Eiköhän sieltä koodit lukemalla valkene se viimeinen vika sitten.
Vikakoodit olisi kyllä tapeen, muuten menee ihan arvailuksi.
Mulla oli omassa 320d:ssä (M47N) vastaavanlaita ongelmaa, eli meni satunnaisesti limp modeen, jolloin täyskaasullakaan kulutusmittari ei noussut 12l/100km ylelemmäs. Vikakoodi oli muistaakseni yliahdosta. Ei kuitenkaan ollut jumittava turbo, vaan ahtopaineanturia vaihtamalla korjaantui.
Kirjoitellaan ajankuluksi. Terokum kanssa tätä tänään aamulla vähän tutkittiin, oli tarkoitus ottaa vikakoodit ja oletin että koska -00 auto löytyy OBD, vaan eipä löytynyt, vanhan mallin pistorasia moottoritilassa. Vikakoodit jäi ja siirryttiin kahville hetkeksi.
Terokum kertoi että ahdot nousee lähelle 2bar ja laskee sitten 1bar tasolle vaikka kaasu pohjassa. Vaihdettuja osiakin oli ahtopaineanturi ja kaikki alipaineletkut. Mietin siinä noita ahtojen kyykkäämisiä.
Kahvilta kun tultiin laitettiin koneet tulille kuitenkin ja tölötettiin konehuonetta. Nätisti kävi joudolla. Pyysin polkaisemaan kaasua ja näinhän sieltä EGR yhdysputkesta (vaihdin-kaasuläppä) pölähti savut maailmaan. Reikä putkessa.
Kysymys OBD pistokeasiaan liittyen, missä vuosimallissa e46 tulee obd, itselläni on -00 coupe bensa jossa on obd. -99 e39 ei ole obd vaan vanha töpselipistoke konehuoneessa. Taitaa olla murroskohtaa vuosituhannen vaihde ?
Auton omistaja laittaa varmaan viestiä tuliko tämä kuntoon yhdysputken vaihdolla. Toivottavasti tuli.
Suomessa tuli pakolliseksi ottomoottoriautoissa OBD 1 tammikuuta 2001.
bemarilla taisi olla bensa autoissa jo aiemmin ja diesel käyttöisissä jonkuin verran aiemmin ja viimeistään sitten tuolloin.
Minulla oli 2000 alussa rekisteröity diesel E46:en ja siinä oli obd, eli uskoisin sen tulleen jo kokoajan E46 korisessa... e39 kori vanhempi sukupolvi 500 sarjaisessa
Suuttimen neulaanturi vikaa mikö on jatkuva jää vikakoodeissa päälle.
Tarkoittaa 4 pytyn suutinta missänainut sähköjohto.
Käytetty ehjä tulee tänään ja huomenna menee vaihtoon.
Otin jo suuttimet irti ja jokainen aivan öljymuhjun peitossa ylhäälle asti.
Homma jatkuu suuttimet vaihdettu varmasti toimiviin ja pohjaprikat uusiin.
Edelleen vetää välillä "vikatilaan".
Suljetulla tiellä kokeilin niin pitkän matkaa kaasu pohjassa sain vauhtia 150.
Laitan tähän vielä kaikki nuo koodit mitä tuli viimeksi.
Mitähän seuraavaksi vaihdetaan.
Turbo tosiaan viheltää kyllä että väljää siellä on mutta mittarin mukaan kaasu pohjassa ahtaa kyllä sinne 1.5bar josta sitten pudottelee välillä 1.0bar kohdille.
Rupee usko loppumaan
Homma jatkuu suuttimet vaihdettu varmasti toimiviin ja pohjaprikat uusiin.
Edelleen vetää välillä "vikatilaan".
Suljetulla tiellä kokeilin niin pitkän matkaa kaasu pohjassa sain vauhtia 150.
Laitan tähän vielä kaikki nuo koodit mitä tuli viimeksi.
Mitähän seuraavaksi vaihdetaan.
Turbo tosiaan viheltää kyllä että väljää siellä on mutta mittarin mukaan kaasu pohjassa ahtaa kyllä sinne 1.5bar josta sitten pudottelee välillä 1.0bar kohdille.
Rupee usko loppumaan
Tänää uusi ilmiö tuli risteyksestä lähtiessä tuntuu todella tahmealta välillä tuntuu että koko vehje tukehtuu eikä kiihdy ei mihinkään sitten taas yhtäkkiä alkaa vetämään.
Mikä turbossa kiinni? Ei siis imusarjassa oleva anturi.
Mites tuo vihellys?
Auton lauttaa käyntiin niin kuulee kuin suihkumoottori lähtis käyntiin kun viheltää?
Ahtoja on mittarin mukaan kyllä imusarjalle asti.
Mikä turbossa kiinni? Ei siis imusarjassa oleva anturi.
Mites tuo vihellys?
Auton lauttaa käyntiin niin kuulee kuin suihkumoottori lähtis käyntiin kun viheltää?
Ahtoja on mittarin mukaan kyllä imusarjalle asti.
Kyllä voi olla, mm e6x mallisarjan M57d30 moottorissa tyyppivika, valurautainen pakosarja halkeaa. D20 en tiedä tyyppiviaksi mutta mahdollista se on. Itseasiassa valurauta hiilipitoisena teräksenä halkeaa helpommin kuin puhtaammat teräkset.
Comment