Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kierrokset seilaa tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sandemande
    Newbiemmer
    • Jun 2011
    • 5
    • oulainen

    #61
    e46 325

    Mulla sama homma, eli tyhjäkäynti seilaa välillä, ja liikkeelle lähtö vaivalloista, niinku pätkäsis hieman. lintosella käytin piuhassa, ja vikakoodi tuli ainoastaan jollekkin imusarjan paineanturille, josta sanoivat liikkeessä että termostaatti vaihtoon. kuulostaa oudolta mitenhän lie?

    Comment

    • Jantteri
      Bimmer Rookie
      • Feb 2011
      • 44
      • Pori

      #62
      Röyh

      Itelle tuli tollane m43 1.9 -99 hommattua vuodenvaihteessa, yli 300tkm rullattu ja puole vuotta menny vikoi hakies ja korjates. Tuohon tyhjäkäyntivaivaan ja tehon puutteeseen on löytynyt jo neljä vikaa, Nokka-akselin asentotunnistin, ilmamäärämittari, huohottimen kalvo ja huohottimen letku. Vihdonki poksin vikalista on tyhjä. Enää pitäs vaihtaa kytkin, tuulilasi ja ajotietokoneen viiksi. Tää o melkei pahempi ku Lancia vikaantumaa...:think
      F11 530dx 06/12

      Comment

      • sandemande
        Newbiemmer
        • Jun 2011
        • 5
        • oulainen

        #63
        Mitenkähän arvokas mahto olla esim tämä nokan asentotunnistin? :think

        Comment

        • Sleper
          Newbiemmer
          • Jun 2011
          • 19
          • Oulu

          #64
          Tyhjäkäynnin seilaamista alkanut esiintyä omassa e46:ssa. Mallia 318i (N42B20).

          Viime viikolla huomasin kerran, että moottori laski kierroksia todella alas ja meinasi sammua. Nyt tällä viikolla on ollut pari kertaa ongelmana, että kierrokset nousee n.1700:taan ja tipahtaa sitten taas normaaliksi. Tämä toistuu jatkuvasti, kun vikaa alkaa ilmetä.

          INPA:lla ei löytynyt vikakoodeja, mutta mielestäni näytti että joltakin lambdalta ei saatu lukemia. Pitää tarkistaa tämä uudelleen tänään.

          Kuulostaako siltä, että vika voisi olla lambdassa? Jos näin niin mikähän nuista todennäköisesti ja millä koodeilla INPA näistä minkäkin arvot näyttää?

          Comment

          • MNi
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2008
            • 3143
            • Tampere

            #65
            Originally posted by sandemande View Post
            Mitenkähän arvokas mahto olla esim tämä nokan asentotunnistin? :think
            Malli helpottais, mutta jos se on tuo osa 4 tässä kuvassa, niin Schmiedmann kertois hinnaksi 33€.

            Comment

            • Sleper
              Newbiemmer
              • Jun 2011
              • 19
              • Oulu

              #66
              Originally posted by Sleper View Post
              Tyhjäkäynnin seilaamista alkanut esiintyä omassa e46:ssa. Mallia 318i (N42B20).

              Viime viikolla huomasin kerran, että moottori laski kierroksia todella alas ja meinasi sammua. Nyt tällä viikolla on ollut pari kertaa ongelmana, että kierrokset nousee n.1700:taan ja tipahtaa sitten taas normaaliksi. Tämä toistuu jatkuvasti, kun vikaa alkaa ilmetä.

              INPA:lla ei löytynyt vikakoodeja, mutta mielestäni näytti että joltakin lambdalta ei saatu lukemia. Pitää tarkistaa tämä uudelleen tänään.

              Kuulostaako siltä, että vika voisi olla lambdassa? Jos näin niin mikähän nuista todennäköisesti ja millä koodeilla INPA näistä minkäkin arvot näyttää?
              http://www.realoem.com/bmw/showparts...43&hg=18&fg=10
              Auto tänään pajalla, oireet pysyneet samoina. Korjaamon arvaus oli karstoittunut kaasuläppä (Tyhjäkäyntimoottori / idle control valve tms.). Jotenkin en usko että sillä korjautuu. Vikakoodeja ei siis ole, joten arvailupohjalla mennään. Kuitenkin vinkit kiinnostaisi, eli miten esim. nuiden lambdojen toimivuuksia voi testata, tai miten INPAsta voisi tulkita näitä lambdojen arvoja, että tietäisi onko ne kunnossa?

              Comment

              • NTK
                Bimmer Rookie
                • Mar 2012
                • 197
                • Turku

                #67
                Ittellä ollu tuota tyhjäkäynnin seilaamista. Ei oo väliä onko kylmä vai lämmin. Ärsyttävä pikku ongelma. Huomaa liikkelle lähdöissä ku alkaa aina nykimään ja ehkä vittuimaisinta on peruuttaa autoa loivaan ylämäkeen parkkiin ku se sammuu niin helvetin helposti. Korjaamolla sanovat, että ei ainakaan nokka-akselinasentotunnistimesta pitäis olla kiinni. En viittis viedä kuitenkaan tota sinne ja sanoo et alkakaa kokeilla et minkä osan vaihdon jälkeen pelittää. Auto 330ci 02.
                BMW E46 330Ci M-Sport Titansilber Metallic 2002

                Comment

                • Sleper
                  Newbiemmer
                  • Jun 2011
                  • 19
                  • Oulu

                  #68
                  Originally posted by NTK View Post
                  Ittellä ollu tuota tyhjäkäynnin seilaamista. Ei oo väliä onko kylmä vai lämmin. Ärsyttävä pikku ongelma. Huomaa liikkelle lähdöissä ku alkaa aina nykimään ja ehkä vittuimaisinta on peruuttaa autoa loivaan ylämäkeen parkkiin ku se sammuu niin helvetin helposti. Korjaamolla sanovat, että ei ainakaan nokka-akselinasentotunnistimesta pitäis olla kiinni. En viittis viedä kuitenkaan tota sinne ja sanoo et alkakaa kokeilla et minkä osan vaihdon jälkeen pelittää. Auto 330ci 02.
                  Minulla tosiaan oire on vain tyhjäkäynnillä, toistaiseksi ei siis mitään kun itse painaa poljinta lattiaan. Ei korjaantunut eilisellä käynnillä, mutta korjaamon testien perusteella vika on huohottimen puolella. Ensi viikolla menee vaihtoon huohottimenputki ja kampikammion tuuletusventtiili.

                  Ei siis kuulosta samalta ongelmata, kuin sinulla.
                  http://www.realoem.com/bmw/showparts...80&hg=11&fg=15 Osat 1 ja 2 kyseessä

                  Tässä vielä video jossa hyvin samankaltaiset oireet havaittavissa, kuin minulla. http://www.youtube.com/watch?v=zW0ZUsSegCw
                  Last edited by Sleper; 13-09-2012, 08:56. Reason: Lisättu yuotube linkki.

                  Comment

                  • NTK
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2012
                    • 197
                    • Turku

                    #69
                    Totta, nyt ku tässä asiaa tuumin niin tulipa mieleen että täytyy tarkistaa toi tyhjäkäynti. Meinaa ku aamusin nyt lähtee niin en kyl huomannu ku käy vähän isommilla kierroksilla alkuun, sitte ku motarii ajaa 50km niin eihän sitä ongelmaa siinä oo ja ku perillä pääsee peruuttelemaan niin ongelma ilmenee. Kone lämmin ja tyhjäkäynti "normaali" ja liian pieni. Tyhjäkäynnin nostamisella selviää ehkä.
                    BMW E46 330Ci M-Sport Titansilber Metallic 2002

                    Comment

                    • _nixu_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2006
                      • 8972
                      • Kellokoski

                      #70
                      Originally posted by NTK View Post
                      Totta, nyt ku tässä asiaa tuumin niin tulipa mieleen että täytyy tarkistaa toi tyhjäkäynti. Meinaa ku aamusin nyt lähtee niin en kyl huomannu ku käy vähän isommilla kierroksilla alkuun, sitte ku motarii ajaa 50km niin eihän sitä ongelmaa siinä oo ja ku perillä pääsee peruuttelemaan niin ongelma ilmenee. Kone lämmin ja tyhjäkäynti "normaali" ja liian pieni. Tyhjäkäynnin nostamisella selviää ehkä.
                      Sitä tyhjäkäyntiä millään nosteta kun moottorinohjaus sen säätää. Tutki imuvuodot, vanoksen tiivisteet ehkä myös vaihtoon ja lambdat tarkastukseen. ICV putsaus myös voisi auttaa.. :think
                      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                      Comment

                      • NTK
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2012
                        • 197
                        • Turku

                        #71
                        Originally posted by _nixu_ View Post
                        Sitä tyhjäkäyntiä millään nosteta kun moottorinohjaus sen säätää. Tutki imuvuodot, vanoksen tiivisteet ehkä myös vaihtoon ja lambdat tarkastukseen. ICV putsaus myös voisi auttaa.. :think
                        Jopas meni vaikeeks, ja kalliiks. Täytyypi joku päivä soitella korjaamolle ku kerkiää.
                        BMW E46 330Ci M-Sport Titansilber Metallic 2002

                        Comment

                        • Cell
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 7037
                          • Uusikaupunki

                          #72
                          Originally posted by NTK View Post
                          Jopas meni vaikeeks, ja kalliiks. Täytyypi joku päivä soitella korjaamolle ku kerkiää.
                          Vie bullitille, siellä on ainakin tavannut autot tulla kuntoon ammattitaidolla siellä turun suunnalla Korjaamopalvelu ahokas siis.
                          325i -08
                          i3 REx -17
                          M5 -98 Imolarot
                          535i -90 N/A project (maatumassa)

                          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                          Comment

                          • NTK
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2012
                            • 197
                            • Turku

                            #73
                            Sinnepä sinne, siellä se on käyny aikasemminkin, ja menee jatkossakin.
                            BMW E46 330Ci M-Sport Titansilber Metallic 2002

                            Comment

                            • Sleper
                              Newbiemmer
                              • Jun 2011
                              • 19
                              • Oulu

                              #74
                              Originally posted by Sleper View Post
                              Minulla tosiaan oire on vain tyhjäkäynnillä, toistaiseksi ei siis mitään kun itse painaa poljinta lattiaan. Ei korjaantunut eilisellä käynnillä, mutta korjaamon testien perusteella vika on huohottimen puolella. Ensi viikolla menee vaihtoon huohottimenputki ja kampikammion tuuletusventtiili.

                              Ei siis kuulosta samalta ongelmata, kuin sinulla.
                              http://www.realoem.com/bmw/showparts...80&hg=11&fg=15 Osat 1 ja 2 kyseessä

                              Tässä vielä video jossa hyvin samankaltaiset oireet havaittavissa, kuin minulla. http://www.youtube.com/watch?v=zW0ZUsSegCw
                              Huh, tänään vihdoin saatiin kärryyn nuo osat vaihdettua. Oulun wetteri toimitti korjaamolle eka yrittämällä väärät osat, mistä syystä kesti. Vika tuntuu hävinneen ja muutenkin auto tuntuu taas aivan erilaiselta. Käynti on taisempaa, äänikin tuntuu olevan paljon hiljaisempi.

                              Vika on voinut olla siis tuloillaan jo pidemmän aikaa, ja oireet pahentuneet vähitelle, mistä syystä ei kaikkia oireita osannut edes tunnistaa. Eli jos ylhäällä mainitun videon kaltaisia ongelmia jollakin on, niin nuo huohottimen letkut ja separaattori kannattaa tarkistaa.

                              Comment

                              • Sleper
                                Newbiemmer
                                • Jun 2011
                                • 19
                                • Oulu

                                #75
                                Lisätään tähänkin ketjuun päivitys. Aikaisemmin mainitut ongelmat toistuivat uudestaan.

                                Vinkkinä muille ongelman kanssa painiville, että öljyntäyttökorkki vaihto voi auttaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎