Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 318i -98 viritys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaimann
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1214
    • Karigasniemi

    #16
    Originally posted by dsl Bimmer
    1,9 on paljon taloudellisempi kaupungissa kuin 2,8. Se merkkaa mulle ainakin aika paljon. Mieluummin ostan jonkun muun pikkuauton tai dieselin kuin 3 litrasta. Ihan vaan johtuen bensan hinnasta. Eihän noissa vanhoissa autoissa mitään tuntuvaa hintaeroa ole.
    Nooo, en miettyny taloudellisuutta yhtään, kaipaa sitä fiilistä mikä oli kaverin vm-02 bmw 330d(jota vähän lastutettu), aaaah, on se niin ihana ku sillä saa oikean jalan oikasta. vaikka siinäki alla sika jäykkä alusta niin silti painuu perä kenttään ja tahtoopi etu pään jousitus venyä.
    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

    Comment

    • Aukes!
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 2014
      • Riihimäki

      #17
      Originally posted by Kaimann
      Nooo, en miettyny taloudellisuutta yhtään, kaipaa sitä fiilistä mikä oli kaverin vm-02 bmw 330d(jota vähän lastutettu), aaaah, on se niin ihana ku sillä saa oikean jalan oikasta. vaikka siinäki alla sika jäykkä alusta niin silti painuu perä kenttään ja tahtoopi etu pään jousitus venyä.
      Tarvii ostaa sit 330d. Tosta 318:sta et saa käytännössä mitenkään vastaavaa. No joo, remmiahtimet yms. erikseen, niitä käytännössä melko mahdoton saada laillisesti kilpiin. Ei tosin toi 320 (2.0) juurikaan paremmin potki kun 318, 2.2 sitten jo hieman paremmin


      - E60 -05 "too small to mention"
      ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

      Comment

      • dsl Bimmer
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 358

        #18
        Tää on jännä juttu. Aina kun on thread 31X-tehojen nostosta, niin aihe vaihtuu joka kerta kommenteiksi "jos sulla olisi varaa, osta 32X se lähtee".

        Ilmeisesti ryhmässä ei ole paljoa tietoa pienten vakiomoottoreiden tehojen nostosta. Kyllä noista pikku moottoreistakin saa vähän lisää potkua. Ei ne tehtaalla ole viimeisen päälle viritetty, mutta mitään yksinkertaista tehojen nosto edullisesti ei ole. Vähäkin lisäpotku tuntuu jo mukavalta, kun ei ole alunperinkään paljoa. Viritetäänhän sitä muidenkin automerkkien alle kaksilitraisia moottoreita.

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #19
          Originally posted by dsl Bimmer
          Tää on jännä juttu. Aina kun on thread 31X-tehojen nostosta, niin aihe vaihtuu joka kerta kommenteiksi "jos sulla olisi varaa, osta 32X se lähtee".

          Ilmeisesti ryhmässä ei ole paljoa tietoa pienten vakiomoottoreiden tehojen nostosta. Kyllä noista pikku moottoreistakin saa vähän lisää potkua. Ei ne tehtaalla ole viimeisen päälle viritetty, mutta mitään yksinkertaista tehojen nosto edullisesti ei ole. Vähäkin lisäpotku tuntuu jo mukavalta, kun ei ole alunperinkään paljoa. Viritetäänhän sitä muidenkin automerkkien alle kaksilitraisia moottoreita.
          Eihän kyse ole siitä "jos sulla olis varaa..", vaan siitä, että jos sulla on varaa ottaa siitä pienestä koneesta samat tehot ulos kuin esim. 320:sta, niin niiden osien ja sen auton hinnalla ostaisi jo sen 320:sen.

          Ja jos on varaa ottaa siitä pienestä koneesta ne tehot ulos, niin kyllä silloin pitäisi olla varaa myös saada se pussitestistä läpi ja leimalle.

          Ja useiden merkkien alle kakslitrasia viritellään lähinnä siksi, ettei ole tarjolla isompia tai sitten hintaero siihen isompaan on suurempi kuin siihen pienemmän virittämiseen kuluva rahamäärä.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • Juppe
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4541
            • TURKU

            #20
            No ymmärrän kyllä hyvin tämän virittelyhomman siinä mielessä että jos autoa ei halua velkarahalla ja varat riittävät vain sen 318i:n hommaamiseen niin mikäs siinä. Pikku virejä voi asennella sen mukaan mitä tilipussiin jää. Tonnilla ei kyllä vielä ihmeitä tehdä mtta vähän voi saada lisää potkua ja kokea rakentelun iloa. Tyhmintä mielestän olisi ottaa hirveä velka niskaan ja sitten lyhennellä sitä parilla sataa kuussa kun ei se isompikaan sellasenaan kelpais. Kyllä noihin nelosiinkin lisää tehoa saa. Ohjelmoitavaa ruuttaa/piggypackia, putkea yms... Lopputuloksessa onnistuminen ei vaan oo ihan helppoo. Hitaaksi parjattuun iS koneeseenkin saa läppärungoilla ja ilmamäärämittarin vaihdolla kummasti eloa.

            Comment

            • Freak
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2003
              • 2511
              • .

              #21
              Originally posted by Juppe
              Hitaaksi parjattuun iS koneeseenkin saa läppärungoilla ja ilmamäärämittarin vaihdolla kummasti eloa.
              Mielenkiintoista. Kerro toki lisää.
              Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

              Vanha Uuden liiton mies...

              Comment

              • NHB
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2003
                • 1120

                #22
                Originally posted by dsl Bimmer
                Tää on jännä juttu. Aina kun on thread 31X-tehojen nostosta, niin aihe vaihtuu joka kerta kommenteiksi "jos sulla olisi varaa, osta 32X se lähtee".

                Ilmeisesti ryhmässä ei ole paljoa tietoa pienten vakiomoottoreiden tehojen nostosta. Kyllä noista pikku moottoreistakin saa vähän lisää potkua. Ei ne tehtaalla ole viimeisen päälle viritetty, mutta mitään yksinkertaista tehojen nosto edullisesti ei ole. Vähäkin lisäpotku tuntuu jo mukavalta, kun ei ole alunperinkään paljoa. Viritetäänhän sitä muidenkin automerkkien alle kaksilitraisia moottoreita.
                Miksihän sitä mallisarjan isompikoneista versiota suositellaan niin usein? Vanha viisaus siitä, että vain mallisarjan isokoneisinta/tehokkainta mallia kannattaa virittää pitää paikkansa aika hyvin. Samat temputhan ne toimii pikkukoneissa mitkä isommissakin ja kyllä täältä löytyy väkeä jolla on tietoa niistä. Onhan niitä merkkejä/malleja joissa noita alle parilitraisia virtitetään, mutta siinä on monesti syynä se, että kyseistä mallia ei vain ole saatavilla isommalla koneella, tai sitten se pienempi kone tarjoaa jonku erityisen syyn viritykseen. Tehtaalta lähtiessään nykyautot alkavat olla jo suht pitkällä optimoituja. Koneet on suunniteltu ja valmistettu niin tarkasti, että tehoja nostettaessa joudutaan tekemään lähes aina alakierrosten kustannuksella. Keinot rajoittuvat lähinnä tinkimiseen äänenvaimennuksesta, alakierrosten tehosta ja päästöistä. Ja koska moottorinohjaus on kehittynyt todella pitkälle, saattaa tulla ikäviä yllätyksiä konetta viritettäessä. Sellainen viritys joka alkaa tuntumaan, vaati yleensä jo sellaisia toimenpiteitä joilla olisi syytä puukottaa moottorin ohjausta jo kunnolla.

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #23
                  Quote:

                  Originally Posted by Juppe
                  Hitaaksi parjattuun iS koneeseenkin saa läppärungoilla ja ilmamäärämittarin vaihdolla kummasti eloa.

                  Mielenkiintoista. Kerro toki lisää.

                  Netistä selailin useita saitteja töissä kun oli luppoaikaa (en nyt kuollaksenikaan muista sivuja) ja esim. noilla dbilas läppärunkosetillä, kuumalankamittarilla ja sopivalla putkella pitäis päästä hyvinkin n 160hv tehoihin. Säädön vois tehdä vaikka smt7 boksilla. Hintaa toki tulee, mutta noilla muutoksilla ei edes venakoppaa tarvitse avata.

                  Comment

                  • Kaimann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1214
                    • Karigasniemi

                    #24
                    Netistä selailin useita saitteja töissä kun oli luppoaikaa (en nyt kuollaksenikaan muista sivuja) ja esim. noilla dbilas läppärunkosetillä, kuumalankamittarilla ja sopivalla putkella pitäis päästä hyvinkin n 160hv tehoihin. Säädön vois tehdä vaikka smt7 boksilla. Hintaa toki tulee, mutta noilla muutoksilla ei edes venakoppaa tarvitse avata.[/QUOTE]


                    Tämä kuulostaa jo mielenkiintoiselta, jos ei yks osa maksa tuhansia euroja.
                    Talossa kun on lapsi ja vuokra pitää maksaa jne jne niin ei pysty isoja summia kerralla laittaa.
                    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                    Comment

                    • SledgeHammer82
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2004
                      • 1651
                      • Pk-seutu

                      #25
                      Originally posted by Tuoppo
                      Tämä 318is (m42) ja tavallinen 318 (m43) ei ole sama moottori joten viritys ei ole välttämättä yhtä toimiva.
                      Kuten ei myöskään vuoden 95 jälkeen iS:sien nokalta löytyvä M44B19..

                      Comment

                      • Kaimann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2006
                        • 1214
                        • Karigasniemi

                        #26
                        Tuosta pakoputkeen reijän poraamisesta voisi sanoa jos siellä kuuluisi reikä olla niin se olisi varmaan tehty jo bemarin tehtaalla Samoin katin poistamisella ei varmasti kummaista hyötyä saa aikaiseksi ellei katti ole todella tukkoinen/rikki. Entisessä 1.6 corollassa kokeilin katin poistoa. Tehoa ei juurikaan tullut mutta kulutus tippui 0.5 litraa.[/QUOTE]


                        Tuota pakarin poraamista halveksin itsekkin aika paljon, on naurettavaa kun tulee joku -89 corolla jossa 4" putkenpää ja hirvee meteli mutta auto ei liiku mihinkään.
                        "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                        Comment

                        • bemu2000
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 17799
                          • Jämsä

                          #27
                          jos nyt välttämättä haluat jotain viritellä, niin laita vaikka vakiokoteloon joku k&n suodatin ja takavaimennin vaihtoon, mutta ei välttämättä kannata mitään motonetin 70e vaimenninta ostaa, että jaksaa vieläkuunnellakkin niitä ääniä. sitten tästä nokka... ja käytä sitten ennen ja jälkeen penkissä, kun aika huimia on noi tehonlisäys lupaukset. lastukin voisi olla noitten lälkeen hyvä teettää.

                          http://cgi.ebay.de/DBilas-Nockenwell...QQcmdZViewItem
                          TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                          Vanteet edullisesti
                          Nostureita ja rengaskoneita

                          Comment

                          • Killinen
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2005
                            • 30

                            #28
                            Mitenkä on, pystysikö tuon massamittarin vaihtamaan suoraan määrämittarin tilalle eli antaako ne saman tiedon ECUlle?

                            Comment

                            • Kaimann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 1214
                              • Karigasniemi

                              #29
                              Vitja ku ei löydy googlaamalla suomesta oiekein noit k&n filttereitä. www.autoracing.jotaki löyty mutta ei ollu hintoja ku linkki vain tuonne ameriikan sivuille eikä sielläkään ollu hintoja. Taitaa olla meikäläin aika käsi ettimään netistä mitään
                              "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                              Comment

                              • bemu2000
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2003
                                • 17799
                                • Jämsä

                                #30
                                Originally posted by Kaimann
                                Vitja ku ei löydy googlaamalla suomesta oiekein noit k&n filttereitä. www.autoracing.jotaki löyty mutta ei ollu hintoja ku linkki vain tuonne ameriikan sivuille eikä sielläkään ollu hintoja. Taitaa olla meikäläin aika käsi ettimään netistä mitään
                                ebayssä mk-tuningilla 55e suodatin ja 249e vaimennin.

                                http://stores.ebay.de/MK-TUNING-GMBH
                                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                                Vanteet edullisesti
                                Nostureita ja rengaskoneita

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎