E 46 ACS luistonesto
Collapse
X
-
Oma vm. -98 E46 328i löytyy pelkkä ASC joka on mallia ON/OFF, eli ei tarvitse pitää 5sec pohjassa tjsp.
-
Kaikki tietää, mutta kukaan ei kerro.. Eiku :think
Tosiaan omassa on joku välimalli kans. -00 330D. ASC lukee napissa, kun sitä näpäyttää, suttaa rengas jolla siihen on paremmat mahkut (jostain kummasta syystä aina kuskinrengas, sinnepäin sitä tulee vissiin enempi käänneltyä..kaasun kanssa). Mutta kun pitää nappia pohjassa 5sec (jolloin se ei poistu kuin restartilla), tuntu se vievän jotenkin toiseen tyyliin perää. Eli asci ei oo sit pelkkä asci nelikutoses, ainakaan näis "isommis"?
Leave a comment:
-
ASC+T ei kyllä toimi kuten DSC missään tilanteessa tai nopeudessa. ASC osaa ohjailla vain vetäviä pyöriä, kun DSC osaa jarrutella kaikkia renkaita yksittäin.Originally posted by Herbert View PostJa se asc+t toimii täysillä alle 30 kmh nopeuksissa, eli silloin se on kuin ajonvakautus, eli se dsc...
Leave a comment:
-
Onkos tästä varmaa tietoa, että kaikissa e46:ssa olisi nimenomaan tuo ASC+T? Pehmeämmin toimii ainakin kuin entisessä -97 mallin e36:ssa. Juuri muuta eroa en ole huomannut.:thinkOriginally posted by Herbert View PostEli e46:ssa lienee ASC+T, eli Automatic Stability Control + Traction, ei pelkkä ASCsLast edited by fastandfurious; 22-02-2007, 22:12.
Leave a comment:
-
Eli e46:ssa lienee ASC+T, eli Automatic Stability Control + Traction, ei pelkkä ASCs... ASC tarkoittaa luistoestoa, eli pätkii syöttöä, ja asc+t pistää sekaan vielä jarrut... Automaattinen luistonvalvonta...
Ja se asc+t toimii täysillä alle 30 kmh nopeuksissa, eli silloin se on kuin ajonvakautus, eli se dsc... Siitä eteenpäin se tekee vielä jotain temppuja johonkin 80kmh asti, ja sen jälkeen vielä vähemmän, en just muista mitä, huoltokirja on autossa, en jaksa hakea...
Mutta se valo syttyy näyttöön kyllä vaikka olisi 200 vauhtia...
Jotenkin noin se menee..
Leave a comment:
-
Auto on -98 ja napissa lukee ACS. Nappia pitkään painamalla jää merkkivalo palamaan ja ei sitten sammu enää napista painamalla, pitää auto sammuttaa että saa valon pois. Mitään eroa en huomannu auton käytöksessä siihen että painaako nappia nopeasti vaiko pitkään pitää pohjassa.
Mitenkähän tuo toiminta periaate menee tarkalleen. Kovemmissa (+100) vauhdeissa jo ennen valon vilkkumista tuntuu auto hieman "leikkaavan" tehoja jos luistonesto päällä. Ilman sitä lähtis samoissa olosuhteissa lyömään sutia (siis samalla RPM:llä kun luistonesto alkaisi leikkaalemaan menoa) Kumpi tulee ensin peliin, ABS vai tehonleikkaus?
Tuo e46 luistonesto tuntuu järkevämmälle kuin mitä oli -96 e36:ssa, jotenkin pehmeemmin toimii tässä uudemmassa. e36:ssa perä lähti aika luisuun ennen luistoneston peliin tuloa ja sitten kun tuli niin tosi jyrkästi.
Leave a comment:
-
Jep. Tämä vahvistaa sen, että mulla on jotain hämminkiä tuossa luistonestossa. Tuo luistoneston valo vilkkui vain pienillä nopeuksilla silloin kun jarrut puree kiinni. Muuten sen on ihan mykkänä.
Leave a comment:
-
Vilkkuu se vaikka 200km/h jos potku riittääOriginally posted by -PT- View PostPitääkö E46 ACS luistonestossa esim +100km/h nopeuksissa luistoneston valon vilkkua kun yrittää lähteä liukkaalla suttaamaan. Vai kuuluuko sen vain vilkkua pienissä nopeuksissa kun jarruilla estetään sutimista.
En tiedä onko voimanjako käytössä kovemmissa vauhdeissa, mutta tehonrajoitus ainakin on. Vanhemmissa Volvoissa luistonesto lähtee pois jo 40km/h, eli avustaa vaan liikkeellelähdössä, bemarissa vakauttaa myös ohituksissa.
Leave a comment:
-
Pitääkö E46 ACS luistonestossa esim +100km/h nopeuksissa luistoneston valon vilkkua kun yrittää lähteä liukkaalla suttaamaan. Vai kuuluuko sen vain vilkkua pienissä nopeuksissa kun jarruilla estetään sutimista.
Leave a comment:
-
Käytännössä lukkoperätön takavetoinen kiihtyy paremmin liukkaalla luistonestolla kuin ilman. Se vaan tuntuu siltä ettei mitään tapahdu kun auto nykii ja paukkuu, mutta eipä tapahdu silloinkaan mitään kun yksi rengas sutii. Saa aika fakiiri olla, että talvella saa lukkoperättömällä nopeasti paremman lähdön ilman luistonestoa. Luistonesto nimenomaan saa sen toisenkin pyörän vetämään edes jotenkin.Originally posted by Juice View Post99 300-sarja, kertapainallus ja koko DSC sydeemi kerralla veks, kätsy. Päällä ollessaan DSC todellakin toimii, eli jarruttelee joka pyörää tarvittaessa ja myös pudottaa inhottavasti kaikki tehot pois, jos tarpeeksi liukasta (kiva risteyksissä, kun joku meinaa tulla kyljestä sisään). Missä vaiheessa tullut paina sitä saamarin nappia ja odota henkes kaupalla ?
Leave a comment:
-
Kyllä se ASC on ihan pelkkä vetoluistonesto. Takavetoisessa autossa se vetoluistonestokin tuntuu melkein DSC:ltä koska lähes kaikki luistot on kaasulla aiheutettuja. Ja jos taas ASC on päällä ja aktiivinen niin silloinhan kaasulla ei autoa saa luistoon. ASC operoi pelkästään takarenkaiden kanssa, eli rajoittaa tehoa ja jarruttaa sutivaa pyörää jolloin voiman pitäisi siirtyä pitävämmälle puolelle. DSC taasen osaa versiosta riippuen jarruttaa 1-3 rengasta yhtä aikaa, estäen auton ali/yliohjaamisen. Tietysti DSC järjestelmään kuuluu myös perus luistonesto. Etuvetoisessa luistonesto taasen on turha, koska perän luistamiseen se ei vaikuta ja sutiminen ei ketään tapa. Etuvetoisessa mielestäni ESP on tärkeämpi kun taas takavetoisella pärjää pelkällä luistonestolla.Originally posted by Juppe View PostAinakin omassa compactissa toi asc+t toimii kaksivaiheisesti. Kun pelkkä kolmio palaa se antaa viedä vähän sladissa mutta puuttuu jossain vaiheessa peliin. Sladiinkaan se ei ihan helposti lähde. Sitten molemmat valot palaessa menee kunnolla kahvassa. Eihän se pelkkä vetoluiston esto oo. Ainakin omassa autossa se kyllä oikaisee muutkin luistot. Voi olla ettei kovat vastaheitot sitten enää oikea tolla järjestelmällä... Olis kiva tietää mikä ero tolla asc+t systeemillä on verrattuna dsc:hen. Hyvin se kyllä on mulle riittänyt.
Edit: onkohan tosta asc:sta eri versioita tullu ajan saatossa...
Leave a comment:
-
Ainakin omassa compactissa toi asc+t toimii kaksivaiheisesti. Kun pelkkä kolmio palaa se antaa viedä vähän sladissa mutta puuttuu jossain vaiheessa peliin. Sladiinkaan se ei ihan helposti lähde. Sitten molemmat valot palaessa menee kunnolla kahvassa. Eihän se pelkkä vetoluiston esto oo. Ainakin omassa autossa se kyllä oikaisee muutkin luistot. Voi olla ettei kovat vastaheitot sitten enää oikea tolla järjestelmällä... Olis kiva tietää mikä ero tolla asc+t systeemillä on verrattuna dsc:hen. Hyvin se kyllä on mulle riittänyt.
Edit: onkohan tosta asc:sta eri versioita tullu ajan saatossa...
Leave a comment:
Leave a comment: