Announcement

Collapse
No announcement yet.

E 46 ACS luistonesto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -PT-
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 580
    • Rovaniemi

    #16
    Pelittääköhän mulla tuo ACS kunnola kun siinä ei tunnu olevan ollenkaan tuota kaasuläpänrajotusta? Eikö tuossa pitäs olla ACS-T?
    Peugeot 407 HDi 136 -04
    Ex: E46 320i -00
    Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

    Comment

    • Rahu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 6464
      • Tuusula

      #17
      Originally posted by Convertible View Post
      Mitä E46 malleja ne sitten on, joista tuo välimoodi löytyy jo ASC versioissa? Ja Rahu ottaa ihan rauhassa, ei ole kovin vakava asia?
      Rauhassahan mä otan, mähän olen VITUN rauhallinen mies

      E46 -02(facelift) jossa asc ja nappi toimii 2 vaiheisena.

      E39 -99 jossa dsc eikä ole tuota toista vaihetta ollenkaan eli joko päällä/pois.

      DSC ei ole tullut vakiona facelifteihin kuin ehkä suomessa, viime viikolla näin viimeksi sellaisen facelift E39:n missä oli asc.
      BMW Service
      P.o4oo925441
      [email protected]
      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

      Comment

      • -PT-
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 580
        • Rovaniemi

        #18
        Tietääkö kukaan?
        Peugeot 407 HDi 136 -04
        Ex: E46 320i -00
        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #19
          Originally posted by -PT- View Post
          Tietääkö kukaan?
          Jos siinä jotain vikaa on niin vikakoodit kyllä kertoo sen.
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • Aukes!
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2014
            • Riihimäki

            #20
            Originally posted by Convertible View Post
            Piip, missä on myyty facelift E46 malleja, joissa olisi vielä ASC? Eiko DSC tullut vakioksi faceliftin mukana? Minulla ei ole missään E46 ASC mallissa ollut tuota toimintoa, vain DSC versioissa. Tosin eihän se sitä tarkoita ettei niitä voisi olla.
            Joo, ei ollut faceliftissäkään DSC vakiona. Itselläni oli -02 320D ja kyllä siinä valitettavasti toi ASC vain oli. Uutena suomeen myyty auto siis. Ja 2-toiminen oli tämä kyseinen electric device. Ilmeisesti se muuttui faceliftin yhteydessä tuollaiseksi. Kävin myös koeajamassa -00 320D touringia jossa ASC oli täysin ON/OFF (tottakai koeajolla pitää iskeä auto poikittain)


            - E60 -05 "too small to mention"
            ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

            Comment

            • Aukes!
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2014
              • Riihimäki

              #21
              Niin ja kaverin -00 M5:ssa lähti kyllä DSC pois ihan yhdellä painalluksella. Tai ainakin se meni ihan kiltisti kakkosella ympyrää kuivalla asvaltilla, että tuskin siellä hirveesti rajoituksia oli enään päällä


              - E60 -05 "too small to mention"
              ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

              Comment

              • -PT-
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 580
                • Rovaniemi

                #22
                Taidan rakentaa tuon migleniumin piuhan jolla pääsis käsiksi noihin muihinkin purkkeihin. Saapii joululoman ajaksi jotakin rakenneltavaa Mulla on tuo elmscan5 diagnostiikka piuha, mutta sillä ei pääse käsiksi ko vai moottorin ohjaus purkkiin. Jospa alkais mahdollinen vika löytyä.
                Peugeot 407 HDi 136 -04
                Ex: E46 320i -00
                Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                Comment

                • -PT-
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2006
                  • 580
                  • Rovaniemi

                  #23
                  Nyt taas tuntuu toimivan luistonesto . Viimeksi kun luistonesto ei pelittänyt niin oli pakkasta. Nyt kun ulkona on +2ºC lämmintä niin luistonesto pelittää taas. Tais olla joku paikka jäässä
                  Peugeot 407 HDi 136 -04
                  Ex: E46 320i -00
                  Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                  Comment

                  • -PT-
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 580
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Ja taas ei toimi. Tuota onko se näkösällä se tehonrajoitusläppä systeemi?. Olisko kellään kuvia siitä tehonrajotusläpästä. Yritin ettiä realoem.comista mutta ei osunu silmään .
                    Peugeot 407 HDi 136 -04
                    Ex: E46 320i -00
                    Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                    Comment

                    • Juppe
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 4541
                      • TURKU

                      #25
                      Ainakin omassa compactissa toi asc+t toimii kaksivaiheisesti. Kun pelkkä kolmio palaa se antaa viedä vähän sladissa mutta puuttuu jossain vaiheessa peliin. Sladiinkaan se ei ihan helposti lähde. Sitten molemmat valot palaessa menee kunnolla kahvassa. Eihän se pelkkä vetoluiston esto oo. Ainakin omassa autossa se kyllä oikaisee muutkin luistot. Voi olla ettei kovat vastaheitot sitten enää oikea tolla järjestelmällä... Olis kiva tietää mikä ero tolla asc+t systeemillä on verrattuna dsc:hen. Hyvin se kyllä on mulle riittänyt.

                      Edit: onkohan tosta asc:sta eri versioita tullu ajan saatossa...

                      Comment

                      • Juice
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 820

                        #26
                        ........................................
                        Last edited by Juice; 17-03-2012, 17:38.

                        Comment

                        • Aukes!
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2014
                          • Riihimäki

                          #27
                          Originally posted by Juppe View Post
                          Ainakin omassa compactissa toi asc+t toimii kaksivaiheisesti. Kun pelkkä kolmio palaa se antaa viedä vähän sladissa mutta puuttuu jossain vaiheessa peliin. Sladiinkaan se ei ihan helposti lähde. Sitten molemmat valot palaessa menee kunnolla kahvassa. Eihän se pelkkä vetoluiston esto oo. Ainakin omassa autossa se kyllä oikaisee muutkin luistot. Voi olla ettei kovat vastaheitot sitten enää oikea tolla järjestelmällä... Olis kiva tietää mikä ero tolla asc+t systeemillä on verrattuna dsc:hen. Hyvin se kyllä on mulle riittänyt.

                          Edit: onkohan tosta asc:sta eri versioita tullu ajan saatossa...
                          Kyllä se ASC on ihan pelkkä vetoluistonesto. Takavetoisessa autossa se vetoluistonestokin tuntuu melkein DSC:ltä koska lähes kaikki luistot on kaasulla aiheutettuja. Ja jos taas ASC on päällä ja aktiivinen niin silloinhan kaasulla ei autoa saa luistoon. ASC operoi pelkästään takarenkaiden kanssa, eli rajoittaa tehoa ja jarruttaa sutivaa pyörää jolloin voiman pitäisi siirtyä pitävämmälle puolelle. DSC taasen osaa versiosta riippuen jarruttaa 1-3 rengasta yhtä aikaa, estäen auton ali/yliohjaamisen. Tietysti DSC järjestelmään kuuluu myös perus luistonesto. Etuvetoisessa luistonesto taasen on turha, koska perän luistamiseen se ei vaikuta ja sutiminen ei ketään tapa. Etuvetoisessa mielestäni ESP on tärkeämpi kun taas takavetoisella pärjää pelkällä luistonestolla.


                          - E60 -05 "too small to mention"
                          ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                          Comment

                          • Aukes!
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2003
                            • 2014
                            • Riihimäki

                            #28
                            Originally posted by Juice View Post
                            99 300-sarja, kertapainallus ja koko DSC sydeemi kerralla veks, kätsy. Päällä ollessaan DSC todellakin toimii, eli jarruttelee joka pyörää tarvittaessa ja myös pudottaa inhottavasti kaikki tehot pois, jos tarpeeksi liukasta (kiva risteyksissä, kun joku meinaa tulla kyljestä sisään). Missä vaiheessa tullut paina sitä saamarin nappia ja odota henkes kaupalla ?
                            Käytännössä lukkoperätön takavetoinen kiihtyy paremmin liukkaalla luistonestolla kuin ilman. Se vaan tuntuu siltä ettei mitään tapahdu kun auto nykii ja paukkuu, mutta eipä tapahdu silloinkaan mitään kun yksi rengas sutii. Saa aika fakiiri olla, että talvella saa lukkoperättömällä nopeasti paremman lähdön ilman luistonestoa. Luistonesto nimenomaan saa sen toisenkin pyörän vetämään edes jotenkin.


                            - E60 -05 "too small to mention"
                            ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                            Comment

                            • Juice
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 820

                              #29
                              ........................................
                              Last edited by Juice; 17-03-2012, 17:38.

                              Comment

                              • -PT-
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2006
                                • 580
                                • Rovaniemi

                                #30
                                Pitääkö E46 ACS luistonestossa esim +100km/h nopeuksissa luistoneston valon vilkkua kun yrittää lähteä liukkaalla suttaamaan. Vai kuuluuko sen vain vilkkua pienissä nopeuksissa kun jarruilla estetään sutimista.
                                Peugeot 407 HDi 136 -04
                                Ex: E46 320i -00
                                Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎