Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46:n öljynvaihto kilometrien nollaus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Enliz
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 1503
    • Espoo

    #16
    Kaipa tämä toimii myös diesel koneissa. Autohan on sama

    Tosin voiko öljyvaihto väliin vaikuttaa, nyt on oilservice ollu Longlife modessa.. ja ajattelin siirtyä normi 15tkm huoltoväliin
    now: Mercedes Benz 350e AMG
    ex: f30 320i M-Sport
    ex: e46 320i M-Sport II
    ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
    ex: e36 316i Compact
    ex: e39 530i M-Sport
    ex: e46 320Cd M-Sport II

    Comment

    • Enliz
      BTCF Member
      • Jan 2005
      • 1503
      • Espoo

      #17
      Originally posted by NokiLeka View Post
      Mikä on normi 15tkm huoltoväli? Auto antaa huoltoväliksi n.25tkm riippuen rasituksesta. Tämä siis menee kuten aiemminkin on kerrottu:
      25tkm Oilservice --> 50tkm Inspection I --> 75tkm Oilservice --> 100tkm Inspection II ja taas lähtee kierto uudestaan.
      Okei.. kiitos tiedoista.
      now: Mercedes Benz 350e AMG
      ex: f30 320i M-Sport
      ex: e46 320i M-Sport II
      ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
      ex: e36 316i Compact
      ex: e39 530i M-Sport
      ex: e46 320Cd M-Sport II

      Comment

      • Enliz
        BTCF Member
        • Jan 2005
        • 1503
        • Espoo

        #18
        Laitetaan nyt tännekkin..

        Vaihdoin eilen öljyt. Piti oilservice nollata, mutta se ei nollaantunut täällä olevalla ohjeella. Näytössä näkyy myös kellon kuva, jolloin vissiin jarrunesteet tulisi vaihtaa? Mutta miksi oilservice ei nollaannu? Nyt näyttää 5500km oilserviceen..

        Näyttöön tulee "kellon kuva ja alapuolella on 11.12 SIA ??

        jonka jälkeen END SIA
        now: Mercedes Benz 350e AMG
        ex: f30 320i M-Sport
        ex: e46 320i M-Sport II
        ex: e46 330Ci Cabriolet M-Sport II
        ex: e36 316i Compact
        ex: e39 530i M-Sport
        ex: e46 320Cd M-Sport II

        Comment

        • john deer
          BTCF Member
          • Aug 2004
          • 112
          • Virrat/Tampere

          #19
          Originally posted by Enliz View Post
          Laitetaan nyt tännekkin..

          Vaihdoin eilen öljyt. Piti oilservice nollata, mutta se ei nollaantunut täällä olevalla ohjeella. Näytössä näkyy myös kellon kuva, jolloin vissiin jarrunesteet tulisi vaihtaa? Mutta miksi oilservice ei nollaannu? Nyt näyttää 5500km oilserviceen..

          Näyttöön tulee "kellon kuva ja alapuolella on 11.12 SIA ??

          jonka jälkeen END SIA
          Täällä on sama ongelma. Öljynvaihdon jälkeen oilservicen nollaus ei onnistunut useista yrityksistä huolimatta. Reset-teksti alkoi vilkkumaan - painoin nappia - ja odotin, että uusi kilometrilukema tulisi näyttöön. Ei tullut. Tuli vain kellon kuva, joka merkitsee ilmeisesti seuraavaa jarrunesteen vaihtoa. Tämän jälkeen näyttöön tulee teksti end sia. Mikä avuksi?

          Comment

          • bmw89
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 563
            • Ulvila

            #20
            mites, meinaako että on mennyt kilsat yli, jos lukee mittariston huoltovalossa -8000km?
            ei ole tuosta muuttunut vaikka oon jo ajellu autolla pari tuhatta kilsaa.

            saako ite nollattua?
            -E30 "316i"

            ex. e46 328i,

            Comment

            • |foder|
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2006
              • 6992
              • Forssa

              #21
              Tässä sitten taas yksi tapaus.
              Edellinen e46 oli jakopumpun vaihdossa ja samalla vaihdettiin öljyt.
              Kävin hakemassa auton korjaamolta ja huomasin että eivät olleet nollanneet öljynvaihtoväliä.
              Asentaja sitten yritti pyöreän liittimen kautta nollata vaihtoväliä. Ei onnistunut. Ei edes hyppypiuhoilla. Mittaristostakaan ei onnistunut nollaamaan.
              Autodata sanoi siihen että mahdollisesti öljynvaihtoväliä ei pysty nollaamaan ennen kuin vaihtoväli tulee täyteen.
              Tästä olin ymmälläni ettei muka pysty nollaamaan.
              Käytössä oli ihan BOSCH:n oma testeri/nollaus laite.

              Öljynvaihtoväliä oli jäljellä silloin vielä about 6tkm.
              Nyt:
              E82 135i -11

              Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

              Comment

              • kani
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 699
                • Espoo

                #22
                Originally posted by |foder| View Post
                Tässä sitten taas yksi tapaus.
                Edellinen e46 oli jakopumpun vaihdossa ja samalla vaihdettiin öljyt.
                Kävin hakemassa auton korjaamolta ja huomasin että eivät olleet nollanneet öljynvaihtoväliä.
                Asentaja sitten yritti pyöreän liittimen kautta nollata vaihtoväliä. Ei onnistunut. Ei edes hyppypiuhoilla. Mittaristostakaan ei onnistunut nollaamaan.
                Autodata sanoi siihen että mahdollisesti öljynvaihtoväliä ei pysty nollaamaan ennen kuin vaihtoväli tulee täyteen.
                Tästä olin ymmälläni ettei muka pysty nollaamaan.
                Käytössä oli ihan BOSCH:n oma testeri/nollaus laite.

                Öljynvaihtoväliä oli jäljellä silloin vielä about 6tkm.
                Kädettömyyttä. Mikä on auton valmistuskk/vuosi? Ootko kokeillut itse mittariston kautta? Mulla onnistui tokalla yrittämällä. Vaatiihan se vähän oikeaa ajoitusta. 04/2001 vm on mun auto, tarkkaa aikaa en kyllä muista millon tuo muuttui. Vm. 99 320d ei ainakaan toiminut mittariston kautta vaan sen pyöreän liittimen kautta. Olihan sekin vähän "aikakriittistä" hommaa että sai nollattua mutta kyllä se onnistuu.

                Ohjelmoimalla saa muuten ton huoltovälin muutettua pienemmäksi jos haluaa, siellä oli muutama eri asetus huoltovälille. Omaan makuun toi vakio on ehkä turhan pitkä öljynvaihdoille.
                E46 330Ci cabrio + EP3 Civic Type-R

                Comment

                • Ozzy #69#
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2006
                  • 1639
                  • Pirkanmaa

                  #23




                  Vaatii oikeaa ajoitusta, mutta itse ainakin onnistuin tekemällä kuten tuossa videossa näytetään ja kyseessä siis sigun E46 touring.
                  G20 330e M-Sport sunset orange

                  Comment

                  • |foder|
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 6992
                    • Forssa

                    #24
                    Originally posted by kani View Post
                    Kädettömyyttä. Mikä on auton valmistuskk/vuosi? Ootko kokeillut itse mittariston kautta? Mulla onnistui tokalla yrittämällä. Vaatiihan se vähän oikeaa ajoitusta. 04/2001 vm on mun auto, tarkkaa aikaa en kyllä muista millon tuo muuttui. Vm. 99 320d ei ainakaan toiminut mittariston kautta vaan sen pyöreän liittimen kautta. Olihan sekin vähän "aikakriittistä" hommaa että sai nollattua mutta kyllä se onnistuu.

                    Ohjelmoimalla saa muuten ton huoltovälin muutettua pienemmäksi jos haluaa, siellä oli muutama eri asetus huoltovälille. Omaan makuun toi vakio on ehkä turhan pitkä öljynvaihdoille.
                    Ei ole enää tuota autoa mutta oli -99.
                    Boschin testerissä tuli mukana piuhat jotka tökätään sinne pyöreään liittimeen (eri piuha siis kuin diagnostiikka kaapeli) ja sen pitäisi maadottaa itsestään tarvittavan ajan. Mutta ei siitä ollut hyötyä. Ei nollaantunut.
                    Nyt:
                    E82 135i -11

                    Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86

                    Comment

                    • john deer
                      BTCF Member
                      • Aug 2004
                      • 112
                      • Virrat/Tampere

                      #25
                      Onnistui lopultakin - kiitoksia vinkeistä. Vaatii tosiaan oikean ajoituksen. Kun reset-teksti alkaa vilkkumaan, painaa vain lyhyesti nappia, niin saa kilometrit näkymään.
                      Last edited by john deer; 24-09-2012, 17:32.

                      Comment

                      • mursu 619
                        Newbiemmer
                        • Oct 2012
                        • 2
                        • Hamina

                        #26
                        Bmw 330ci 2001. Onohdimme kaverin kaanssa humppakoneiston päälle ilman että auto oli käynnissä akku tietenkin tyhjeni eikä auto enää startannut. latasimme akkua jonkinaikaa laturilla auto lähti käymään mutta mittaristoon syttyi käsijarruvalon paikalle keltainen valo ja luistonesto jerjestelmävalo syttyi eikä sitä saa enää pois nappia painamalla kertokaas viisaammat että mitä kannattaa tehdä ! pitääkö vikakoodit vain nollata auto kumminkin toimi normaalisti kun lähti käyntiin

                        Comment

                        • mursu 619
                          Newbiemmer
                          • Oct 2012
                          • 2
                          • Hamina

                          #27
                          Bmw 330ci 2001. unohdimme kaverin kaanssa humppakoneiston päälle ilman että auto oli käynnissä akku tietenkin tyhjeni eikä auto enää startannut. latasimme akkua jonkinaikaa laturilla auto lähti käymään mutta mittaristoon syttyi käsijarruvalon paikalle keltainen valo ja luistonesto jerjestelmävalo syttyi eikä sitä saa enää pois nappia painamalla kertokaas viisaammat että mitä kannattaa tehdä ! pitääkö vikakoodit vain nollata auto kumminkin toimi normaalisti kun lähti käyntiin

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3143
                            • Tampere

                            #28
                            Kannattais ehkä ensin ladata akku täyteen, monet näistä mystisistä ongelmista johtuu vajaasta/hyytyneestä akusta.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎