Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 318 nykivä kiihdytys!!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kaimann
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 1214
    • Karigasniemi

    E46 318 nykivä kiihdytys!!!!

    Kiihdyttäessä 2. tai 3. vaihteella, niin 2000-3500 kierroksen välillä tuntuu pientä nykimistä, ei paljoa mutta häiritsee minua. nelosella ja vitosella kun polkasee lusikan pohjaan niin kiihtyyhän se mutta kun kaasua vähän nostaa niin tuntuu selvästi kun auto lähtee kiihtymään paremmin. mistäs taas moinen johtuu???
    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

  • Kale79
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 150

    #2
    Kaasuvaijerin säätöä?

    Hei mulla on ihan sama homma kun täyskaasun sijaan kaasujalkaa vähä nostaa niin tuntuu kiihtyvän ripeemmin. Mut erityistä nykimistä mulla ei esiinny. Olisko kaasuvaijerin säädössä jotain?

    Onko muuten mitään perää ku alfamerin korjausoppaassa sanovat, että automaattivaihteistolla varustetussa autossa ei itse voi tai kannata kaasuvaijeria mennä säätään vaan tarvii jonku erikoistyökalun?? Tarviiko sieltä laatikollekki säätää jotain...

    316 1.9 steppi vm00 ja 171tkm..

    Comment

    • h.n
      Bimmer Rookie
      • Dec 2004
      • 35
      • Sauvo

      #3
      moro

      Mulla oli ihan sama. Ja vika lähti vaihtamalla uusi ilmamäärämittari. Maksoi jotain 200e. Vaihdon jälkeen eron kyllä huomas. Ja katsokaa teidän kulutusmittaria kiihdytyksessä, ei mee tappiin asti vaa pysyy samassa kohdassa, kun kaasu on puolessa välissä.
      Uuden ilmamäärämittarin kanssa ku painaa kaasun pohjaan esim. kolmos tai nelosvaihteella, ni kulutusmittari menee sinne 20 kohdille.

      Helppo vaihtaa itse n. 5-10min.

      Comment

      • JGroover
        Newbiemmer
        • Jun 2006
        • 14

        #4
        Koko ilmamäärämittari ts. happitunnistin ja/tai sen anturi sökönä. Ei muuta kun vaihtoon.
        Metro-Autolla mittari ja 1 tunnistin + työt maksoi melkein 600e. Esim KL-Varaosista tampereelta saa muistaakseni tunnistimet alle 150e/kpl.

        Nykimiset lähtee varmasti.
        E46 318i -00

        Comment

        • Kaimann
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 1214
          • Karigasniemi

          #5
          Joo, soitin kl-varaosiin tampereelle ja hintahan oli 800€. että se siitä sitten, taitaa mennä osoitteeseen www.merteil.fi
          ja tilaukseen tuo mittari 300eurolla.
          "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

          Comment

          • ANSSI
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 322
            • Espoo

            #6
            Onkos tuossa osassa eroa 320/318 kun motonetistä löytyi tuollainen
            320i/323i/328i E46 Ilmamassa-anturi. . . . . . . . . . . . 28-3250 155.00

            mutta ei 316/318 anturia ollenkaan
            330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
            EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99

            Comment

            • h.n
              Bimmer Rookie
              • Dec 2004
              • 35
              • Sauvo

              #7
              Originally posted by ANSSI
              Onkos tuossa osassa eroa 320/318 kun motonetistä löytyi tuollainen
              320i/323i/328i E46 Ilmamassa-anturi. . . . . . . . . . . . 28-3250 155.00

              mutta ei 316/318 anturia ollenkaan

              Ilmamäärämittarin ala puolella on numerosarja joka mun autos (318i -98.) on
              0 280 217 124

              Jos joku tietäis kenel on 320i/323i/328i ni vois kattoo.
              Sen näkee ainakin neloskoneisis peilin ja taskulampun avulla, ni ei tarvii edes irrottaa sitä mittaria.

              -Kaimann- Kysyitkö Joka-osasta turusta? Sielt vissii n.200e.

              Comment

              • Rocket
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 155
                • Ii

                #8
                Originally posted by Kaimann
                Joo, soitin kl-varaosiin tampereelle ja hintahan oli 800€. että se siitä sitten, taitaa mennä osoitteeseen www.merteil.fi
                ja tilaukseen tuo mittari 300eurolla.

                Tuo Merteilin mittarihan on Dieselihin. Oulun Wetterillä oli originaali Boschin hinta n.400€ ja tarvikkeesta sama Boschin mittari n.200€.
                Miten tuo hinta voi vaihdella noin paljon eri firmojen listoissa kyseessä kumminkin sama Boschin tuote...
                EX:
                BMW E46 316i

                Comment

                • Spetke
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 3446
                  • Janakkala

                  #9
                  E46 318 nykivä kiihdytys!!!!

                  --------------------
                  Last edited by Spetke; 12-05-2013, 19:03.
                  ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                  Comment

                  • Kaimann
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1214
                    • Karigasniemi

                    #10
                    Ai, ei saa irroittaa hmmm..... irroitin putsasin ja laitoin takasin, ei tunnu enää nykimistä, mutta voihan olla että se ei oikein oo enää sit kohdillaan.

                    Mutta pers tuntuma nyt hyvä ni mennään sillä viel vähän aikaa.
                    Ilmansuodatin oli aika ryvettyny että seki kyllä menee vaihtoon.
                    onko mitään mieltä ostaa K&N filtteriä vai laitanko ihan tarvike läpyskän(jolla hinta murto-osa k&n:stä
                    "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                    Comment

                    • Rocket
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 155
                      • Ii

                      #11
                      Originally posted by Spetke
                      .
                      Toi orkkismittarihan on kiini siinä imuputkessa, ja sitä EI saa irroittaa kotelostaan, menee muuten kalibrointi sekasin.
                      Mikä kalibrointi?? Tässä pari kuukautta ajellut uudella mittarilla, eikä siihen mitään kalibrointeja ole kyllä tehty.
                      EX:
                      BMW E46 316i

                      Comment

                      • Spetke
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 3446
                        • Janakkala

                        #12
                        ----------------------
                        Last edited by Spetke; 12-05-2013, 19:05.
                        ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                        Comment

                        • Kaimann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 1214
                          • Karigasniemi

                          #13
                          No mullaki tuo irroitus tapahtui ennen ku ehin lukea tuon varoituksen.
                          Kaveri sanoi myös puhdistaneen omansa ja oli toiminu kaks viikkoa sitten meinasi jättää tien päälle

                          Mutta nyt samanen kaveri on myymässä ruotsista tilaamaansa mittaria 120€. Ja minähän tartuin heti tarjoukseen.
                          "Keskity sinä olemaan se vahtimestari, niin minä keskityn olemaan se maailmanmestari" -Matti Nykänen-

                          Comment

                          • JGroover
                            Newbiemmer
                            • Jun 2006
                            • 14

                            #14
                            Originally posted by Kaimann
                            Joo, soitin kl-varaosiin tampereelle ja hintahan oli 800€. että se siitä sitten, taitaa mennä osoitteeseen www.merteil.fi
                            ja tilaukseen tuo mittari 300eurolla.
                            No ensinnäkin toi 300€:n mittari näyttää olevan dieseliehin, niin kuin tuolla jo mainittiin. Toi 800€ ei voi kyllä pitää paikkaansa ainakaan bensakoneisiin. Siihen on pakko sisältyä sitten paljon muutakin kun pelkkä mittari jos kerran metro-auton hinnoilla sai osat + työt 200€ halvemmalla. Tai sitten on kysessä ihan eri osat.

                            Ja tosiaan vertasin _pelkkien tunnistimien_ hintoja päikseen KL-Varaosilla ja Merteilillä..

                            KL-Varaosat: etummainen, Hinta: 117,00 EUR. Takimmainen, Hinta: 123,00 EUR
                            Merteil: molemmat 150€/kpl

                            Mut toivottavasti selviät sillä kaverin mittarilla!
                            E46 318i -00

                            Comment

                            • Rocket
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2005
                              • 155
                              • Ii

                              #15
                              Originally posted by Spetke
                              Eli siis ilmamassamittaria ei saa missään tapauksessa irroittaa (yleensä 2 torx ruuvilla) kotelostaan koskee sekä bensa että diiselin mittareita.
                              Eli uusi alkuperäinen mittarihan tulee siinä imuputkessa kiini.
                              Näin kerotaan virallisessa huoltotiedotteessa, tiedä häntä sitten onko vain jotain bullshittiä... Mutta itse uskon noita BMW tehtaan / maahantuojan virallisia lausuntoja enemmän kuin mitään kylillä kuultuja mutu juttuja ...
                              Mut jokainen roplaa niitä mittareita ihan miten haluaa mulle se on aivan sama
                              Itse käytin ne ruuvit irti ja puhdistin vanhan mittarin. Pelas n. puolivuotta ennen kun lopetti toiminnan kokonaan.
                              Tuota pelkkää anturiahan ei tosiaan saakkaan erikseen, vaikka sen siitä irti saakin.
                              EX:
                              BMW E46 316i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎