Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 ja madallus!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #16
    e46:ssa säätöä ei voi tehdä olka-akselin ja iskarin kiinnityksestä, joten siihen kohtaan ei ole säätöpulttia olemassa. e46:ssa cambersäätö pitää käytännössä tehdä perssonin yläpäästä joko kiinnityksiä muuttamalla tai epekesko/säätölevyllä.

    Comment

    • -PT-
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2006
      • 580
      • Rovaniemi

      #17
      Jep. Kiitoksia Hemi vastauksesta. Tämmösen sivuston löysin: http://m3.madrussian.net/diy_camber.shtml.

      Tuossa pitää vissiin poistaa tuo tehdas asetus tappi, jotta pääsee säätämään camberit kohilleen. Kattelin noista kuvista, että sielä on jonkuverran säätö varaa personin yläpäässä. Riittääkö säätövara -35mm madalluksella.

      Löytyiskään KL-varaosista kyseistä epäkeskosäätölevyä.

      Säätyykö nuo takapään camberit ongelmitta?
      Last edited by -PT-; 28-12-2006, 17:23.
      Peugeot 407 HDi 136 -04
      Ex: E46 320i -00
      Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

      Comment

      • -PT-
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 580
        • Rovaniemi

        #18
        Kokemuksia.....
        Peugeot 407 HDi 136 -04
        Ex: E46 320i -00
        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

        Comment

        • maneesi
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 185
          • E-P

          #19
          itsellä touringissa (-02) oli myös alkup. sporttialusta ja keuli.
          yllätys yllätys takajouset poikki...
          nyt alla eibach sportline ed -55mm ta -35mm
          omasta mielestä juuri sopivasti etupää hieman alempana+ajomukavuus säilyi

          Comment

          • -PT-
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2006
            • 580
            • Rovaniemi

            #20
            Saikko camberit säädettyä kohalleen?

            Jonku verran searhilla on löytyny juttua, että joilaki camberien säätö vara ei olis riittäny etupäässä.

            Hemi kirjoitti noista epäkesko säätölevyistä. Niistä kokemuksia?
            Last edited by -PT-; 29-12-2006, 01:43.
            Peugeot 407 HDi 136 -04
            Ex: E46 320i -00
            Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #21
              Originally posted by -PT- View Post
              Jep. Kiitoksia Hemi vastauksesta. Tämmösen sivuston löysin: http://m3.madrussian.net/diy_camber.shtml.

              Tuossa pitää vissiin poistaa tuo tehdas asetus tappi, jotta pääsee säätämään camberit kohilleen. Kattelin noista kuvista, että sielä on jonkuverran säätö varaa personin yläpäässä. Riittääkö säätövara -35mm madalluksella.

              Löytyiskään KL-varaosista kyseistä epäkeskosäätölevyä.

              Säätyykö nuo takapään camberit ongelmitta?
              Siis juuri näinhän nuo säädöt tuohon tornin yläpäähän tehdään jos/kun e46:sta halutaan tehdä vetelemätön ja ajettava myös madalluksen jälkeen.
              Säätölevyjä on monenlaista, mutta yksinkertaisimmillaan se on epäkeskeisellä kiinnityksellä oleva välilevy perssonin ylälautasen ja persontunnelin väliin.
              Myös jousilautasen yläpäähän uudelleen ja epäkeskeisesti asennetut kiinnityspultit voivat riittää camberien kohdalleen saamiseksi.
              Nopea ja toimiva ratkaisu on kuitenkin tuohon tunnelin yläpäähän tehdyt/vingutetut/viilatut säädöt jolloin kulmia voidaan oikeasti myös säätää/shimmata . Takapäästä säädöt jo löytyykin.

              Comment

              • -PT-
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 580
                • Rovaniemi

                #22
                Googletin äsken tuossa ja löysin Turner Motorsportsin ja Ground Controllin valmistamia camber platesia.

                Ajattelin kokeilla, että riittääkö vara noissa etupään camber säädöissä kun laitan tuon alustasarjan alle. Jos ei vara riitä niin tilaan tuomoset adjustable camber platesit.

                Meneekö muuten katsastuksesta läpi jos on asennetu nuo perssonin yläpäähän nuo säätölevyt?
                Peugeot 407 HDi 136 -04
                Ex: E46 320i -00
                Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Ei vaikuta katsastukseen mitenkään....paitsi tulevaisuudessa kun madalletuista tullaan muutoskatsastuksen yhteydessä pyytämään hyväksytty suuntaustodistus....

                  Comment

                  • -PT-
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2006
                    • 580
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Jep. Hyvä homma. Pitänee laittaa H&R cup-kit tilaukseen .
                    Peugeot 407 HDi 136 -04
                    Ex: E46 320i -00
                    Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                    Comment

                    • bemu2000
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 17799
                      • Jämsä

                      #25
                      Originally posted by -PT- View Post
                      Lainaanpa topickia. Mie olen harkinnut H&R cup-kittiä 35/20mm tuohon E46 320i:hin. Tarvinko iskarin alapäähän sitä epäkesko pulttia jotta camperit sais kohalleen?

                      Minkälainen homma on saada säädöt kohalleen tuollasella madalluksella. Kokemuksia?
                      jos madallus jää todellisuudessa tuohon 20-30mm pintaan, niin ei ne camberit vielä niin paljon ole pielessä, että kannattaa ruveta isommin säätelemään.
                      TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                      Vanteet edullisesti
                      Nostureita ja rengaskoneita

                      Comment

                      • Bääm
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2004
                        • 401
                        • Pori

                        #26
                        Onko kellään kuvaa miten e46 asettuu noilla -20/-30 mm H&R:n jousilla? Semmonen pieni madallus olisi hakusessa mutta arvelluttaa kuitenkin että jos toi ei riitä..:think
                        330d -03 M57N

                        Comment

                        • -PT-
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2006
                          • 580
                          • Rovaniemi

                          #27
                          Tarviiko tuo H&R cup-kitin -35/20mm alustasarjan iskarit noita vakio pohjaanlyöti kumeja vai onko niissä itessään pohjaanlyöntikumit?
                          Peugeot 407 HDi 136 -04
                          Ex: E46 320i -00
                          Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                          Comment

                          • -PT-
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 580
                            • Rovaniemi

                            #28
                            No miten on. Mulla on ne vakio pohjaanlyöntikumit paikalla. Ei kai haittaa?
                            Peugeot 407 HDi 136 -04
                            Ex: E46 320i -00
                            Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                            Comment

                            • NokiLeka
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2006
                              • 2341
                              • Eurajoki

                              #29
                              Originally posted by -PT- View Post
                              No miten on. Mulla on ne vakio pohjaanlyöntikumit paikalla. Ei kai haittaa?
                              Satsin mukana tulleissa ohjeissa seisoo, jotta käytetään alkuperäisten iskareiden pohjaanlyöntikumeja ja suojahaitaria. Eli ei haittaa, päin vastoin.
                              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                              Comment

                              • Ha2
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 1786
                                • Oulu

                                #30
                                Originally posted by -PT- View Post
                                Tämmösen sivuston löysin: http://m3.madrussian.net/diy_camber.shtml.
                                Originally posted by Hemi View Post
                                Siis juuri näinhän nuo säädöt tuohon tornin yläpäähän tehdään jos/kun e46:sta halutaan tehdä vetelemätön ja ajettava myös madalluksen jälkeen.
                                Tuossa linkissä on autona M3. Onko kaikissa E46:issa (ja varsinkin 330Ci:ssä) samanlainen tuo iskaritornin yläpää? Eli onko nuo reiät tuollaiset hahlot, joissa voi kääntää iskaritolppaa pystysuoremmaksi, jos tarve vaatii?
                                E61 525d LCI

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎