Originally posted by KoPe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tuulilasin vaihto e46
Collapse
X
-
Jees, nyt on lasi näytetty. Lasissa on se ongelma, että sen asennus on jäänyt hieman korkeaksi, vaikka asennus on muuten siisti. Kuulemma buimureissa, ainakin coupeissa tulisi purkaa A-pilarien verhoilut kun lasia painetaan kiinni. Kuulemma sattuu ammattimiehillekin tätä. No ensiapuna laitetaan ekstratiivistys. Katsotaan sitten mitä tapahtuu. Lasia ei kuulemma rikkomatta saa pois.KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
-
Originally posted by KoPe View PostJees, nyt on lasi näytetty. Lasissa on se ongelma, että sen asennus on jäänyt hieman korkeaksi, vaikka asennus on muuten siisti. Kuulemma buimureissa, ainakin coupeissa tulisi purkaa A-pilarien verhoilut kun lasia painetaan kiinni. Kuulemma sattuu ammattimiehillekin tätä. No ensiapuna laitetaan ekstratiivistys. Katsotaan sitten mitä tapahtuu. Lasia ei kuulemma rikkomatta saa pois.
Itsellä on siten vain hieman kiusallinen tilanne, että a) on mennyt jo 1,5v siitä kun lasi asennettiin b) asennuksen suoritti kyllä ammattiliike mutta tämä liike oli ns. 3. osapuoli koska ostin auton ja autoliike korjautti rikkinäisen lasin 3. osapuolella. Eli pitäisi varmaankin reklamoida sinne myyneeseen yritykseen joka sitten ottaisi yhteyttä lasiliikkeeseen jne. Ja nyt en tiedä jaksanko tuollaista rumpaa koska koko kesän autoa säädin kun Laakkosen maalaukset eivät oikein ottaneet toimiakseen. Ja kuitenkin olen ensi keväänä asentamassa orig. lasia Laakkoselta.
Noh pitää katsoa miten nyt käy. Nyt tuo lasi on kuitenkin suhteellisen tiivis ja kunhan vain paikannan sen ylimääräisen ongelmakohdan tiivisteessä niin tulee suhinattomaksi.
Olisikohan yksi vaihtoehto jos vain kävisi uusimassa ikkunan tiivisteet, ei ikkunaa. Jos ongelma onkin vain tiivisteissä ei niinkään ikkunan asennuksessa? voisiko tälläinen olla mahdollista? Hemi? Tiiviste näyttää olevan siten, että sinne alle saan laitettua kynnen juuri siellä yläreunassa ja sivutiivisteen yläreunassa, muuten tiiviste on sellainen että sinne ei mene mitään väliin.
Comment
-
-
Originally posted by KoPe View PostJees, nyt on lasi näytetty. Lasissa on se ongelma, että sen asennus on jäänyt hieman korkeaksi, vaikka asennus on muuten siisti. Kuulemma buimureissa, ainakin coupeissa tulisi purkaa A-pilarien verhoilut kun lasia painetaan kiinni. Kuulemma sattuu ammattimiehillekin tätä. No ensiapuna laitetaan ekstratiivistys. Katsotaan sitten mitä tapahtuu. Lasia ei kuulemma rikkomatta saa pois.
Eli ongelma ei 100% varmuudella johdu mistään a-pilariverhouksista, vaan väärästä asemoinnista tuon huulitiivisteen suhteen. Sitten tuo että lasia ei saa rikkomatta irti...on ihan sitä itseään. Ammattimies irroittaa tuhansia laseja ja vuosikausia päivittäin putkeen ehjänä. Jos joku ei saa ehjänä liimalasia irti ja vieläpä nopeasti EI KYSEESSÄ voi olla AMMATTIMIES.
Esim. minun kolarikorjaamista autoista on irroitettu abauttiarallaa muutama tuhat lasia rikkomatta yhtäkään ja tässä on suuri osa muitakin kuin tuulilaseja jotka voi olla huomattavasti hankalampia irroitettavia kuin tuulilasi. Ehjänä vieläpä vaikka korit/lasiaukot ovat voineet olla huomattavassakin väännössä/jännityksessä. Eli ihan pelkkää BS:ää "hankalan" asiakkaan vedättämiseksi. n.5-10min ja lasi on 100% varmuudella ehjänä telineellä ja homma pikaliimalla hoidettuna=korjattuna reilun vartin kuluttua.
Comment
-
-
Kävin toisessa firmassa kysymässä arviota...ekaan en mene, koska tiedän että asiaan ei tule parannusta vaikka homma tehtäisiin uusiksi. Kun tarkemmin katsoo, näkee silmällä että asennus on jäänyt korkeaksi apparin puolelta. Voin Hemi tulla korjaamosi jos osaat asian tehdä tunnissa niin, että lasi on irti ja takaisin paikallaan ja maksan vaikka uuden tiivisteen?Last edited by KoPe; 09-10-2006, 23:23.KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
-
Originally posted by KoPe View PostNiin oletkos hemi kiinnostunut irroittamaan lasin ja laittamaan sen uusiksi kunnolla?
Comment
-
Comment