Originally posted by Petri.Kekkonen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46 M52TU vanos ongelma.
Collapse
X
-
Originally posted by Joso* View PostKatsoin äsken taas live datasta vanoksen elämää niin nyt oli pakonokan ref.pos. 106.88 ja imu sama mitä aikasemmin. Jokohan tässä uskaltaa pois sulkea sen että jako ei olisi kohdallaan?
Vanos ei vieläkään antanut mitään elon merkkejä vaikka löin auton käymään ja kaasua painoin.
Comment
-
-
Originally posted by Joso* View PostKokeilin että otin pako puolen solenoidin liittimen irti niin silloin ei ollut mitään noita ongelmia. En kehdannut sitten ajella liitin irti kun ulkomaan foorumeilla oli että voisi käräyttää moottorin ohjauksen tai jotain sinne päin.
Pitää etsiä jostain toimivat alkuperäiset asentotunnistimet ja kokeilla niillä. Kulutus näyttää maantieajossa 6.7 niin mietin että pitääköhän paikkaansa 2.8 koneelle.
Imuputket olen tutkinut ja niissä ei mitään vuotoja ole(käytin irti). Öljy korkkia kun raottaa niin rupeaa kone käymään entistä huonommin.
Sekalaisen keskikulutus (suurin osa oli 15km työmatkaa suuntaansa) vakiintui 8.4.Last edited by mmie; 09-08-2023, 18:33.ex e36 325
ex e46 328
e92 335i FBO
Ducati 900S ie
KTM 640
Suzuki GT550
Honda CBR600
Comment
-
-
Originally posted by Joso* View PostMulla edellinen E39 M52TUB28 vei matkassa noin 8-9L.E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Alan kallistua monen vian yhteis vaikutuksiin. Puhaltelin eilen tupakan savuja kumihanska letku virityksellä imuputkeen niin löytyhän sieltä imuvuoto, siinä mikä lähtee jarrutehostimen (sucking jet pump) mötikälle haara, siinä imuputkessa oli vuoto.
Imunokan tunnistinjohto oli öljyssä, näyttää että suodatin jalan tiiviste vuotaa ja se liitin osa mikä on siellä sähköboxin päässä heilu silleen että se olisi irti sieltä laatikon sisästä mistä lähtee johdot kaikille antureille. Olen aika huono kuvailemaan näitä varsinkin kirjoittamalla.
Pitää viikonloppuna savustaa koko imupuoli. Tuli aikoinaan väsättyä vanhasta kolvista savukone.
Ja sitten tietenkin se vanos pitäisi huoltaa kun siitä koodia kerta on.
Comment
-
-
Päivitystä tälle tarinalle. Sytytyskatkot hävisi öljynsuodatin jalan tiivisteen vaihdolla ja termostaatti vikakoodi termostaatin vaihdolla. Eilen vaihdoin vanos tiivisteet,mutta silti heittää 104(68) vikakoodin. Kun irroitin vanos yksikön, niin pakopuolen reunimmaista mutteria avatessa pomppasi yksikkö ulos päin, mikä ei mielestäni ole normaalia. Takasin laittaessa sai pako puolta painaa kunnolla,että saa mutterin paikalleen. Onko tuossa autossa nyt vanos väärin ajoitettu, vai koko pakonokka. Viikko sitten hommasin käytetyn vanos solenoidin ja nakkasin paikalleen,niin sen jälkeen ei enää tullut tuota toista vanos vikakoodia 106. Mitähän tuolle nyt osaisi enää tehdä? Mitä mahtaa kustantaa ajoituksen kohdilleen laitto(suunnilleen). Itsellä ei ole tarvittavia työkaluja ja tuskin taitojakaan siihen hommaan.
Comment
-
-
Originally posted by Joso* View PostPäivitystä tälle tarinalle. Sytytyskatkot hävisi öljynsuodatin jalan tiivisteen vaihdolla ja termostaatti vikakoodi termostaatin vaihdolla. Eilen vaihdoin vanos tiivisteet,mutta silti heittää 104(68) vikakoodin. Kun irroitin vanos yksikön, niin pakopuolen reunimmaista mutteria avatessa pomppasi yksikkö ulos päin, mikä ei mielestäni ole normaalia. Takasin laittaessa sai pako puolta painaa kunnolla,että saa mutterin paikalleen. Onko tuossa autossa nyt vanos väärin ajoitettu, vai koko pakonokka. Viikko sitten hommasin käytetyn vanos solenoidin ja nakkasin paikalleen,niin sen jälkeen ei enää tullut tuota toista vanos vikakoodia 106. Mitähän tuolle nyt osaisi enää tehdä? Mitä mahtaa kustantaa ajoituksen kohdilleen laitto(suunnilleen). Itsellä ei ole tarvittavia työkaluja ja tuskin taitojakaan siihen hommaan.
Comment
-
Comment