Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 lämmöt punaisella

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by Hustlerhoff View Post
    Voikohan tuo ecu siltikin olla vaihtokunnossa, vaikka näytti silmin kuivalta liittimet? Jos ecun vaihtaa, niin tuleeko ajonestot vastaan ja saako niitä Inpalla harrastelija itse pois vai vaatiiko syvällisempää osaamista?

    Mietin tuota vaan, että lähteekö tässä nyt korjaamaan Inpan antamien vikakoodien lähteitä yksi kerrallaan vai voiko tämä yhtäkkiä tullut vikakoodirypäs nyt johtuakin vain muusta aiheesta esim. juurikin viallisesta ecusta? Tai onko jotain tiettyä heikkoa kohtaa johtosarjasta/maadoituksesta, minkä kunto tulisi tarkastaa? :think
    Jos vaihdat ecun, niin auto ei enää lähde käyntiin ja inpalla et voi asialle tehdä mitään. Vaatii siis osaamista joko ohittaa ajonesto, kloonata ecu tai laittaa uusi purkin tehdastilaan.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Hustlerhoff
      Newbiemmer
      • Jul 2013
      • 25
      • JKL

      #17
      Löysin topicin, missä oli käsitelty vastaavanlaista tapausta mutta oli jäänyt kesken ongelmanratkaisu:


      Tässä topicissa taas mystisten sähkövikojen takana oli ollut viallinen virtalukon pohja. Onko hyvä arvaus mennä vaihtamaan se vaan sokkona vai onko parviälyllä parempia ajatuksia ongelmanratkaisuun?
      Nykyinen Mersumees.
      Ex: E60 530iA LCI ///M-Sport Spacegrau Metallic
      Ex: E46 320i Cabriolet Black Sapphire Metallic
      Hankasalmi connection, vajailla pytyillä vuodesta 2005.

      Comment

      • Hustlerhoff
        Newbiemmer
        • Jul 2013
        • 25
        • JKL

        #18
        Noniin virtalukon pohja vaihdettu ja Inpa jatkaa vaan vikakoodien antoa, ei auta nollaus. Mistäs sitten jatketaan?



        E R R O R M E M O R Y R E P O R T
        ------------------------------------- Date: 09/08/23 14:34:51
        ECU: BMS46DS1
        JobStatus: OKAY
        Variant: BMS46DS1
        ------------------------------------------------------------- RESULT: 5 errors in error memory ! ------------------------------------------------------------- 119 Signal Drosselklappenpotentiometer
        Error frequency : 1
        Logistic counter: 40
        Motordrehzahl 0.00 1/min
        Kuehlmitteltemperatur -40.50 Grad C
        Wahre Regelgroesse Last 0.00 mg/AS/Z
        aufgetreten vor (abs. KMZ) 306340.00 km
        Kurzschluss gegen Ubatt oder Unterbrechung
        Fehler momentan vorhanden
        ------------------------------------------------------------- 121 Signal Ansauglufttemperatur
        Error frequency : 1
        Logistic counter: 40
        Motordrehzahl 0.00 1/min
        Wahre Regelgroesse Last 0.00 mg/AS/Z
        Batteriespannung 12.32 V
        aufgetreten vor (abs. KMZ) 306340.00 km
        Kurzschluss gegen Ubatt oder Unterbrechung
        Fehler momentan vorhanden
        ------------------------------------------------------------- 123 Signal Kuehlwasserauslasstemperatur
        Error frequency : 1
        Logistic counter: 40
        Motordrehzahl 0.00 1/min
        Kuehlmitteltemperatur -40.50 Grad C
        Batteriespannung 12.32 V
        aufgetreten vor (abs. KMZ) 306340.00 km
        Kurzschluss gegen Ubatt oder Unterbrechung
        Fehler momentan vorhanden
        ------------------------------------------------------------- 132 Referenzspannung fuer Luftmassenmesser
        Error frequency : 1
        Logistic counter: 40
        Motordrehzahl 0.00 1/min
        Kuehlmitteltemperatur -40.50 Grad C
        Batteriespannung 12.23 V
        aufgetreten vor (abs. KMZ) 306340.00 km
        Kurzschluss Ubatt
        Fehler momentan vorhanden
        ------------------------------------------------------------- 120 Signal Luftmassenmesser
        Error frequency : 1
        Logistic counter: 40
        Motordrehzahl 0.00 1/min
        Kuehlmitteltemperatur -40.50 Grad C
        Drosselpotispg 5.00 V
        aufgetreten vor (abs. KMZ) 306340.00 km
        Kurzschluss Ubatt
        Fehler momentan vorhanden ================================================== ===========
        Nykyinen Mersumees.
        Ex: E60 530iA LCI ///M-Sport Spacegrau Metallic
        Ex: E46 320i Cabriolet Black Sapphire Metallic
        Hankasalmi connection, vajailla pytyillä vuodesta 2005.

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #19
          Se saattaisi olla antureiden 5v oikosulussa. Sen löytäminen onkin sitten yleismittarin ja sähkökaavioiden käyttöä.
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • Hustlerhoff
            Newbiemmer
            • Jul 2013
            • 25
            • JKL

            #20
            Mökillä taas käyty vaihteeksi ihmettelemässä E46:n oireita. Hienosti lähti käyntiin talven jäljiltä mutta vieläkin on todella epätasaista käyntiä, meinaa sammua kokoajan ja bensa haisee voimakkaasti. Eräs tuttu neuvoi lisäämään lisämaadoituksen akulta maihin ja moottorilta maihin, nämä tehty mutta ei mitään apua asiaan. Vieläkin viimevuotiset koodit jäävät aktiivisiksi, ne kopioituna alle.

            Mistä löytäisin sähkökaaviot tähän? Googlesta katsomalla löytyy miljoona vaihtoehtoa mutta ei oikein mitään selkeää minkä perusteella voisi lähteä yleismittarin kanssa etsimään mahdollista anturin oikosulkua.

            EDIT: kävin ottamassa imusarjan alla ja paluuvesiletkussa olevien lämpötila-antureiden johdot irti ja niiden pistokkeisiin tulee kyllä 5V jännite. Voiko olla, että Magneti Marellin anturit olisi rikki jo uutena... mistä lähdetään seuraavana vikaa etsimään?

            EDIT2: Näiden antureiden tilalle testattu nyt eri merkkisiä antureitakin, mutta ei vaikutusta.
            ​​​​​

            E R R O R M E M O R Y R E P O R T
            -------------------------------------
            Date: 05/14/24 21:16:00
            ECU: BMS46DS1
            JobStatus: OKAY
            Variant: BMS46DS1
            -------------------------------------------------------------
            RESULT: 6 errors in error memory !
            -------------------------------------------------------------
            120 Signal Luftmassenmesser
            Error frequency : 1
            Logistic counter: 40
            Motordrehzahl 840.00 1/min
            Kuehlmitteltemperatur -40.50 Grad C
            Drosselpotispg 5.00 V
            aufgetreten vor (abs. KMZ) 306340.00 km
            Kurzschluss Ubatt
            Fehler momentan vorhanden
            -------------------------------------------------------------
            119 Signal Drosselklappenpotentiometer
            Error frequency : 1
            Logistic counter: 40
            Motordrehzahl 1320.00 1/min
            Kuehlmitteltemperatur -40.50 Grad C
            Wahre Regelgroesse Last 408.00 mg/AS/Z
            aufgetreten vor (abs. KMZ) 306340.00 km
            Kurzschluss gegen Ubatt oder Unterbrechung
            Fehler momentan vorhanden
            -------------------------------------------------------------
            121 Signal Ansauglufttemperatur
            Error frequency : 1
            Logistic counter: 40
            Motordrehzahl 1320.00 1/min
            Wahre Regelgroesse Last 408.00 mg/AS/Z
            Batteriespannung 13.84 V
            aufgetreten vor (abs. KMZ) 306340.00 km
            Kurzschluss gegen Ubatt oder Unterbrechung
            Fehler momentan vorhanden
            -------------------------------------------------------------
            123 Signal Kuehlwasserauslasstemperatur
            Error frequency : 1
            Logistic counter: 40
            Motordrehzahl 1320.00 1/min
            Kuehlmitteltemperatur -40.50 Grad C
            Batteriespannung 13.84 V
            aufgetreten vor (abs. KMZ) 306340.00 km


            Kurzschluss gegen Ubatt oder Unterbrechung
            Fehler momentan vorhanden
            -------------------------------------------------------------
            132 Referenzspannung fuer Luftmassenmesser
            Error frequency : 1
            Logistic counter: 40
            Motordrehzahl 1320.00 1/min
            Kuehlmitteltemperatur -40.50 Grad C
            Batteriespannung 13.84 V
            aufgetreten vor (abs. KMZ) 306340.00 km
            Kurzschluss Ubatt
            Fehler momentan vorhanden
            -------------------------------------------------------------
            122 Signal Kuehlmitteltemperatur
            Error frequency : 1
            Logistic counter: 40
            Motordrehzahl 1560.00 1/min
            Ansauglufttemperatur -40.50 Grad C
            Batteriespannung 13.84 V
            aufgetreten vor (abs. KMZ) 306340.00 km
            Kurzschluss gegen Ubatt oder Unterbrechung
            Fehler momentan vorhanden
            ================================================== ===========​
            Nykyinen Mersumees.
            Ex: E60 530iA LCI ///M-Sport Spacegrau Metallic
            Ex: E46 320i Cabriolet Black Sapphire Metallic
            Hankasalmi connection, vajailla pytyillä vuodesta 2005.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎