Siis missäpäin Suomea teidän lasit pitäisi vaihtaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tuulilasin vaihto e46
Collapse
X
-
Jos Hemi itse sijaitset lounais-suomessa päin, käyn aika ajoin Salo-Turku akselilla, enemmän kuitenkin pääkaupunkiseudulla. Ja Teddy, ilmoittelen. Käyn nyt ekaksi tiivistämässä lasia, ilmoittelen miten se onnistuu.Last edited by KoPe; 11-10-2006, 23:44.KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
-
Originally posted by Hemi View PostJa....se lasi voidaan irroittaa ja kiinnittää vaikka sata kertaa, ilman että sillä olisi mitään merkitystä sen kiinnittymiseen tms.
Noh kuitenkin kaikki (3) yitykset suosittelivat sellaista että kun sinne lasin yläreunaan on todennäköisesti jäänyt tilaa niin he laittaisivat sinne jotain massaa ja tämän pitäisi poistaa se suhina lasista. Tälläisen hinta olisi noin 5-10e.
Nyt vähän mietityttää että tietävätköhän nuo yritykset mitä tekevät vai ei...
tuossa yritys joka mainosti että maksaisi 5-10e.
edit:
Laakkosella kokonaan uuden asennus maksaa 800-900e töineen. (myös he ovat sitä mieltä että lasia ei mitenkään siitä irti saa rikkomatta sitä.)Last edited by teddy; 12-10-2006, 12:26.
Comment
-
-
Täytyy sanoa että TODELLAKIN on erikoiset lasinvahtajat nyt pääkaupunkiseudulla kyseessä, jos eivät saa autosta lasia ehjänä irti????
Miksi ihmeessä se pitäisi rikkoa, tai miksi ihmeessä se rikkuisi jos/kun se paineilmaveitsellä päräytetään irti? Sekin ihmetyttää miten ihmeessä minulla voi olla mm.juuri e46:n laseja käytettynä varastossa 3kpl...siis ihan ehjänä irroitettuja, ja miksi ihmeessä minun käyttämäni asentaja on jokaisen lasin saanut ehjänä irti viimeisen kymmenen vuoden aikana ja näitä on irroiteltu satoja??? Ei voi kyllä muuta sanoa, kuin että kyllä nyt asiakasta/kuluttajaa jostain käsittämättömästä syystä viedään kuin "litran mittaa"!
Comment
-
-
Tuo on muuten sama vastaus joka paikassa eli liimalasia ei saa ehjänä pois. Luulisi että sen saa leikattua irti liimasaumoista. Taitaa se vaan olla niin että lasinvaihtofirmoissa ei haluta riskiä siitä että lasi hajoaa, vanhalle liimapinnalle lasia ei saa nätisti (=ei jakseta siivota) tai sitten kate on puoliksi lasissa ja puoliksi työssä. Ainakin näin yrittäjän näkökulmasta en tunnin työlle ottaisi sitä riskiä, että 150 e lasi menee paskaksi irroitusvaiheessa = tarjoaisin siis ainoastaan uutta lasia vaihtoineen, hintaan 300 e.
Mulla muuten tiivistyksestä tarjottiin työ 50 e, mutta siinä ne purkaa a-pilarit ja laskee sisäkattoa ennen kuin massaavat sisäpuolelta. Firma arvioi että puolesta tunnista tuntiin varsinainen työ ja sitten muutama tunti kuivumista päälle. Onhan se kyllä 50 e kova hinta, jos joku tarjoaa 10 e:llä. Täytyypä mainita. Tosin kenelle 10 e:stä jää mitään käteen.KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
-
Olen täysin samaa mieltä "Hemin" kans. Mun e36:sesta on irroitettu ja kiinnitetty vuosien varrella 2 kertaa etu ja takalasi..Kummallakaan kertaa ei ole ollut mitään ongelmia saada laseja irti ehjänä...Lasin irroituksessa ei mene kuin pari minuuttia..Eikä ole mitään paskaisia sormenjälkiä ollut ympäri autoa..
Lasityöt on suorittanut Akkuteho kokkola
Comment
-
-
No, juuri tänään aamulla irroitettiin "lennossa" ihan 100% ehjänä e46 farkusta tuulilasi ja toinen takasivulasi. Tsekkasin oikein kuluneen ajan ja 9min hommaan paloi aikaa siihen kun asentaja astui verstaan kynnyksen yli ja poistui saman kynnyksen yli sähköveitsi kainalossa(tosin oltiin irroitettu jo valmiiksi pyyhkijän sulat+kaukalomuovi sekä takaikkunaa ympäröivät verhoilut).Samat palat asennetaan takaisin kattopaarteen vaihdon ja maalauksen jälkeen vanhoilla tiivisteillä ja tiedän satojen asennusten kokemuksella että 100% varmuudella ei suhise eikä vuoda. Se liimasauma ei ole mikään ongelma, koska sitä ei milloinkaan poisteta/"siivota" peltiin eikä ihan lasiin asti. Eli uusi liimasauma tulee aina ikäänkuin kerran liimattujen pintojen väliin. Orggista liimapintaa jää lasiin ja korin lasihuullokseen n.0.5-1mm, joka käsitellään aktivaattorilla(=pehmentäjällä) ennen uutta liimasaumaa. Samakin lasi voidaan irroittaa ja liimata kymmeniä kertoja ilman mitään ongelmia tai lisäsiivouksia,
Kysyin tuosta e46:n suhinaongelmista ja se on nimen omaan lasin+tiivisteen väärästä asemoinnista johtuva ongelma, joka on korjattavissa butyylimassatiivistyksellä ilman lasin irroitustakin. Jos kyse on siitä että sauma puhaltaa läpi, eikä siis ole liimaantunut, on ainoa vaihtoehto lasin irroitus ja uudelleenliimaus. Airbaglasi PITÄÄ olla aina koko saumaltaan täysin liimaantunut, eikä tässä kohtaa jälkipaikkuut ole hyväksyttäviä eikä edes laillisia. Mikäli lasi ei ole täysin kiinni, ei repsikan airbag toimi/ohjaudu päin apukuskia niin kuin on suunniteltu(bagi siis ammutaan päin tuulilasia joka ohjaa sen eteen+ylös), vaan ampuu heikosti kiinnittyneen lasin irti korista ja päästää apukuskin iskeytymään koelaudan alaosiin.
Comment
-
-
Itse kävin juuri tuolla aiemmin mainitsemassa paikassa hakemassa butyylimassatiivistyksen ja se hieman vaimensi niitä huminoita. Nyt mietin vain, että johtuisiko se humina jostain muusta kuin yläreunasta... Tai sitten nyt se vain humisee sen mitä sen "pitää" humista... humina alkaa 110-120km/h kohdalla.
Massauksen hinta: 0€. Kesto <5min.
Comment
-
-
Kyllähän tuommosen liimalasin saa ehjänä ihan kotikonsteinkin. Itse sahasin ilman sen kummempia työkaluja 1mm vaijerilla takalasin irti. Pitkä lenkki lasin ympäri ja vaijeria eestaas nykimällä lähti hienosti maalipintoja vahingoittamatta (toisin kun volkkarilla onnistuivat sohimaan passatin a-pilariin kolhun).
Comment
-
-
tiivistys
Lasin tiivistys tuli sitten tehtyä, toisessa liikkeessä kuin asennus. Tiivistyshomma onnistui minusta erittäin hyvin, eli nyt ei kuulu mitään erityisiä huminoita. Lasiliike arvioi lasin jääneen apukuskin puolelta korkeaksi ja lisäsivät liimaa ja mustaa massaa. Massaa tuli aika reilusti, ihan kiinni verhoiluihin, mutta työ oli tehty kaikin puolin siististi - sanoinkin autoa jättäessä että massaa mieluummin liikaa kuin liian vähän. Eli kiitoksia vaan Lahden Autolasikeskus (<- tiivistyksen tehnyt firma, ei sama firma joka laittoi lasin..)
Eli kannattaa olla tarkkana missä lasi laitetaan...KoPe
--------
Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91
Comment
-
Comment