Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vääntö kateissa/UPSOLUTE

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Datec
    Bimmer Rookie
    • Jun 2003
    • 109

    #61
    Omia kokemuksia..

    Edellinen auto -99 320d, tehot hukassa ja käytiin hakemassa bochin mittari eli tämä volvon käyttämä. Vaihdettiin pelkkä anturi jolla ei ollut tehoihin mitään vaikutusta..Ajoin auton merkkihuoltoon jolloin softa päivitettiin ja rupes sitä potkuu löytyymään.Eli pelasi miten pitääkin, tosin savutus lisääntyi?

    Ja nykyinen -00 320d, sama vika mutta mittari oli uusi runkoineen(tilattiin saksasta ja säästettiin), eipä seilaaminen kadonnut mutta pieneni jonkunverran..Taas päivittämään ja Olaaa, toimii...!! Eikä edes savuta..

    Tiedä sitten miksi piti ohjelmoida vaikka ne puhuu ettei tarvi..Että minä ainakin kokeilisin päivitystä jossei pelaa

    Comment

    • jms-btcf
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 696
      • Tampere

      #62
      Originally posted by Datec
      Omia kokemuksia..

      Edellinen auto -99 320d, tehot hukassa ja käytiin hakemassa bochin mittari eli tämä volvon käyttämä. Vaihdettiin pelkkä anturi jolla ei ollut tehoihin mitään vaikutusta..Ajoin auton merkkihuoltoon jolloin softa päivitettiin ja rupes sitä potkuu löytyymään.Eli pelasi miten pitääkin, tosin savutus lisääntyi?
      Mulla -99/00 530d, samanlainen anturinvaihto jonka jälkeen tehot palasi heti (ja savustus lisääntyi). Itse en huomannut softapäivityksellä enää mitään eroa...

      Ja nykyinen -00 320d, sama vika mutta mittari oli uusi runkoineen(tilattiin saksasta ja säästettiin), eipä seilaaminen kadonnut mutta pieneni jonkunverran..Taas päivittämään ja Olaaa, toimii...!! Eikä edes savuta..
      Paljonko oli Saksalainen hinta?
      e61 535d

      Comment

      • JuhaK
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2004
        • 221
        • Etelä-Suomi

        #63
        Re: ECU uudelleen koodaus???

        Originally posted by Torttila
        Soitin Auto Arolaan Hyvinkäälle ja kysyin ecun uudelleen koodausta, kun ilmamäärämittarin anturi tuli vaihdettua.

        Huoltomies totesi, että ei sitä uudelleen koodausta tarvitse tehdä, jos vaihtaa vain sen anturin, eikä koko mittaria. Eli jos sitä runkoa ei vaihda uuteen (uudessa mittarirungossa on kuulemma tullut vuonna -00 sinne ilman sisääntuloaukkoon metalliritilä), ei myöskään sitä uudelleen koodausta tarvitse tehdä. Se metalliritilä näet vaikuttaa sisään tulevan ilman virtauksiin ja sitä varten se koodaus on :?:

        Ja koodausta ei pysty edes tekemään, jos sitä mittarin varaosanumeroa ei näe siitä mittarin rungosta, koska se säätösofta kuulemma vaatii kyseisen koodin.

        No soitin myös BOSCH:n viralliseen huoltoon ja ihmettelivät koko uudelleen koodausta. Koodaus pitää tehdä siinä tapauksessa vain jos uuden mittarin varaosanro = 0928400527.

        Eli ota nyt sitten selvää pitääkö se uudelleen koodaus tehdä vai ei :shock: ??
        todettakoon nyt sitte että mulla ei oo yhtään hyvää kokemusta siitä Autoarolan huollosta...tuntuu olevan vähän arpapeliä se niiden touhu.

        mä kanssa vaihdoin omaani MAF:in...jokseenkin käytin itsellä PIERBURGin uutta anturia. kun anturi oli vaihdettu jossain vaiheessa auto antoi myös sellaisen kunnon pölläyksen putkesta. Kävin kanssa Arolassa ja ihan samat höpinät kuin sullekin.

        Soitin Mega-Autoon Lahteen ja sanoivat että kyllä päivitys vaaditaan jotta kone ymmärtää uuden ja ehjän mittarin vaihdetun. Joten siellä se softa päivitettiin ja se savutus loppui kokonaan...

        joten tässä taas lisää hämmennystä soppaan

        jonkun verran oon muuten Hyvinkäällä käyttäny sitä Muottikadun huoltoa...eikä mulla valittamista, ei hinnoissa eikä työssä.
        850--voimaa kuin Veturissa

        Comment

        • Datec
          Bimmer Rookie
          • Jun 2003
          • 109

          #64
          Eli mittari tuli täydellisenä(runkoineen), olisko nyt ollut about ~150€ Ja mittarihan on boschin..

          Comment

          • Torttila
            Newbiemmer
            • May 2004
            • 13

            #65
            Niin sen mittarin vaihdon jälkeen kulutus nousi pikkasen ja ajettelin juuri sen takia, että kyllä se uudelleen koodaus kaiketi jotain auttaa, jos rikkinäisellä mittarilla ajelu vei vähemmän kiisseliä?

            Sitä paitsi kun se mittari oli hajalla, niin kulutus oli 5.9 - 6l/100 km. Nyt kulutus nousi saman tien 6.1l/100 km.

            Taidan siis suunnistaa tuonne Mega-autoon Lahteen.

            Comment

            • mpower003
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 947
              • Vantaa

              #66
              auto arola on ihan arpajaispaikka, lähialueelta (ja miksei kauempaakin, kun esim herttoniemen bemarilla on n kahden viikon jono kaiken aikaa) suosittelen lämpimästi turengissa paikkaa nimeltä autotalo salonen & kivistö. täysin eri luokan osaamista. ja ex rallikuski timo salonen toisena omistajana...
              #1 - MB E 320cdiA "chipped" '04 / #2 nissan primera sportwagon '01 / #3 citroen jumper hdi '04
              ____________________________
              osa existä: corvette convertible c5 auto '99, Subaru STi "type 20 modified" '05, MB C 270cdi a stw '02, 300ZX tt manual '91, '05 9-3 aero black, land cruiser '05, e46 m3 cabrio '04, e46 m3 coupe '04, e39 m5 '00, corvette c5 '01, e39 530d m-sport '02, m coupe '98, slk 230k '99, e36 323i coupe m-tech '96

              Comment

              • TINTTI
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 404
                • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                #67
                Originally posted by Mixa
                Originally posted by TINTTI
                Täytyy kuulostella ja jos vaikka onnais niin voitais tehdä MIXA:n kaa tärskyt, jos on matkalla kotio, niin voitais kattoo onko paljon eroa...
                :shock: heti ehdotellaan kilvan ajoa ku on saatu lastua pellin alle! :lol:
                No ei vaa... voihan sitä vähän "testailla" jos samalle baanalle satutaan.
                Käy ihmeessä penkittää ni saat mustaa valkoselle, perstuntuma tehojen sijaan...
                Eipä se mixa taida paljon näillä leveysasteilla liikuskella!!! :(

                T:TINTTI
                420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                Comment

                • Jukka_
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2009
                  • 156
                  • finland Keski-suomi

                  #68
                  paljonko porukalla on ollu kulutus rikkinäisellä maf:illa ja sitten uudella :think
                  Bmw X5 3.0DA 2005

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎