Originally posted by Terokum
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M47 320d automaatti KORKEA kulutus
Collapse
X
-
Originally posted by BMW525Xda View PostEi ole vaihteistolla väliä jos on vapaalla. Liikkuu tasaisella ilman voimaa, johonkin parkkihalliin kokeilemaan.
Onhan topikin autossa rengaspaineet edes lähellä oikeaa ettei liian pienet ?
Comment
-
-
Originally posted by Terokum View PostRengaspaineet on kohdallaan.
Kokeilin aamulla pihalla työntää autoa vapaalla parkkipaikalla niin ei kyllä kovin helposti liiku tietty pieni kuoppakin voinut siinö olla kun heijasti mutta en yhdellä kädellä kyllä liikkeelle saanut.
Jarrut ei kumminkaan lämpeä ajossa
Jarrujen lämpenemistä ei välttämättä huomaa kädellä, etsittiin kaverin autosta jarrujen jumimista ja lämpökamera paljasti toisen käsijarrun hankaamisen. On paras keksintö auton lämpövikojen yms etsintään, mm juuri jarrujen laahaamiseen.
Comment
-
-
Originally posted by Terokum View PostNo perhana olisiko se sitten siitä miksi tuntuu maantiellä tehottomalta ja kulutus kasvaa.
Eli satula remontti joka kulmaan suoraan?
Comment
-
-
Jarrut huollettu ongelma ei poistu.
Auto menee ainakin täys kiihdytyksessä välillä limp modeen.
Eli 80-100 vauhdissa ahdot putoaa radikaalisesti ja kulutus mittari tippuu 10l kohdalle vaikka lappu lattiassa.
Huudellut tässä Harrastelijaa kellä vehkeet jotta voisi ajaessa katsella koodeja.
Rupeaa usko loppumaan tän kanssa
Comment
-
-
Kirjoitellaan ajankuluksi. Terokum kanssa tätä tänään aamulla vähän tutkittiin, oli tarkoitus ottaa vikakoodit ja oletin että koska -00 auto löytyy OBD, vaan eipä löytynyt, vanhan mallin pistorasia moottoritilassa. Vikakoodit jäi ja siirryttiin kahville hetkeksi.
Terokum kertoi että ahdot nousee lähelle 2bar ja laskee sitten 1bar tasolle vaikka kaasu pohjassa. Vaihdettuja osiakin oli ahtopaineanturi ja kaikki alipaineletkut. Mietin siinä noita ahtojen kyykkäämisiä.
Kahvilta kun tultiin laitettiin koneet tulille kuitenkin ja tölötettiin konehuonetta. Nätisti kävi joudolla. Pyysin polkaisemaan kaasua ja näinhän sieltä EGR yhdysputkesta (vaihdin-kaasuläppä) pölähti savut maailmaan. Reikä putkessa.
Kysymys OBD pistokeasiaan liittyen, missä vuosimallissa e46 tulee obd, itselläni on -00 coupe bensa jossa on obd. -99 e39 ei ole obd vaan vanha töpselipistoke konehuoneessa. Taitaa olla murroskohtaa vuosituhannen vaihde ?
Auton omistaja laittaa varmaan viestiä tuliko tämä kuntoon yhdysputken vaihdolla. Toivottavasti tuli.
Comment
-
Comment