Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 kierrokset seilaa tyhjäkäynnillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E46
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 73
    • Varsinais-Suomi

    #16
    Originally posted by Northstar
    On.
    Se oli se puhaltimen "siili", itse vaihdatin ihan Laakkosella mutta boardilta löytyy searchilla ohjeita sen itse vaihtamiseenkin. Niiden mukaan ei mikään kovin paha homma, tiedä siitä sitten.
    Ok, siltä se vähän vaikuttaakin, että olisi siili.

    Mistä olette ostaneet noita "siilejä", ja mihin hintaan??

    Comment

    • heijani
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 220
      • Turku

      #17
      Originally posted by Fahrer View Post
      Itsellä seilaa tyhjäkäynti myös noin minuutin ajan, kun puolilämpimänä käynnistää. Kertaakaan ei ole sammunut, mutta jos on puhallin isolla ja esim. takalasinlämmitin päällä, niin kierrokset käyvät tosi matalalla. Kylmällä ja kuumalla koneella toimii täysin kuten pitääkin.
      Aivan samanlaisia oireita myös täällä. Jos käynnistää kylmänä niin tyhjäkäynti on täysin kunnossa, mutta puolilämpimänä pariin ensimmäiseen risteykseen tultaessa käynnistyksen jälkeen kierrokset käyvät 500 kierroksessa pariin otteeseen ja nousevat kyllä takaisin ennen sammumista. Lämpimänä ongelmaa ei ole. Hengettömyyttä en ainakaan havaitse.

      Auto on mulle vielä varsin uusi tuttavuus, mutta ilmamassamittari on vaihdettu noin 20tkm sitten. Katsastus on kohta edessä niin eikös tuo mahdollisesti viallinen lambda-anturi, jota Altsi ehdotti näkyisi siinä? Ihmetyttää vain kun vika tosiaan ilmenee ainoastaan puolilämpimänä käynnistämisen jälkeen. Vai voisko olla vaan ominaisuus kun puolilämpimänä esim. toi automaati-ilmastointi huutaa heti vähän reippaammin.
      BMW e61 525dA 2006
      ex BMW e39 530dT 2000
      ex Volvo V70 2.4T AWD :think
      ex BMW e39 540iA sedan 1999
      ex BMW e28 520i Bavaria 1987
      ex BMW e46 316i sedan 2000

      Comment

      • heijani
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2006
        • 220
        • Turku

        #18
        Kävin Metro-Autossa luetuttamassa vikakoodit. Ainoa vika oli oljymäärän anturi, jonka jo tiesinkin olevan viallinen. Katseli myös huohotinletkuja ym. läpi, muttei mitään vikaa löytynyt. Päädyttiin nostamaan tyhjäkäynti 700->800:aan ja ongelma on tipotiessään. Sanoi ettei tosta kovin huolissaan kannata olla, kun ei mitään suoranaista vikaa näyttäisi olevan. Tuollainen pieni kierrosten huopaaminen on noissa kuulemma aika yleistä. Koko lysti makso 30€ eli ei mielestäni ollut paha, ja ainakin sain mielenrauhan toistaiseksi.
        BMW e61 525dA 2006
        ex BMW e39 530dT 2000
        ex Volvo V70 2.4T AWD :think
        ex BMW e39 540iA sedan 1999
        ex BMW e28 520i Bavaria 1987
        ex BMW e46 316i sedan 2000

        Comment

        • Kaimann
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1214
          • Karigasniemi

          #19
          Omaki kiesi aika hengetön, mutta ihmekkös tuo on.Aukasin konepellin niin kolmasosa moottorista puuttuu,prkl.... Tuota huopaamista tuntuu tapahtuvan ja aina välillä huopaa myös tuo puhallin. Kynttilän tuosta joutas tehä ja E60:stä kehiin, mutta ku ei pysty, ei vaan pysty.
          "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

          Comment

          • heijani
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2006
            • 220
            • Turku

            #20
            Täytyy vielä pikkasen jatkaa, koska ongelma tuntui vieläkin vähän vaivaavan. Tuo vajaasylinterisyyshän on varmasti osasyynä. Ajattelin kuitenkin, että vaihdan vielä ilmansuodattimen, jos vaikka on tukossa eikä kuiteista ilmene koska on vaihdettu. Hämmästys oli suuri kun kotelo ammotti tyhjyytään. No laitoin ilmansuodattimen sinne ja kaadoin vielä jotain STP:n maailman parannus litkua tankkiin. Nyt toimii kuin unelma. Käy muutenkin huomattavasti tasaisemmin tyhjäkäynnillä. Katsotaan kuinka kauan tätä iloa tällä kertaa kestää. :think
            BMW e61 525dA 2006
            ex BMW e39 530dT 2000
            ex Volvo V70 2.4T AWD :think
            ex BMW e39 540iA sedan 1999
            ex BMW e28 520i Bavaria 1987
            ex BMW e46 316i sedan 2000

            Comment

            • Spoosh
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2005
              • 893
              • Espoo

              #21
              Otetaanpas tätä hieman ylöspäin...

              Mulla on tuossa hetki sitten ostetussa 320iA -01:ssä tyhjäkäynnillä ärsyttävä tärinä. Tärinä on todella vaimeata mutta ns tiheää ja jatkuvaa... Niinkun kone palelisi. Ei ole väliä onko kylmä tai lämmin. Ärsyttää vaan tollanen tutina todella paljon. Kertaalleen käytin takuuseen Laakkosella tutkittavana muttei löytynyt mitään erikoista. Nostivat tyhjäkäyntiä 50rpm - sen nyt ollen 700rpm. Mitään vikakoodia se ei siis ilmoittanut. Tämän jälkeen vaihdoin uudet tulpat siihen, ettei vaan olis ollut kärkiväli niin iso et ei anna kipinää kunnolla. Mut ei siitä ollut mitään hyötyä siitäkään.
              Mikään ei ol esen jälkeen muuttunut. Kierrosluku vaeltelee välillä noin +/- 50 kierrosta, mutta ei ole sammumispisteessä. Pakko oli käydä ajamassa toista samanlaista 320i:tä että saan todistettua itselleni ettei se ole kaikiken noiden ominaisuus.

              Nyt se kuitenkin menee uudelleen tutkittavaksi sinne Laakkoselle. Alkaa vaan myyjä olemaan näreissään, kun ei itse pidä sitä vikana...

              Laakkosella ehdottivat softapäivitystä. Ja huoltoneuvoja epäili että voisi olla joku pienenpieni ohivuoto jossain tjsp... Tuntuu vaan siltä ettei sitä saada "kuntoon" siltikään, ja se tämän avautumisen taustalla onkin.
              Nykyiset
              Audi A4 Avant 1.8 TFSI 118kW quattro -09
              Audi A3 1.6 75kW Aut. -00
              Yamaha YZF-R6R -06


              Entiset
              BMW 320iA 2.2 Aut. e46 -01
              BMW 523iA 2.5 Aut. e39 -97
              BMW 320i 2.0 e46 Touring -00
              BMW 325i 2.5 e36 -91

              Comment

              • fastandfurious
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1731
                • Tampesteri

                #22
                Originally posted by Spoosh View Post
                Otetaanpas tätä hieman ylöspäin...

                Mulla on tuossa hetki sitten ostetussa 320iA -01:ssä tyhjäkäynnillä ärsyttävä tärinä. Tärinä on todella vaimeata mutta ns tiheää ja jatkuvaa...
                Samaan olen kiinnittänyt huomiota omassa e46:ssa. Ex- e36:ssa ei ollut tyhjäkäynnillä minkäänlaista tärinää, mutta tässäpä on. Olen ajatellut, että se kuuluu tuohon ja lisäksi aika on mennyt noiden muiden ongelmien kanssa painimiseen. Saas nähä pitääkö siihenkin alkaa nyt tutustumaan, kunhan sais ton muuten toimimaan.

                Tässä pointti on nyt kuitenkin se että sullahan on M54 kone ja mulla M52TU! Tulisko se tärinä sit kuitenkin jostain muusta kuin itse moottorista??
                Last edited by fastandfurious; 19-03-2007, 19:48.
                ---------------------------------------------------
                E91 325d M-Sport
                ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                Comment

                • Spoosh
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2005
                  • 893
                  • Espoo

                  #23
                  Originally posted by fastandfurious View Post
                  Samaan olen kiinnittänyt huomiota omassa e46:ssa. Ex- e36:ssa ei ollut tyhjäkäynnillä minkäänlaista tärinää, mutta tässäpä on. Olen ajatellut, että se kuuluu tuohon ja lisäksi aika on mennyt noiden muiden ongelmien kanssa painimiseen. Saas nähä pitääkö siihenkin alkaa nyt tutustumaan, kunhan sais ton muuten toimimaan.

                  Tässä pointti on nyt kuitenkin se että sullahan on M54 kone ja mulla M52! Tulisko se tärinä sit kuitenkin jostain muusta kuin itse moottorista??
                  Mulla on ollut yksi molempia, eikä mikään tällainen ole vaivannut entisiä... Joku siinä on, ja mä olen vaan niin tarkka ettei se auto saa ärsyttää mua noin...
                  Nykyiset
                  Audi A4 Avant 1.8 TFSI 118kW quattro -09
                  Audi A3 1.6 75kW Aut. -00
                  Yamaha YZF-R6R -06


                  Entiset
                  BMW 320iA 2.2 Aut. e46 -01
                  BMW 523iA 2.5 Aut. e39 -97
                  BMW 320i 2.0 e46 Touring -00
                  BMW 325i 2.5 e36 -91

                  Comment

                  • -PT-
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 580
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Originally posted by Spoosh View Post
                    Otetaanpas tätä hieman ylöspäin...

                    Mulla on tuossa hetki sitten ostetussa 320iA -01:ssä tyhjäkäynnillä ärsyttävä tärinä. Tärinä on todella vaimeata mutta ns tiheää ja jatkuvaa... Niinkun kone palelisi. Ei ole väliä onko kylmä tai lämmin. Ärsyttää vaan tollanen tutina todella paljon. Kertaalleen käytin takuuseen Laakkosella tutkittavana muttei löytynyt mitään erikoista. Nostivat tyhjäkäyntiä 50rpm - sen nyt ollen 700rpm. Mitään vikakoodia se ei siis ilmoittanut. Tämän jälkeen vaihdoin uudet tulpat siihen, ettei vaan olis ollut kärkiväli niin iso et ei anna kipinää kunnolla. Mut ei siitä ollut mitään hyötyä siitäkään.
                    Mikään ei ol esen jälkeen muuttunut. Kierrosluku vaeltelee välillä noin +/- 50 kierrosta, mutta ei ole sammumispisteessä. Pakko oli käydä ajamassa toista samanlaista 320i:tä että saan todistettua itselleni ettei se ole kaikiken noiden ominaisuus.

                    Nyt se kuitenkin menee uudelleen tutkittavaksi sinne Laakkoselle. Alkaa vaan myyjä olemaan näreissään, kun ei itse pidä sitä vikana...

                    Laakkosella ehdottivat softapäivitystä. Ja huoltoneuvoja epäili että voisi olla joku pienenpieni ohivuoto jossain tjsp... Tuntuu vaan siltä ettei sitä saada "kuntoon" siltikään, ja se tämän avautumisen taustalla onkin.
                    Mulla kans tuo 320i -00 m52TU "tärisee" kylmänä. Tulpat ajattelin itsekkin tuohon vaihtaa.

                    Vaikkakin tulpat on vaihdettu 15tkm sitten. Tulpat on mallia bosch FR7LDC+. Realoemin mukaan tulppana pitäisi olla NGK BKR6EQUP.
                    Peugeot 407 HDi 136 -04
                    Ex: E46 320i -00
                    Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                    Comment

                    • fastandfurious
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1731
                      • Tampesteri

                      #25
                      Originally posted by -PT- View Post
                      Mulla kans tuo 320i -00 m52TU "tärisee" kylmänä. Tulpat ajattelin itsekkin tuohon vaihtaa.

                      Vaikkakin tulpat on vaihdettu 15tkm sitten. Tulpat on mallia bosch FR7LDC+. Realoemin mukaan tulppana pitäisi olla NGK BKR6EQUP.
                      Mutta ei lämpimänä ollenkaan??:think

                      Ja konehan käy hienosti ja puhtaasti ainakin mulla. Sen tuntee vaan persiissä, esim. liikennevaloissa seisoessaan.
                      ---------------------------------------------------
                      E91 325d M-Sport
                      ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
                      E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

                      Comment

                      • -PT-
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2006
                        • 580
                        • Rovaniemi

                        #26
                        Originally posted by fastandfurious View Post
                        Mutta ei lämpimänä ollenkaan??:think

                        Ja konehan käy hienosti ja puhtaasti ainakin mulla. Sen tuntee vaan persiissä, esim. liikennevaloissa seisoessaan.
                        Jep. Ainoastaan kylmänä tekee tuota tärinää.
                        Peugeot 407 HDi 136 -04
                        Ex: E46 320i -00
                        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                        Comment

                        • snafu
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 53
                          • Helsinki

                          #27
                          dodiin, nyt pääsin mäkin -99 318i pulkallani tähän 'kerhoon'. Päivällä tykitin 50km motarii ihan OK. sen jälkee oli auto about 4h parkissa ja kun takas lähin niin sammu ekaan risteykseen. Oli mukava pöristellä, kun valoihin tultaessa saa painaa jarruu ja kaasua samalla kun kytkin on pohjassa. Pitääpä vilasta mitä carsoft huomenna kertois.
                          jos lambda ois menny, ni suoriutuskohan laakkosen pikahuolto siitä vai onko se lähinnä valohoitoja ja vikakoodin kuittauksia varten?

                          Comment

                          • snafu
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2005
                            • 53
                            • Helsinki

                            #28
                            Tuli vähä ajeltuu testii. En mitään järkevää virhekoodia saanu ulos. Pyörittelin sit snadit munkit, eikä kyllä autokaan enää sammunu. Silti tyhjäkänti hieman seilas ja kulutusmittari vanavedessä. Eiks toi viittaa viel enempi siihe, et se lambda ois paskan? Ilmamassamittari tuliki vaihettuu viimekesän, et se tuskin.
                            Tos o vähä livedatasta shottii jos joku noista osaa sanoo jotai
                            Attached Files

                            Comment

                            • -PT-
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2006
                              • 580
                              • Rovaniemi

                              #29
                              Mietin tuossa justiin, että pitäskö käyttää auki sitä kampikammion huohotus venttiiliä. Tietääkö kukaan, että onko kova homma purkaa se venttiili irti?
                              Peugeot 407 HDi 136 -04
                              Ex: E46 320i -00
                              Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                              Comment

                              • AcidTrip
                                Newbiemmer
                                • Feb 2007
                                • 8
                                • Tapiola

                                #30
                                Pitänee ilmiselvästi siis mennä hutkasee lambda vaihtoon.. E46 316 vm. 2000 ajettuna ~72000km tai jotain sinne päin.. tyhjäkäynti huutelee ihan omiaan n. 500-1000 rpm tosin ennen tätä aamua tapahtunut vaan joka toisella käynnistyksellä, pari kertaa sammunukki eli tippunu sinne >500 rpm.. Aamulla ei meinannu käynnistyy, pikkasen painoin kaasua ni jakso jäädä käyntiin ja sen jälkeen tyhjäkäynti tippunu koko ajan sinne alle 500 rpm.. Auto ollu meidän perheessä noin pari kuukautta. :think Ketäs tässä pitäs mennä rengasraudalla ojentaa.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎