Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 M52TU vanos ongelma.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joso*
    Newbiemmer
    • Aug 2023
    • 12
    • Kainuu

    #16
    Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
    Ajotietokoneen kulutuslukemaan kai vaikuttaa se korjauskerroin mitä voit itse säätää. Oma E39 vie 90-95 km/h maantieajossa 6,9 ajotietokoneen mukaan joten ei kai tuo kaukana ole, mulla toki 2.5-litrainen.
    Mulla edellinen E39 M52TUB28 vei matkassa noin 8-9L. Itse laskettuna koska ajotietokone ei pelittänyt kunnolla koska jälkiasennus soitin oli. Onhan se tietenkin painavampi kun E46, mutta että noin paljon pienempi kulutus muka tuossa.

    Comment

    • Joso*
      Newbiemmer
      • Aug 2023
      • 12
      • Kainuu

      #17
      Katsoin äsken taas live datasta vanoksen elämää niin nyt oli pakonokan ref.pos. 106.88 ja imu sama mitä aikasemmin. Jokohan tässä uskaltaa pois sulkea sen että jako ei olisi kohdallaan?
      Vanos ei vieläkään antanut mitään elon merkkejä vaikka löin auton käymään ja kaasua painoin.
      Attached Files

      Comment

      • Joso*
        Newbiemmer
        • Aug 2023
        • 12
        • Kainuu

        #18
        Originally posted by Joso* View Post
        Katsoin äsken taas live datasta vanoksen elämää niin nyt oli pakonokan ref.pos. 106.88 ja imu sama mitä aikasemmin. Jokohan tässä uskaltaa pois sulkea sen että jako ei olisi kohdallaan?
        Vanos ei vieläkään antanut mitään elon merkkejä vaikka löin auton käymään ja kaasua painoin.
        Käynnistäessä pakonokan actual.pos kävi -80.joissain, en kerennyt tarkkaa lukemaa rekisteröimään.

        Comment

        • mmie
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2012
          • 504
          • Kouvola

          #19
          Originally posted by Joso* View Post
          Kokeilin että otin pako puolen solenoidin liittimen irti niin silloin ei ollut mitään noita ongelmia. En kehdannut sitten ajella liitin irti kun ulkomaan foorumeilla oli että voisi käräyttää moottorin ohjauksen tai jotain sinne päin.
          Pitää etsiä jostain toimivat alkuperäiset asentotunnistimet ja kokeilla niillä. Kulutus näyttää maantieajossa 6.7 niin mietin että pitääköhän paikkaansa 2.8 koneelle.
          Imuputket olen tutkinut ja niissä ei mitään vuotoja ole(käytin irti). Öljy korkkia kun raottaa niin rupeaa kone käymään entistä huonommin.
          Oiskohan mun pihein 500km siivu ollut vastaavalla laitteella (manuaali) talvirajoituksilla jotain 6.2l, et aika samalla pallokentällähän tuo on.

          Sekalaisen keskikulutus (suurin osa oli 15km työmatkaa suuntaansa) vakiintui 8.4.
          Last edited by mmie; 09-08-2023, 18:33.
          ex e36 325
          ex e46 328
          e92 335i FBO
          Ducati 900S ie
          KTM 640
          Suzuki GT550
          Honda CBR600

          Comment

          • Wespa
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2016
            • 1837
            • Karjaa

            #20
            Onko polttoaineena 95 vai 98, sielläkin lienee jotain merkitystä noita keskikulutuksia ynnäillessä..?
            E39 528iA Sedan AC Schnitzer -98 (JP)
            Porsche 944 -86 (DE)
            Saab 9-3 Turbo Jubilee -01 (FI)

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7418
              • Oulu

              #21
              Originally posted by Joso* View Post
              Mulla edellinen E39 M52TUB28 vei matkassa noin 8-9L.
              Ite en oo saanu matkassa meneen yli 8 litraa varmaan muuta kuin Saksassa baanalla silloin kun oli yli 150 km/h vauhtia aina kun mahdollista.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Joso*
                Newbiemmer
                • Aug 2023
                • 12
                • Kainuu

                #22
                Alan kallistua monen vian yhteis vaikutuksiin. Puhaltelin eilen tupakan savuja kumihanska letku virityksellä imuputkeen niin löytyhän sieltä imuvuoto, siinä mikä lähtee jarrutehostimen (sucking jet pump) mötikälle haara, siinä imuputkessa oli vuoto.
                Imunokan tunnistinjohto oli öljyssä, näyttää että suodatin jalan tiiviste vuotaa ja se liitin osa mikä on siellä sähköboxin päässä heilu silleen että se olisi irti sieltä laatikon sisästä mistä lähtee johdot kaikille antureille. Olen aika huono kuvailemaan näitä varsinkin kirjoittamalla.
                Pitää viikonloppuna savustaa koko imupuoli. Tuli aikoinaan väsättyä vanhasta kolvista savukone.
                Ja sitten tietenkin se vanos pitäisi huoltaa kun siitä koodia kerta on.

                Comment

                • -BMW-
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2007
                  • 179
                  • Klaukkala

                  #23
                  Kannattaa samalla katsoa noi letkut separaattorilta, imusarjan alla. Varsinkin toi öljytilkulle menevä letku useimmiten halki.

                  BMW 328 Ci -00

                  Comment

                  • Joso*
                    Newbiemmer
                    • Aug 2023
                    • 12
                    • Kainuu

                    #24
                    Päivitystä tälle tarinalle. Sytytyskatkot hävisi öljynsuodatin jalan tiivisteen vaihdolla ja termostaatti vikakoodi termostaatin vaihdolla. Eilen vaihdoin vanos tiivisteet,mutta silti heittää 104(68) vikakoodin. Kun irroitin vanos yksikön, niin pakopuolen reunimmaista mutteria avatessa pomppasi yksikkö ulos päin, mikä ei mielestäni ole normaalia. Takasin laittaessa sai pako puolta painaa kunnolla,että saa mutterin paikalleen. Onko tuossa autossa nyt vanos väärin ajoitettu, vai koko pakonokka. Viikko sitten hommasin käytetyn vanos solenoidin ja nakkasin paikalleen,niin sen jälkeen ei enää tullut tuota toista vanos vikakoodia 106. Mitähän tuolle nyt osaisi enää tehdä? Mitä mahtaa kustantaa ajoituksen kohdilleen laitto(suunnilleen). Itsellä ei ole tarvittavia työkaluja ja tuskin taitojakaan siihen hommaan.

                    Comment

                    • Joso*
                      Newbiemmer
                      • Aug 2023
                      • 12
                      • Kainuu

                      #25
                      Originally posted by Joso* View Post
                      Päivitystä tälle tarinalle. Sytytyskatkot hävisi öljynsuodatin jalan tiivisteen vaihdolla ja termostaatti vikakoodi termostaatin vaihdolla. Eilen vaihdoin vanos tiivisteet,mutta silti heittää 104(68) vikakoodin. Kun irroitin vanos yksikön, niin pakopuolen reunimmaista mutteria avatessa pomppasi yksikkö ulos päin, mikä ei mielestäni ole normaalia. Takasin laittaessa sai pako puolta painaa kunnolla,että saa mutterin paikalleen. Onko tuossa autossa nyt vanos väärin ajoitettu, vai koko pakonokka. Viikko sitten hommasin käytetyn vanos solenoidin ja nakkasin paikalleen,niin sen jälkeen ei enää tullut tuota toista vanos vikakoodia 106. Mitähän tuolle nyt osaisi enää tehdä? Mitä mahtaa kustantaa ajoituksen kohdilleen laitto(suunnilleen). Itsellä ei ole tarvittavia työkaluja ja tuskin taitojakaan siihen hommaan.
                      Data näyttää pako ref. 103.13 . Actual / specified on 105 molemmat. Imu ref. 122.25 . Actual / specified 120 molemmat. Ei liiku arvot tyhjäkäynnillä,eikä kierroksilla. Voiko tästä nyt päätellä jotain?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎