Terve,
onko kellään ollut vastaavanlaisia ongelmia E46:n ilmastoinnin / lämppärin kanssa? Eli vm.04 olevan autoni automaatti-ilmastointi puhaltaa jalkatilaan kuumaa ilmaa (n. 50 astetta, mittasin digitaalilla), vaikka pyyntö automaatilta olisi viileämpää (21). Asettamalla puhallus kokonaan jalkatilaan puhellattavan ilman lämpötila asettuu aika lähelle tuota pyydettyä 21, mutta palattaessa takaisin automaatille tilanne on taas sama kuin alussa.
Ulkolämpötilan ollessa suomessa extriimit yli 20 ilmastointi toimii normaalisti. Noilla välimallin lämpötiloilla ei myöskään digitaalisella asetuksella tunnu olevan sanottavasti vaikutusta myöskään etusuuttimista tulevan ilman lämpötilaan vaan sitä pitää aina viritellä tuolla manuaalisella rullasäätimellä. Esim n.5-10 asteen lämpötilassa ei tule lämmintä (siis muualta kuin jalkatilasta), jos rulla ei ole kolmella punaisella täpällä.
Liittyykö tämäkin tuohon paljon puhuttuun kelaongelmaan. Muistaakseni laite sammui kerran itsestään, mutta myöhemmin sitä ei ole tapahtunut. Autoni on käynyt takuuhuollossa tämän takia, mutta korjausta asiaan ei tullut.
Lisäksi huollon jälkeen (niikuin tapana on) mittariston valaistuksen himmennin ei toimi kuin toisinaan. Säädetty valaisutaso ei myöskään pysy eli valot palautuvat maksimiin epäsäännöllisin väliajoin. Kun auto seisoo yön yli seuraavana päivänä säätö saattaa taas toimia, mutta ei yleensä edes sitä päivää. Kirkkaat valot tuppaavat yöllä ajaessa käydä silmille. Voivatkohan nämä liittyä yhteen vai onko sattumaa?
Olipa vähän sekava selostus, mutta löytyskö apua ennen kuin takuu umpeutuu.
onko kellään ollut vastaavanlaisia ongelmia E46:n ilmastoinnin / lämppärin kanssa? Eli vm.04 olevan autoni automaatti-ilmastointi puhaltaa jalkatilaan kuumaa ilmaa (n. 50 astetta, mittasin digitaalilla), vaikka pyyntö automaatilta olisi viileämpää (21). Asettamalla puhallus kokonaan jalkatilaan puhellattavan ilman lämpötila asettuu aika lähelle tuota pyydettyä 21, mutta palattaessa takaisin automaatille tilanne on taas sama kuin alussa.
Ulkolämpötilan ollessa suomessa extriimit yli 20 ilmastointi toimii normaalisti. Noilla välimallin lämpötiloilla ei myöskään digitaalisella asetuksella tunnu olevan sanottavasti vaikutusta myöskään etusuuttimista tulevan ilman lämpötilaan vaan sitä pitää aina viritellä tuolla manuaalisella rullasäätimellä. Esim n.5-10 asteen lämpötilassa ei tule lämmintä (siis muualta kuin jalkatilasta), jos rulla ei ole kolmella punaisella täpällä.
Liittyykö tämäkin tuohon paljon puhuttuun kelaongelmaan. Muistaakseni laite sammui kerran itsestään, mutta myöhemmin sitä ei ole tapahtunut. Autoni on käynyt takuuhuollossa tämän takia, mutta korjausta asiaan ei tullut.
Lisäksi huollon jälkeen (niikuin tapana on) mittariston valaistuksen himmennin ei toimi kuin toisinaan. Säädetty valaisutaso ei myöskään pysy eli valot palautuvat maksimiin epäsäännöllisin väliajoin. Kun auto seisoo yön yli seuraavana päivänä säätö saattaa taas toimia, mutta ei yleensä edes sitä päivää. Kirkkaat valot tuppaavat yöllä ajaessa käydä silmille. Voivatkohan nämä liittyä yhteen vai onko sattumaa?
Olipa vähän sekava selostus, mutta löytyskö apua ennen kuin takuu umpeutuu.
Comment