Sen näkee kyllä vikamuistista jos maf on rikki, ainakin mulle sanottiin näin.
Jos MAF antaa ECUlle liian alhaisia arvoja, niin se ei välttämättä tee vikakoodia ECU:n muistiin. Käytännön esimerkkejä ollut mm. VAG konserin tuotteiden osalla.
Eli voit ajella normaalia tehottomammalla autolla ja huollossa kerrotaan kaiken oleva ok, jollei onneksesi kohdallesi satu asiaa hivenen syvällisemmin tuntevaa mekaanikkoa.
No niin... osa on vaihdettu ja vika korjaantui tai ainakin pieneni huomattavasti! Tarttee varmaan päivittää vielä se softa että katoo kokonaan...
Osan vaihto oli, kunhan ensin vanhan osan sai irti kun siinä oli niin oudot tähti mutterit, ihan helppo nakki. Sähkö töppelistä vaalea kovamuovinen lukitin leatherman pihdeillä kevyesti nykäisten pois ja sitten töppeli paikoilleen... 10min!!!
joskami sano käyttäneensä namuttimensa lastutettavana?!? Missä??? Tekiskös ne myös softa päivityksiä??? Vastaa pleass...
420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Jo tuli keskiviikkona käyty laittaa uus softa, auto muutui täysin 117kw/350nm. Käytin autoo turbotecillä (karalalla) jyväskylässä.Velipojan auto käytiin tänään lastuttamassa kanss,ei tullu ihan samoja arvoja (auto kanssa 320d -01). Mun auto 320d -00 touring. Suosittelen..
Tuo BMW 320D (136hv) ilmamassa mittarin korvaava, huokeampi versio on BILIAN varaosa nro 8670263 (66€)
ISO kiitos tästä kuuluu mikolle!!!!!!!
Eipä kestä :wink:
No joo kyl se "kunnia" tästä kuuluu Karalan Mikalle (TURBOTEC)
Oon vaan ihan oppipoika näis jutuis... :lol:
Otin vaa vinkistä vaarin... vai miten se nyt menikää ja säästin ~300eemelii,
ku en kannattanu Laakkosta/muuta BMW merkkiliikettä ja maksanu niiden
"rikasidioottijokaeihintojakyselehintoja" :? :oops:
Omassa toi Digital Sportin lastu, hyvin rullaa...
Prkl... nyt on sit kohta volvobemuja enemmänkin liikentees...
No ei kai nyt... BOSCH siinä lukee. :juo
E46 320 DIESEL For Successful Living
(Sponsored By MasterCard)
"propsit niille jotka tekee ite joka pennin,
jos faijas maksaa laskut niin et kuulu remmiin"
Mixa, paljonko karala sai sun autosta tehoja ulos?
Lastu laitettiin SafeFixis herttoniemes ja penkitettiin ST-Motorsilla.
155hv/355nm. Sais kai siitä muutaman hv:n/nm:n vielä säädettyy lisää...
Mut onko sit pitemmän päälle hyötyy jos vetää ihan äärimmilleen.
Tiedän yhden 330d:n(uudempi) 299hv/612nm, varmaan tapissaan tehot.
Tommonen seuraavax, vaik polte ois ens keväälle hommata E46 325 cäbi.
Tulee kilometrejä vuoteen vaa jonnii verran, ettei bensa oikein järkevä.
Saas nähä ku mieli muuttuu päivittäin. :roll:
Mut takas lastuasiaan, mitä ootte muut penkittäny ja millä lastulla?
Jatketaan :juo :juo :juo
E46 320 DIESEL For Successful Living
(Sponsored By MasterCard)
"propsit niille jotka tekee ite joka pennin,
jos faijas maksaa laskut niin et kuulu remmiin"
...ja mitä se maksaa... siellä turbotec:llä se lastutus?!?
Onko ajantasaista tietoo? Nyt kun oln lauantaikin ehtoopuolella, niin tuskin sinne auttaa nyt soittaakan... tiedon nälkä vaan kun iski just nyt!
~850€ jos ei oo hinnat pahasti pompsahtanu!
Saattaa olla vähemmänkin...?
E46 320 DIESEL For Successful Living
(Sponsored By MasterCard)
"propsit niille jotka tekee ite joka pennin,
jos faijas maksaa laskut niin et kuulu remmiin"
Soitin sit Mega autoon, kun kaverikin kokeili tota mun autoo, puolueettomasti ja sanoi et parantuhan se muttei se vika poistunu senkään mielestä. Huoltopuolen guru sano et box pitää ohjelmoida uudelleen, niin kun siitä tais täälläkin olla aikaisemmin puhetta, ja boxille pitää kertoo et MAF on vaihdettu. Pitäis mennä kuulema pienemmän koodauksen hinnalla, eli 40-50€! HUH!!!
Maanantaina mennään sit päivittää toi päänuppi, saas nähä miten namuttimen käy...
Ilmoottelen sitten lisää MA iltasella
420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Mega Autossa käytiin ja namutin pelaa kun enkeli, varsinkin kun ne enkelinsilmätkin tuli sit hankittua :wink:
Tietskarin ohjelmointi ja sit se määritys et MAF on vaihdettu makso 35€!!! Ja aikaa meni noin 30min!!! Sanoin vaan huoltoon viedessä ett MAF on jo vaihdettu... et ohjelmointi vaan, kiitos.
Ei siis paha... koko ruljanssi siis:
MAF (VolvoV70) n.66€
Uudelleen ohjelmointi 35€
---------------------------------
Yhteensä siis: 101€
...auto kiihtyy nyt todella tasaisesti aikaisemman hiipumisen sijaan, kolmosella vedättäessä, kierrosalueella 2200-3000rpm.
Kiitos kaikille vielä kerran avusta
420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm
Comment