Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 etualatukivarret

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne30
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 2198
    • Vantaa

    #31
    Originally posted by NokiLeka View Post
    Jos hommaat kumit erikseen, niin se tarkoittaa käytännössä uretaanisia puslia. Silloin pitää prässätä vanhat kumit pois heloista ja uudet tilalle. Originaalit on öljytäytteisiä, eli niitä ei itse prässäillä paikoilleen vaan ne tulee aina heloineen.

    Uusia pultteja voi käyttää, jos siltä tuntuu ja on huonon näköiset, mutta itse vetänyt useampaan kertaan vanhat paikoilleen ja ihan näppituntumalla. Ei lukitteita ole tarvittu.

    Ja homman jälkeen pyöränkulmat kuntoon suuntauksessa!
    Tarttis hankkia justiinsa etualatukivarsien taaemmat puslat apparin ja kuskin puolelle. Ajattelin hankkia uretaanipuslat, esim. Powerflex :think

    Mistä kannattais tilata? Tai mikä hakusanaks ebays?
    G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
    E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


    1 x F20
    3 x E30
    2 x E36
    5 x E46
    3 x E9X

    Comment

    • janne30
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 2198
      • Vantaa

      #32
      Originally posted by janne30 View Post
      Tarttis hankkia justiinsa etualatukivarsien taaemmat puslat apparin ja kuskin puolelle. Ajattelin hankkia uretaanipuslat, esim. Powerflex :think

      Mistä kannattais tilata? Tai mikä hakusanaks ebays?
      Löytyi



      Ebayssa molemmille puolille 67e yht. sisältää postit
      G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
      E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


      1 x F20
      3 x E30
      2 x E36
      5 x E46
      3 x E9X

      Comment

      • kani
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2003
        • 699
        • Espoo

        #33
        Mikä muuten on paras työkalu/tapa saada alatukivarsi irti apurungosta ja keskiöstä? Kartiot on tiukasti jumissa.. Saako mistään sellasta paineilmakäyttöistä "haarukkaa" ?? Muita ideoita?

        Näppärän näköinen sarja olisi esim tämä:


        Löytyykö vastaavia kotimaasta vai meneekö intternettitilaukseksi?
        E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

        Comment

        • Slazha
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2284
          • Joensuu/Syvyys

          #34
          Originally posted by janne30 View Post
          Tarttis hankkia justiinsa etualatukivarsien taaemmat puslat apparin ja kuskin puolelle. Ajattelin hankkia uretaanipuslat, esim. Powerflex :think

          Mistä kannattais tilata? Tai mikä hakusanaks ebays?
          Paikallinen AD-ketjun varaosamyymälä.
          Hinta muutaman euron kalliimpi mitä ebayssa mutta ei tule postikuluja
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          E36 318is class II, e30 turpo

          Comment

          • NokiLeka
            Bimmer Enthusiast
            • May 2006
            • 2341
            • Eurajoki

            #35
            Originally posted by kani View Post
            Mikä muuten on paras työkalu/tapa saada alatukivarsi irti apurungosta ja keskiöstä? Kartiot on tiukasti jumissa.. Saako mistään sellasta paineilmakäyttöistä "haarukkaa" ?? Muita ideoita?

            Näppärän näköinen sarja olisi esim tämä:


            Löytyykö vastaavia kotimaasta vai meneekö intternettitilaukseksi?
            Keskiöstä irtoaa vasaralla lyömällä ja apurungosta sorkkaraudalla tms. Lyömistä se vaatii. Haarukka on toinen vaihtoehto, ei sen tarvitse olla edes mikään paineilmakäyttöinen, niitä on ihan lyötäviä haarukoita joilla saa kartion irti. Navassa täytyy lyödä siihen navan "lenkkiin" joka on sen kartion ympärillä. Pari napakkaa lyöntiä vasaralla niin putoaa pois.
            "I do everything my Rice Crispies tell me to"

            Comment

            • karitammi
              Bimmer Rookie
              • Jun 2012
              • 78
              • Espoo

              #36
              Originally posted by Slazha View Post
              -apurunko on ehkä väärä nimitys osalle mitä haet, ennemminki
              Ihan oikeassa, se on joku tuki. Englanniksi näytti olevan 2..3 eri nimeä.

              Olin myös epätarkka kumien osalta, sillä vaihdoin kumi-öljy-systeemin heloineen päivineen, kuten tavallista. Jännä sitten nähdä vaikuttaako se tuntumaan. Öljyt oli tallessa vielä vanhoissakin. Mutta vanhat olivat selvästi uusia löysemmät. Ruuvipuristimella sain vanhat pois ja uudet paikoilleen.

              TISin mukaan se kyllä on 59 Nm + 90 ast. Se on sikakovaa ja vaikeaa jopa kiertää auton alla, mutta vielä standardien puitteissa linjassa 10.9 lujuusluokan pulteille. Irroittaessa osa oli huomattavasti löysemmällä. En yhtään ihmettele TIS käskee vaihtaa pultit.

              Kartioliitokset lähtee yleensä napakalla lyönnillä eikä lekan tarvitse olla iso.
              Last edited by karitammi; 14-02-2014, 21:10. Reason: Tuen kiristysmom. on 59 Nm + 90 ast.

              Comment

              • jone
                Newbiemmer
                • Jan 2006
                • 28

                #37
                Originally posted by kani View Post
                Mikä muuten on paras työkalu/tapa saada alatukivarsi irti apurungosta ja keskiöstä? Kartiot on tiukasti jumissa.. Saako mistään sellasta paineilmakäyttöistä "haarukkaa" ?? Muita ideoita?

                Näppärän näköinen sarja olisi esim tämä:


                Löytyykö vastaavia kotimaasta vai meneekö intternettitilaukseksi?
                Ulompi pää lähtee Motonetin 8,90€ ulosvetäjällä (Ulosvetäjä raidetangon päälle/pallonivelelle) helposti auki.
                Bilteman vastaava tuntuu olevan heikkoa tekoa, mutta silläkin pitäisi onnistua.
                Sisempi pää lähtee kokemuksieni mukaan suht helposti auki ihan perushaarukalla.
                Last edited by jone; 18-02-2014, 21:38.
                E46 330ci cabrio
                F48 18d xdrive

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎