Announcement

Collapse
No announcement yet.

saako 330i ahdinta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mike-84
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 34

    saako 330i ahdinta

    Saako vm.-04 330i asentaa suomessa minkään laista ahdinta?? Esim. jotain valmiiksi hyväksyttyä kompressor pakettia? Olen ymmärtänyt että uusien autojen ahtaminen oon suomessa lähes mahdotonta mutta lexus 200is sen kuitenkin saa ja joihinkin muihinkin...mutta miten!?
  • cck
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 178
    • Naantali

    #2
    Eiköhän tüv-hyväksytyn saa laittaa... kompuran siis
    Ex- E36 318is -92
    Ex- CBR 1000rr -06
    Ex- Mazda 6 -03
    Ex- Suzuki Hayabusa -08
    Ex- Audi A4 1.8t Quattro -04
    Ex- BMW E60 530iA -03/04
    Taas: Audi A4 1.8t Quattro -04

    Comment

    • ///Mikko
      Pornographer
      • Jan 2003
      • 3202
      • Helsinki

      #3
      Ei sitä asentamista mikään / kukaan estä
      E84 BMW X1 2.0d XDrive
      Ex: BMW F45 225xe Active Tourer M-Sport
      ex: BMW E46 330CiA Individual

      Comment

      • mike-84
        Bimmer Rookie
        • Feb 2003
        • 34

        #4
        hamann

        Hamannilla on ainakin olemassa jokin kopressor kit jolla ahtopainetta tulee 0.4bar ja hepat nousee 231 -> 300hv mutta saako sitä autoon suomessa laittaa?? Onko muita valmistajia tiedossa?? http://www.hamann-motorsport.de/index_start.php

        Comment

        • Hemi
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2004
          • 18880
          • Pirkanmaa

          #5
          Ei saa ilman pussitestiä. Silloin joillain ehdoin jos autonvalmistaja on ko.ahtimen/softan/päästöt speksannut kuten on ahdetun Lexuksen kohdalla.
          Ahdinpaketteja myyvien Hamannin tai Enemin papereilla ei tee täällä yhtään mitään.

          Comment

          • LeWe
            Bimmer Rookie
            • Sep 2005
            • 168

            #6
            Tarttee tehrä kansalaas alote jokaisesta ahtamisesta. Eli saman asian kans painivat kimppaan. Yhdelle toi "pussitesti" ja muut samalla yhdenmukaisuus periaatteella. Ja kulut kimppaan vaik viidelle ensimmäiselle. Lopuille sit liisauksena asevelihintaan. Kuoleentuu patriooteille kulut... Ei sen vaikeampaa... Mut ollaanhan sentään Suomessa.. Kaveverille ei jätetä.. ajatuksen vois näissä asioissa joskus unohta...

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Ei onnistu. Jokainen alustanumero/malli/moottori/softa vaatii oman speksin.

              Comment

              • LeWe
                Bimmer Rookie
                • Sep 2005
                • 168

                #8
                Vastaavat yksilöt (päästö, välitykset,konetyyppi...) Ja kopioutu virisarja on massaa. tai miten jonkn Irmelin sarja Ooppeliin saa läpi Saksas tai tääl? Kun yks auto läpäisee testit, muut vastaavat yksilöt samalla tekniikalla ovat myös identtisiä. Eikö? Tässä astuu kuvaan sarjatuotanto. Autot eivät ole yksilöiltä, vaan sarjatuotantoa. Samat muutokset vaikuttavat samalla lailla, kuten tehtaaan virisarjoilla. (Yleistys).

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #9
                  Originally posted by LeWe
                  Autot eivät ole yksilöiltä, vaan sarjatuotantoa.
                  Tähän lauseeseen tiivistyy sellainen maalaisjärki, että kun suomen akenkin sais sitä ymmärtämään, niin olis helppoa tollaisten ahdinsarjojen asennus.


                  Comment

                  • mike-84
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2003
                    • 34

                    #10
                    Entä jos...

                    Onnistuuko sellasen auton tuominen tänne suomeen ilman ongelmia johon on asennettu jo saksassa remmi paketti?

                    Comment

                    • mike-84
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2003
                      • 34

                      #11
                      eikö kukaan tiedä?

                      Eikö kukaan osaa sanoa että miten siihen sen remmin saa vai saako mitenkään. Eli mulla loppu rahat kesken M3 kanssa niin piti tyytyä köyhän miehen 330i...pikku piristys olis ihan ok. Auto on saksassa ja tuon sen suomeen joskus keväällä. Niin että jos ne muutokset kannattaa tehdä ennen suomeen tuomista niin kertokaa jos tiedätte jotain!!!

                      Täältä löytyy lisää remmi settejä: http://www.g-power.de/gpower.php?z1=4&xg=20&og=30&hg=60

                      Last edited by mike-84; 27-12-2005, 15:07.

                      Comment

                      • exodus
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 774
                        • Oulu

                        #12
                        täälläkin boardilla "Jyrka"-nimella kirjoittelevalla on e36 328 katsastettu remmillä, auto on vähäpäästöinen. Hommaa helpotti se että auto oli leimattu remmille jo Saksassa. Eli remmi siellä paikoilleen ehdottomasti. Tehojen kanssahan joutuu tosin kikkailemaan että saa auto kilpiin.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Vaan onnistuuko tämän ikäiseen tuokaan tie?
                          Kannattaisikohan ottaa AKE:een yhteyttä ja lopettaa arpominen. Samalla saat meitä muitakin opastaa miten ko."offensiivi" onnistuu?

                          Comment

                          • Burn1s
                            "Luotettava" automyyjä
                            • Sep 2005
                            • 956
                            • Hakunilan ghetto?

                            #14
                            tuolla olis jotain juttua. olisko ollut aika lopussa
                            ton threadin tän hetkinen vika viesti kertoo yhden paikan yhteystiedot

                            Comment

                            • Beneth
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2005
                              • 47

                              #15
                              On käyny jotain samanlaista mielessä ens kevään saksan reissua ajatellen. Tarkotus ois siis käyä laittamassa hamannilla heebeliä kiinni ja samalla kävi mielessä tuo koneen piristäminen. Siis joko iskutilavuutta nostamalla 3.0->3.3 tai kompuralla.
                              Ja sama kysymys pätee edelleen: miten suomen katsastusmies suhtautuu tohon isompaa koneesee? Onko kenelläkää kokemusta?

                              Tosin en kyllä ees tiie tekeeks ne näihi valvetronic-kutosii noita settejä vielä. Luulis tekevän ku tekevät noihi isompiikii. Ja toinen huolestuttava on toi voimansiirto, onkoha toi X-drive täysin sama ku X5:n vai vaan perustekniikaltaan?
                              E32 750iL -90
                              E34 M5 -92
                              F31 320xd
                              L405 Vogue

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎