Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Ilmastointilaite ala arvo +16

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Wespa
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2016
    • 1832
    • Karjaa

    #16
    Juu ilmastointi ei kytkeydy päälle jos ulkolämpöanturi saa tiedon että ulkona on kylmempää kuin +3, eli anturi vaihtoon niin eiköhän ala taas kylmää puhaltaa.
    E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
    Porsche 944 -86 (DE)
    Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8257
      • Järvikylä (Nakkila)

      #17
      Originally posted by TheDeer View Post
      Kuullut väitteen että viilennys ei toimi jos ulkolämpöanturi väittää pakkasta.
      Jotenkin jämähtänyt ja näyttää-40 ja välillä jopa -30.
      Kuuma olis!
      Originally posted by Wespa View Post
      Juu ilmastointi ei kytkeydy päälle jos ulkolämpöanturi saa tiedon että ulkona on kylmempää kuin +3, eli anturi vaihtoon niin eiköhän ala taas kylmää puhaltaa.

      Kyllä se kylmää tekee vaikka ulkolämpö näyttäisi -30 pyynti täytyy vaan laittaa +16 kohdalle. Jos taas höyrystimen lämpö menee pakkasen puolelle niin sitten lakkaa kylmän teko.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • TheDeer
        Newbiemmer
        • Jun 2021
        • 2
        • PK

        #18
        Originally posted by peto2 View Post
        Kyllä se kylmää tekee vaikka ulkolämpö näyttäisi -30 pyynti täytyy vaan laittaa +16 kohdalle. Jos taas höyrystimen lämpö menee pakkasen puolelle niin sitten lakkaa kylmän teko.
        Kumpaakin väitettä olen tästä kuullut.
        Olisiko vuosimallieroja?
        320d - 98 Sedan
        Last edited by TheDeer; 18-06-2021, 16:59. Reason: Virhe

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #19
          Originally posted by peto2 View Post
          Kyllä se kylmää tekee vaikka ulkolämpö näyttäisi -30 pyynti täytyy vaan laittaa +16 kohdalle. Jos taas höyrystimen lämpö menee pakkasen puolelle niin sitten lakkaa kylmän teko.
          Ei taida kompura pyöriä mutta kennostojen välillä on lievä vapaakierto joka kuivaa ilmaa mutta kyllä se kylmä tehdään -30 asteisesta ulkoilmasta sekoittamalla lämpimän kennon kanssa.

          Comment

          • peto2
            BTCF Member
            • Jan 2007
            • 8257
            • Järvikylä (Nakkila)

            #20
            Originally posted by BMW525Xda View Post
            Ei taida kompura pyöriä mutta kennostojen välillä on lievä vapaakierto joka kuivaa ilmaa mutta kyllä se kylmä tehdään -30 asteisesta ulkoilmasta sekoittamalla lämpimän kennon kanssa.

            Näin varmaan jossain Toyotassa. Bemarissa ei ole sekoitusläppiä ja lämmönsäätö tapahtuu säätämällä lämmityskennon lämpötilaa vesiventtiilillä.



            Toki jossain oikeen neekerimallissa ilman ilmastointia ja automatiikkaa asia saattaa olla toisin. :think
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16419
              • Asikkala

              #21
              Originally posted by peto2 View Post
              Näin varmaan jossain Toyotassa. Bemarissa ei ole sekoitusläppiä ja lämmönsäätö tapahtuu säätämällä lämmityskennon lämpötilaa vesiventtiilillä.



              Toki jossain oikeen neekerimallissa ilman ilmastointia ja automatiikkaa asia saattaa olla toisin. :think
              E30:ssä on läpät, tosin myös vesiventtiili mutta se on on-off.

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8257
                • Järvikylä (Nakkila)

                #22
                Originally posted by jr66 View Post
                E30:ssä on läpät, tosin myös vesiventtiili mutta se on on-off.

                Eikös ne lukeudu juurikin noihin neekerimalleihin
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #23
                  Originally posted by peto2 View Post
                  Näin varmaan jossain Toyotassa. Bemarissa ei ole sekoitusläppiä ja lämmönsäätö tapahtuu säätämällä lämmityskennon lämpötilaa vesiventtiilillä.

                  Toki jossain oikeen neekerimallissa ilman ilmastointia ja automatiikkaa asia saattaa olla toisin. :think
                  En tainnut mainita mistään läpistä, kylmä ilma -> lämmin kenno -> sisäänpuhallus

                  Ja olisko välissä höyrystin jolla ilma kuivataan tai jäähdytetään. En tiedä missä järjestyksessä bemarissa on kennot mutta olisiko
                  Ulkoilma->lämmitykenno->höyrystin->sisäänpuhallus
                  Last edited by BMW525Xda; 18-06-2021, 23:42.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by MPV View Post
                    Entäs jos ulkolämpötila onkin esim +10c?
                    Tuo maksimi viilennys ainakin esim. E65 IHKA:ssa viilentää +5c asti sisälle tulevan ilman, jos oikein muistan (tämä siis BMW omissa materiaaleissa sanottu). Eli pitäisi vielä tulla ulkoilmaa kylmempää sisään.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • MPV
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2002
                      • 1193
                      • Muhos

                      #25
                      Tarkoitin toki tilannetta, että autosta on säädetty sisälämpötilan pyynniksi +16 kun samaan aikaan ulkolämpötila on olisi vaikka se +10.

                      Sanoitte, että asetus +16 on maksimijäähdytyksen arvo. Kävisitkö tuossa yllä kuvatussa tilanteessa siis niin, että auto jäähdyttäisi ohjaamoa edelleen, vaikka siellä olisi lähtötilanteessa sama lämpötila kuin ulkona (+10 astetta)?

                      Pysyn edelleen kannassani, että kun auto on kunnossa, niin sitä automaatti-ilmastoinnin lämpötilansäätöä ei ole juurikaan tarvetta muutella siitä +20...23 asteen tietämiltä, olipa sitten mikä vuodenaika tahansa.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by MPV View Post
                        Tarkoitin toki tilannetta, että autosta on säädetty sisälämpötilan pyynniksi +16 kun samaan aikaan ulkolämpötila on olisi vaikka se +10.

                        Sanoitte, että asetus +16 on maksimijäähdytyksen arvo. Kävisitkö tuossa yllä kuvatussa tilanteessa siis niin, että auto jäähdyttäisi ohjaamoa edelleen, vaikka siellä olisi lähtötilanteessa sama lämpötila kuin ulkona (+10 astetta)?

                        Pysyn edelleen kannassani, että kun auto on kunnossa, niin sitä automaatti-ilmastoinnin lämpötilansäätöä ei ole juurikaan tarvetta muutella siitä +20...23 asteen tietämiltä, olipa sitten mikä vuodenaika tahansa.
                        Maksimi jäähdytyksen kanssa on sama kuin maksimi lämmityksen kanssa, eli se näytössä olevan 16c tai 32c arvo ei ole se maksimi. Joten pitäisi auton sisälämpötilan mennä alle +10c, jos ulkona on +10c (ilmastointi päällä).
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • MPV
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2002
                          • 1193
                          • Muhos

                          #27
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Maksimi jäähdytyksen kanssa on sama kuin maksimi lämmityksen kanssa, eli se näytössä olevan 16c tai 32c arvo ei ole se maksimi. Joten pitäisi auton sisälämpötilan mennä alle +10c, jos ulkona on +10c (ilmastointi päällä).
                          OK. Koskaan en ole asiaa sen kummemmin miettynyt. Mulle on näissä aina riittänyt, kun pitänyt lämpötilansäädön siinä +21...23 asteessa. Olikohan jossain muussa autossa tuo ratkaistu niin, että automaatti-ilmastoinnin lämpötilasäädössä ääriasennot ovat MIN ja MAX, vaikka muuten säädössä on vastaava asteluku, kuin E46:ssa.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            #28
                            Originally posted by MPV View Post
                            OK. Koskaan en ole asiaa sen kummemmin miettynyt. Mulle on näissä aina riittänyt, kun pitänyt lämpötilansäädön siinä +21...23 asteessa. Olikohan jossain muussa autossa tuo ratkaistu niin, että automaatti-ilmastoinnin lämpötilasäädössä ääriasennot ovat MIN ja MAX, vaikka muuten säädössä on vastaava asteluku, kuin E46:ssa.
                            Itselle tuli vastaan kun IHKA ongelmaa selvittelin. Toki pieniä eroja on erimallisarjojen välillä. Jos autossa on vielä aurinkotunnistin, niin silloin tuo automatiikka kyllä hoitaa melko hyvin tilanteen.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • 325CIMSPORT
                              BTCF Member
                              • Jul 2020
                              • 6
                              • SUOMI

                              #29
                              Ilmastointi huollettu

                              300 g meni ainetta lisää ,nyt jäähtyy , voi jäähdyttää kesäjuomanki suht nopiaa

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎