No csl m3 onkin taas jo sitten aivan jotain muuta kuin -99 e39 M5. Kävin espanjassa ajeleen 3 tuntia tuolla csl:llä ja siinä on oikeasti ihan sairas auto. Suuri osa ajoon tuli perseen kautta, vaikkakin hullulta kuulostaakin. Eli siinä tunsi ajaessaan tarkalleen missä renkaat meni ja minne ne oli menossa. Jarrut ja alusta oli tehty todella hienosti. Mutkiin pystyi tuleen uskomattoman kovaa ja silti tuli sellainen tunne, että ens mutkaan vielä vähän lisää. Mutkasta pysty avaan uskomattoman aikasin ja jarruihin tulessa ajoitus oli lähes poikkeuksetta liian aikainen. Kesä autona suosittelen suomeenkin hommaamaan.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Bmw 330d 2002
Collapse
X
-
No csl m3 onkin taas jo sitten aivan jotain muuta kuin -99 e39 M5
Jos Juppiksella on oikeesti hyvää kokemusta autoista ja kiihtyvyydestä niin ainoaksi mahdollisuudeksi jää, että siinä koeajetussa m5:ssa ei oo ihan kaikki ollu kunnossa. Jos ei kovin usein ajele M5:lla niin voi olla vaikea hahmotttaa onko pellin alla kaikki 400 kaakkia vai rapiat 300...
Comment
-
-
Originally posted by WackotAutona ehkä, mutta suorituskyky on aika tarkalleen sama. Mulla on myös koneella tuo 330i ja 330cd video. Siinä on hyvä esimerkki, että kun ajetaan oikeasti kovaa niin hevosvoima määrä kertoo aika tarkalleen miten mennään. 330i 240hv/310nm ja 330cd 245hv/600nm? ja tasoihin mennään. Entäs sitten kun 330i:n tilalle laitetaan 400 heppanen M5..
Jos Juppiksella on oikeesti hyvää kokemusta autoista ja kiihtyvyydestä niin ainoaksi mahdollisuudeksi jää, että siinä koeajetussa m5:ssa ei oo ihan kaikki ollu kunnossa. Jos ei kovin usein ajele M5:lla niin voi olla vaikea hahmotttaa onko pellin alla kaikki 400 kaakkia vai rapiat 300...Last edited by Vanquish; 01-02-2006, 18:43.
Comment
-
-
Originally posted by juppisVoit huoletta ajella 2004:sen kytkimellä vielä noilla "paukuilla". Kytkimet on kestänyt kovempiakin lukuja. Ja jos saat sen luistamaan niin osta sitten vasta. Laita vaikka privaa kun saat sen auton niin voin jeesata kytkin sun muissa asioissa ilman näitä "fiksuja" väli kommentteja. Minulla on hyviä suhteita ruotsin puolelle pariin bmw viri paikkaan ja saan sieltä hyvät neuvot ja halvemmat palikat.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
ainoaksi mahdollisuudeksi jää, että siinä koeajetussa m5:ssa ei oo ihan kaikki ollu kunnossa. Jos ei kovin usein ajele M5:lla niin voi olla vaikea hahmotttaa onko pellin alla kaikki 400 kaakkia vai rapiat 300...[/QUOTE]
Sataa hevosvoimaa siitä ei puuttunut ja kaikenkaikkiaan olen kyseisen korimallin m5 ajanut kolmea eri autoa. Mutta sanotaan nyt vaikka kaikkien mieliksi, että 20 hummaa voi olla vielä sellainen määrä, ettei huomaa eroa, joten...Kukin mieltäkööt tuon nyt kuinka mieltää.
Tuo väite, että "SAMAN HEVOSVOIMAN OMAAVAT VEHKEET MENEE AINA TASOIHIN" voit sitten vetää vessasta alas. On meinaan lähinnä humoristista luettavaa tuollainen.
Samaan hengenvetoon kysellään nyt sitten kuinka moni näistä kanssa kirjoittajista omistaa tai on omistanut yhtäainutta näistä kyseisistä autosta mistä he yrittävät kovasti väitellä? Luulen, että tässä mennään taas tuolla --luettu/ kuultu/ nähty telkusta-- periaatteella päin metsän isoin kuusta.
Comment
-
-
Originally posted by juppisTuo väite, että "SAMAN HEVOSVOIMAN OMAAVAT VEHKEET MENEE AINA TASOIHIN" voit sitten vetää vessasta alas. On meinaan lähinnä humoristista luettavaa tuollainen.EX: 730i -89
Comment
-
-
Originally posted by juppisSamaan hengenvetoon kysellään nyt sitten kuinka moni näistä kanssa kirjoittajista omistaa tai on omistanut yhtäainutta näistä kyseisistä autosta mistä he yrittävät kovasti väitellä? Luulen, että tässä mennään taas tuolla --luettu/ kuultu/ nähty telkusta-- periaatteella päin metsän isoin kuusta.
Jos arvot herran kiistelijät nojaisivat hetken taaksepäin ja huomaisivat kiistelevänsä pelkistä moottoreista. Muistakaa se vaihteiston vaikutus todelliseen toimintaan.
Jatkakaa!"If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill
Comment
-
-
Originally posted by MoonshineTähän väliin on jo pakko kommentoida, vaikka en ole ajanut ensimmäistäkään mainituista autoista, että myös tuon persdynon mainostamisen vois pikkuhiljaa jättää lapsille.
Jos arvot herran kiistelijät nojaisivat hetken taaksepäin ja huomaisivat kiistelevänsä pelkistä moottoreista. Muistakaa se vaihteiston vaikutus todelliseen toimintaan.
Jatkakaa!
Ei jaksa enään! Hienoja vehkeitä kaikki ja kohtalaisen ripeitäkin noin keskiverto autoihin verrattuna. Tietyissä nopeuksissa tuo ämmä pätkii tottakai tuo deen ja siihen en ole ottanut kantaa. Vaihteistollahan on tosiaan iso vaikutus asiaan ja kyseisessä tapauksessa luulen, että juuri tuo vääntö ja välitykset koituivat ämmän tappioksi. Eli yli 700nm vääntävää deetä kun ei pahemmin tarvinnut vaihteiston kanssa soudella motari nopeuksissa. Se joka tuollaisella ämmäläisellä on ajellut taas tietää, että meno alkaa maistua vasta kun kone kiekaseen. Eli karkeasti sanottuna dieselillä liikkuvat lähdöt otettiin yhtä "liian" isolla pykälällä ja maukalla taas yhtä "liian" pienelle. No jokatapauksessa itse olen juuri tästä syystä autojen tekniikan suhteen suuri friikki. Eli erilaiset moottorit samankaltaisilla teknisillä tiedoilla voivat olla käytökseltään kuin ruuvinväännin vastaan Dremel (joskin asia on monimutkaisempi*1000).
No jokatapauksessa kiitän vastailuista ja "kinasteluista" ja pyydän että jos ei jollain ole jotain helvetin tärkeetä lisättävää asian tiimoilta niin lopetetaan tämä tähän.? Ilmoittelen ensi kesänä millainen masiinasta tuli jos ei sitten ehdi vaihtua sitä ennen vaikka Mvitoseen! :-) ;-)
Comment
-
-
Tuo väite, että "SAMAN HEVOSVOIMAN OMAAVAT VEHKEET MENEE AINA TASOIHIN" voit sitten vetää vessasta alas. On meinaan lähinnä humoristista luettavaa tuollainen.
Comment
-
-
EDIT:
"bmw 300 ja 500 sarjan autoista (niin kuin tässä on kokoajan puhuttu, joissa on suurinpiirtein samanlainen kori Ei OLE voimansiirto EI OLE, vaihteisto EI OLE ym ?MIKÄ YM? . niin aika ?AIKA? tarkkaan suorituskyvyn ? näkee maksimitehosta. Eikä käytetyllä polttoaineellla ? tai maksimiväännöllä ole niinkään merkitystä ? JUST JOO???. [/QUOTE]
Comment
-
-
Johan tossa tuli aiemmin ilmi että M5-kuski ei osannut ajaa sitä vessaa ja siksi kiisseli tuli rinnalle. Ei ne suorituskykyerot niin huimia ole ~100kmh vauhdeissa etteikö paska kuski saisi hävittyä vaihtamalla esim liian aikaisin tai liian hitaasti... ja toi ämmähän on 300-heppanen jos ei muista painaa sitä namiskaa, ehkä tässä ei ollu painettu sitte..sigpic
Comment
-
-
itsella tilanne
Originally posted by celkku View PostKyllä tuollaisesta dieselistä saapi nopeamman kuin vakio M:stä.
Itsellä on MB diesel eikä E39 M5 pysynyt perässä
vauhdista kokeiltuna tulipa hyvin oltua perässä, liikenteen takia tiedä josko olisi voinut saavuttaa 325D E90 240/550nm vm 2007 vs M5 E39 vm.1999
ihmetellä täytyy, että pysyin niin hyvin perässä
vai onkohan taas yksi M5 ajaja niin käsi ajaja, kuten täällä aikaisemmin jo yhdestä puhuttiin...
jos toisaalta uskominen, mitä jotkut M5 E39 ajajat testanneet 80-120 alueen, niin ovat saaneet suurempia aikoja kuin lastutettu 330D
ks. http://www.m5board.com/vbulletin/e39...-4th-gear.html
varttimaili M5 E39 14.1s omalle lentokentällä tasan 14.3s
1998 BMW M5 - full technical specs sheet, including performance data, economy and emissions, dimensions, weight and engine particulars.
ei muuta kuin DPF pois, isompi urbo, suuttimet ja mahdollisesti muuta niin sitten kiisseli lähtee...projektin alle vaan...
Comment
-
Comment