Originally posted by dsl Bimmer
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E46, Saako lohkolämmitin olla koko päivän päällä?
Collapse
X
-
Torniossa outokummun tehtaalla oli myös ennen lämmitystolpat sitä mallia että virtaa tuli pätkittäin.Lämmitysvastuksia poksahteli sitä tahtia että nykyään niihin tulee jatkuvasti virtaa kesät talvet.Lyhellä aikavälillä tapahtuva virran pätkiminen kyllä hajottaa vastuksen nopeastikin.Itse myös laitan auton lämmitykseen kun menen töihin ja se sitten on lämmityksessä työpäivän pituudesta riippuen 8 tai 16 tuntia.Ei ole ollut mitään ongelmia.Kaikki muutkin näin tekevät enkä ole kuullut että vastuksia olisi hajoillut muillakaan kovin tiheään. Työkaverikin on ajellut samalla autolla toistakymmentä vuotta ja pitänyt jatkuvasti lämmityksessä eikä ole vastusta tarvinnut vaihtaa.Jäähdytysnesteen kun vaihtaa parin vuoden välein niin ei pitäisi olla ongelmia.Vanha jäähdytysneste hajottaa vastuksen koska siinä olevat paskat tarttuu vastukseen ja siksi lämpö ei pääse kunnolla siirtymään.Vastus ylikuumenee ja sanoo poks...BMW E60 520da -2008
Comment
-
-
Tuosta nesteenkatoamisjutusta vielä. Itselläni on M51 moottori ja olen huomannut myös että kun lämmittää moottoria pidemmän aikaa, nestettä häviää koneesta. Kerran tutkin asiaa, ja neste oli minun mielestä lähtenyt siitä paisuntasäiliön ylivuotoletkua pitkin pihalle?!? Katsos kun seurasin mihin letku menee, ja kaskas, siellä oli lammikko. Voihan se olla että neste höyryyntyy vastuksen vieressa ja kaasuna leijailee sit putkea pitkin ulos.
Tiedäppä tuosta sitte, mutta lisäämään sitä on kuitenkin joutunut...
Comment
-
Comment