaan kertaan vanhat paikoilleen ja ihan näppituntumalla. Ei lukitteita ole tarvittu.

                                Ja homman jälkeen pyöränkulmat kuntoon suuntauksessa!
                                "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎