Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 hyytyi ajosta, ei vikakoodeja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1788
    • Karjaa

    M54 hyytyi ajosta, ei vikakoodeja

    Linkataas tännekin josko apuja/ideoita olisi: https://www.btcf.fi/forum/showthread...93#post4206693
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    #2
    Polttoaine sieltä puuttuu varmastikin. :think

    Jos ja kun ei ole sopivaa painemittaria käsillä, niin kokeilee vaikka painaa venttiilistä että onko siellä suutintukissa painetta startattaessa. Samanlainen venttiili kuin renkaassa, muistaakseni siinä etupäässä suutinkiskoa (ei jaksa lähteä pihalle tarkistamaan ja nostamaan peltiä ylös ).
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • MeisterW
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2017
      • 305
      • Uusimaa

      #3
      Bensapumppu tai bensapumpun rele vois olla. Muistaakseni autossa on toinen ei niin tarpeellinen samanlainen rele, jota voi koittaa vaihtaa päittäin. Netistä vois löytyä lisätietoa.
      E39 M5 2002
      E70 X5 3.0sd 2008
      E83 X3 3.0i 2005
      G21 330e

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        En tiiä E46:sta mutta tutulla oli vastaava homma E39:ssä, syy bensapumpun liittimessä.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • Wespa
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2016
          • 1788
          • Karjaa

          #5
          Oireet viittaavat vahvasti siihen että bensiksellä onkin saanut E85:n hinnalla ehtaa pöllö-öljyä. :think No täytyy kehitellä joku astia johon valuttelee bensatukilta ainetta haisteltavaksi..

          Edit. Ja niinhän se oli että tukille ei tule mitään, noinkohan on alle vuoden ikäinen Walbro jo rentoutunut..
          Last edited by Wespa; 30-05-2020, 20:24.
          E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
          Porsche 944 -86 (DE)
          Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

          Comment

          • jluoma
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2015
            • 685
            • Lappeenranta

            #6
            Walbro? Eli siis laatua, mutta onko se etanolinkestäväksi luvattua mallia?
            Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

            325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

            Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

            Comment

            • Wespa
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2016
              • 1788
              • Karjaa

              #7
              On joo etanolin kestävä.

              Eipä taida olla pumpussa vika. Ei tule virtaa ollenkaan pumpulle, rele ja molemmat sulakkeet tsekattu ja ne ovat ok. Kohta alkaa ideat loppua kesken, olisipa edes omassa pihassa niin saisi rauhassa tutkia.

              Edit. Loputkin asiaan mahdollisesti vaikuttavat sulakkeet (onhan niitä näköjään parikymmentä) tsekattu, kaikki kunnossa. Turhauttaa. Pumppu ei saa priming-virtaa ollenkaan edes hetkeksi kun avaimen kääntää kakkosasentoon, eikä myöskään virtaa pumpun liittimeen kun yrittää käynnistää autoa.
              Last edited by Wespa; 31-05-2020, 10:19. Reason: Lisäys
              E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
              Porsche 944 -86 (DE)
              Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16298
                • Asikkala

                #8
                Ecu ?

                Comment

                • Wespa
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2016
                  • 1788
                  • Karjaa

                  #9
                  Oli se sittenkin pumpun sulake moottoritilassa, ohmimittaus oli ok mutta jännite ei näköjään enää sen sulakkeen yli riittävällä tavalla päässyt.
                  E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                  Porsche 944 -86 (DE)
                  Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                  Comment

                  • Muurahainen
                    BTCF Member
                    • Dec 2006
                    • 9194
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Originally posted by Wespa View Post
                    Oli se sittenkin pumpun sulake moottoritilassa, ohmimittaus oli ok mutta jännite ei näköjään enää sen sulakkeen yli riittävällä tavalla päässyt.
                    Oliko sinulla sulake kädessä kun mittasit vai paikoillaan?

                    Comment

                    • Wespa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2016
                      • 1788
                      • Karjaa

                      #11
                      Aika vaikea sitä paikoillaan ollessa on mitata tavallisilla yleismittarin ”päillä”, eli ihan kädessä oli. Tähän mennessä rikkinäiset sulakkeet ovat näyttäneet ääretöntä vastusta, mutta ei näköjään tällä kertaa.
                      E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
                      Porsche 944 -86 (DE)
                      Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by Wespa View Post
                        Aika vaikea sitä paikoillaan ollessa on mitata tavallisilla yleismittarin ”päillä”, eli ihan kädessä oli. Tähän mennessä rikkinäiset sulakkeet ovat näyttäneet ääretöntä vastusta, mutta ei näköjään tällä kertaa.
                        Jossain sulakkeissa näkyy ulkopuolelle kontaktit joista voi periaatteessa mitata mutta kovin varmaksi en sanoisi jos sulake on piirissään kiinni.

                        Tarkistappa että ne sulakkeen kontaktit ovat ihan kuosissa.

                        Tavallinen sulakehan on ehjänä täysi oikosulku. Oikeastaan kaikki muu tulos kertoo sulakkeen olevan jotenkin rikki.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎