Mä vaihdoin kumipuslat ja kyllä se ainakin vähän auttoi. Ihmetys oli suuri, kun puslista ruiskusi öljyt pihalle poisottaessa
. Mä luulin, että puslat on normaalit kuivat kumipuslat.
e46 etualatukivarret
Collapse
X
-
-
Mitkä renkaat sulla on? Mulla toimii aika hyvin -01 330i touringissa Good Year Eagle F1 GS-D3 235/35/19. Kuitenkin kun vaihdoin talvikumeihin 225/45/17 niin uraherkkyys väheni aika paljon...Originally posted by kyfmul oli kans väljät puslat ja tilalle powerflexit,sit meni kokonaan alatukivarret vaihtoon ja vaihdoin noi powerflexit uusiin tukivarsiin kiinni,ny ei yhtään missään välystä eikä vetelyä rengaskoolla 225/35/19 & 235/35/19Ex Bemut:
i3 REx -14
F15 xDrive40e -16
E71 X6 3.0 Sport -11
F10 525d x-Drive M-Sport -12
E70 X5 3.0sd -08
F36 418d Gran Coupe
F30 316d -12
E93 320i -08
E70 X5 3.0d Sport -07
E53 X5 3.0d Sport -04
E61 530dA M-Sport individual -06
E39 530dA touring -02 M-Sport 2
E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
E46 330i touring -01
E36 328i Coupe -97
E30 325i cabriolet -87
E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
E21 318i -81
Comment
-
Mulla ainakin vetelee enemmän 15" talvipyörillä kun 18" orkkiskesäkiekoilla. Mitä laakkosella kateltiin, ni väljää ei pitäis muualla olla kun ohjausakselissa pystysuunnassa. Se menee vuodenvaihteen jälkeen vaihtoon, mutta tuskinpa se tota vetelyä mitenkään lopettaa. Varmaa johtuu noista Gislavedeista."You open your mouth again I swear I'm gonna break it" - Kornia, mutta hyvää
e89 Z4 3.5i DKG + hayabusa Tbo
x Porsche 911 C4
x e92 LCI 320dA
x e92 330 xD
x 08 WRX
x e82 123dA
x '88 e30 320i "drifting edition"
x '01 e46 320iM
Comment
-
alatukivarret
Sakemannien yhdellä foorumilla pojat on vaihtaneet e46:seen e30 mallin alatukivarsia, kestävät "hivenen" pidempään kuin e46:n vakiot.
Tiedä sitten miten alustageometrian käy.. Veikkaisin ettei mitoissa ole isoja heittoja.Aprilia RSV4
Comment
-
nää alatukivarrarret on varmaan kaikkien E46sten mallien ja vuosimallien ongelma...missä kilometri vaiheessa ne yleensä menee vaihtokuntoon, että voiko niistä yhtään päätellä onko paljo ajettu, jos on siis ostamassa esim alta 60tkm ajettua...Ja jos autoon on ne vaihdettu, niin voiko siitä päätellä että vois olla mittaristoo ruuvattu?
tietenki varmaan käyttäjästäki/käytöstä vähä kiinni...Eli onko mitään rajaa jollon nuo suunnilleen kuluu huonoks tai siis keskiarvoaNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
Originally posted by eofkAnssiMulla ainakin vetelee enemmän 15" talvipyörillä kun 18" orkkiskesäkiekoilla. Mitä laakkosella kateltiin, ni väljää ei pitäis muualla olla kun ohjausakselissa pystysuunnassa. Se menee vuodenvaihteen jälkeen vaihtoon, mutta tuskinpa se tota vetelyä mitenkään lopettaa. Varmaa johtuu noista Gislavedeista.
Mulla on myös väljyyttä ohjausvaiteessa: ratilta tulevassa akselissa on klappia.
Comment
-
Tämän vanhan threadin löysin etutukivarren korjauksesta. Olen vaihtamassa tukivarren takakumeja. Onko kukaan tehnyt DYI:tä aiheesta? Youtubesta löytyy ja katselin TISsiä (!). Auto on 2001 325i convertible. Prosessi miten ymmärsin:
- Auto ylös
- Apurunko pois
- Takakumit pois (control arm bushings / brackets)
- Uudet tilalle, saippuavettä, TIS neuvoo mittaamaan, että kumi tulee tarpeeksi pitkälle. Merkki kohdalle 290,9 +/- 1 mm
- Kumien rungot kiinni, uudet pultit 59 Nm
- Apurunko kiinni, uudet pultit, 59 Nm , torque angle 90 astetta.
Kysymyksiä:
- Tulkitsinko oikein? Tuo TIS englanti on melko hankalan kuuloista.
- Apurungon kiristyksestä, onko 59 Nm ja 90 astetta päälle?
- Suuntausta ei taideta tarvita?
- Uusia pultteja suositellaan?
- Varoitellaan iskukoneen käytöstä, otetaanko todesta?
- Haittaako ruuvinlukite?
- Tukivarsien vaihdosta en tiedä, välystä ei tuntunut, kannattaako silti vaihtaa?
Comment
-
-apurunko on ehkä väärä nimitys osalle mitä haet, ennemminki kolmiotuki tmsOriginally posted by karitammi View PostTämän vanhan threadin löysin etutukivarren korjauksesta. Olen vaihtamassa tukivarren takakumeja. Onko kukaan tehnyt DYI:tä aiheesta? Youtubesta löytyy ja katselin TISsiä (!). Auto on 2001 325i convertible. Prosessi miten ymmärsin:
- Auto ylös
- Apurunko pois
- Takakumit pois (control arm bushings / brackets)
- Uudet tilalle, saippuavettä, TIS neuvoo mittaamaan, että kumi tulee tarpeeksi pitkälle. Merkki kohdalle 290,9 +/- 1 mm
- Kumien rungot kiinni, uudet pultit 59 Nm
- Apurunko kiinni, uudet pultit, 59 Nm , torque angle 90 astetta.
Kysymyksiä:
- Tulkitsinko oikein? Tuo TIS englanti on melko hankalan kuuloista.
- Apurungon kiristyksestä, onko 59 Nm ja 90 astetta päälle?
- Suuntausta ei taideta tarvita?
- Uusia pultteja suositellaan?
- Varoitellaan iskukoneen käytöstä, otetaanko todesta?
- Haittaako ruuvinlukite?
- Tukivarsien vaihdosta en tiedä, välystä ei tuntunut, kannattaako silti vaihtaa?
-Ihan perstuntumalla oon ite vetäny pultit tiukkuuteen ja käyttäny pulttikonetta, vanhoja pultteja ilman ruuvilukitetta. Taitaa olla tuo 59nm+ 90 astetta liikaa niille 10mm? Pulteille
-suuntaus tarvitaan
-mitäpäs sitä ehjiä osia vaihtamaan?Last edited by Slazha; 09-02-2014, 08:20.Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
E36 318is class II, e30 turpo
Comment
-
Lisätään nyt tähän oma murheeni kun etupäähän liittyy.
Itselläni e46 2002 facelifti sedani ja ratti horottaa lievästi oikealle ja pienen pientä puoltamista on havaittavissa samaan suuntaan. Myös tämmöstä vaeltelevaa (kun tuuli ottais) on ajo suoralla moottoritiellä. Välillä huonolla kelillä oikein huolestuttaa. Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Olen ostanut auton syksyllä ja aijemmista remonteista ei tietoa.
Comment
-
-
Pyöränkulmat tsekkaukseen kuten Kalmankalpea totesi ja alustan puslille tsekkaus ja vaihto jos tarpeen.Originally posted by tsero1 View PostLisätään nyt tähän oma murheeni kun etupäähän liittyy.
Itselläni e46 2002 facelifti sedani ja ratti horottaa lievästi oikealle ja pienen pientä puoltamista on havaittavissa samaan suuntaan. Myös tämmöstä vaeltelevaa (kun tuuli ottais) on ajo suoralla moottoritiellä. Välillä huonolla kelillä oikein huolestuttaa. Mistä kannattaisi lähteä etsimään vikaa? Olen ostanut auton syksyllä ja aijemmista remonteista ei tietoa.
Ainakin oma vaelti urissa reippaasti kun etupään koiranluut oli väljät vaikka etutukivarsien isot puslat oli vaihdettu.Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
Jos hommaat kumit erikseen, niin se tarkoittaa käytännössä uretaanisia puslia. Silloin pitää prässätä vanhat kumit pois heloista ja uudet tilalle. Originaalit on öljytäytteisiä, eli niitä ei itse prässäillä paikoilleen vaan ne tulee aina heloineen.Originally posted by karitammi View PostTämän vanhan threadin löysin etutukivarren korjauksesta. Olen vaihtamassa tukivarren takakumeja. Onko kukaan tehnyt DYI:tä aiheesta? Youtubesta löytyy ja katselin TISsiä (!). Auto on 2001 325i convertible. Prosessi miten ymmärsin:
- Auto ylös
- Apurunko pois
- Takakumit pois (control arm bushings / brackets)
- Uudet tilalle, saippuavettä, TIS neuvoo mittaamaan, että kumi tulee tarpeeksi pitkälle. Merkki kohdalle 290,9 +/- 1 mm
- Kumien rungot kiinni, uudet pultit 59 Nm
- Apurunko kiinni, uudet pultit, 59 Nm , torque angle 90 astetta.
Kysymyksiä:
- Tulkitsinko oikein? Tuo TIS englanti on melko hankalan kuuloista.
- Apurungon kiristyksestä, onko 59 Nm ja 90 astetta päälle?
- Suuntausta ei taideta tarvita?
- Uusia pultteja suositellaan?
- Varoitellaan iskukoneen käytöstä, otetaanko todesta?
- Haittaako ruuvinlukite?
- Tukivarsien vaihdosta en tiedä, välystä ei tuntunut, kannattaako silti vaihtaa?
Uusia pultteja voi käyttää, jos siltä tuntuu ja on huonon näköiset, mutta itse vetänyt useampaan kertaan vanhat paikoilleen ja ihan näppituntumalla. Ei lukitteita ole tarvittu.
Ja homman jälkeen pyöränkulmat kuntoon suuntauksessa!"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
Comment