Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46, Saako lohkolämmitin olla koko päivän päällä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dandy
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2003
    • 1438
    • ....

    #31
    Originally posted by dsl Bimmer
    Minun tapauksessa kyseessä on juuri myös tällainen jaksotus. Kauankohan elementti mahtaa kestää, kun sitä käytetään päivittäin?
    Varkaudessa Ensolla on tehty tuo syklitys tehty niinkin älykkäästi, että virtaa tulee 2 min ja sitten 3 min pois päältä. Taitaa alkaa muutoksia tulemaan kun tiedän itsekin aika monta kenellä lämmitin paskana... :(

    Comment

    • Woke
      Bimmer Rookie
      • Sep 2004
      • 170
      • Kemi

      #32
      Torniossa outokummun tehtaalla oli myös ennen lämmitystolpat sitä mallia että virtaa tuli pätkittäin.Lämmitysvastuksia poksahteli sitä tahtia että nykyään niihin tulee jatkuvasti virtaa kesät talvet.Lyhellä aikavälillä tapahtuva virran pätkiminen kyllä hajottaa vastuksen nopeastikin.Itse myös laitan auton lämmitykseen kun menen töihin ja se sitten on lämmityksessä työpäivän pituudesta riippuen 8 tai 16 tuntia.Ei ole ollut mitään ongelmia.Kaikki muutkin näin tekevät enkä ole kuullut että vastuksia olisi hajoillut muillakaan kovin tiheään. Työkaverikin on ajellut samalla autolla toistakymmentä vuotta ja pitänyt jatkuvasti lämmityksessä eikä ole vastusta tarvinnut vaihtaa.Jäähdytysnesteen kun vaihtaa parin vuoden välein niin ei pitäisi olla ongelmia.Vanha jäähdytysneste hajottaa vastuksen koska siinä olevat paskat tarttuu vastukseen ja siksi lämpö ei pääse kunnolla siirtymään.Vastus ylikuumenee ja sanoo poks...
      BMW E60 520da -2008

      Comment

      • jontta
        Newbiemmer
        • Feb 2004
        • 16
        • yka

        #33
        Tuosta nesteenkatoamisjutusta vielä. Itselläni on M51 moottori ja olen huomannut myös että kun lämmittää moottoria pidemmän aikaa, nestettä häviää koneesta. Kerran tutkin asiaa, ja neste oli minun mielestä lähtenyt siitä paisuntasäiliön ylivuotoletkua pitkin pihalle?!? Katsos kun seurasin mihin letku menee, ja kaskas, siellä oli lammikko. Voihan se olla että neste höyryyntyy vastuksen vieressa ja kaasuna leijailee sit putkea pitkin ulos.

        Tiedäppä tuosta sitte, mutta lisäämään sitä on kuitenkin joutunut...

        Comment

        • cojama
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2002
          • 1421
          • www.e30m3.fi

          #34
          Opelissa, yllätys yllätys on havaittu kannentiivisteen vuodon alkaneen useasti siitä kohtaa missä vastus sijaitsee eli voisi kuvitella niin, että kun vastus "kiehuttaa" nestettä niin siitä vapautuu tällöin kuplia tai vastaavia jotka vuosien saatossa heikentävät tiivistettä.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎