Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 takapää kolisee????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hebel
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 46
    • Kajaani

    E46 takapää kolisee????

    Eli -98 E46 318 takapään kolina ihmetyttää jopa tasasella kuuluu sillon tällön ja ääni on semmonen "kova" niiku rauta rautaa vasten,nivelet oon kattonu kaikki,peräkontin purin,tankki käytetty irti ja kiinnitystä parannettu,iskarit tarkastettu ja vaihdettu puolelta toiselle.pieneen monttun ajaessa kova kolaus oikelta puolelta vasemmalla ei mitään.Oisko kellään ehdotuksia moiseen syyhyn???????
  • Lanttu
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 1643

    #2
    Kannattaisi käyttää jarrupalat irti ja katsoa, onko palan takapuolelta se metallihässäkkä katkennut. Itselläni aiheutti kilkutusta.

    Comment

    • polkuauto
      Bimmer Rookie
      • Jan 2006
      • 168

      #3
      Olisko kallistuksenvakaajan välitanko? Omaan vaihdoin kolinan takia molemmat viikonloppuna. Vanhoissa ei tuntunut käsin kokeilemalla välystä ja olivat muutenkin silmämääräisesti hyvässä kunnossa. Kummasti vain kolina hävisi. Uudet 11e kappale KL:ssä, joten ei pitäis mennä konkurssiin vaikka vaihtais "turhaan". Jossain vaiheessa noi menee kuitenkin...

      Comment

      • Hebel
        Bimmer Rookie
        • Feb 2005
        • 46
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Lanttu View Post
        Kannattaisi käyttää jarrupalat irti ja katsoa, onko palan takapuolelta se metallihässäkkä katkennut. Itselläni aiheutti kilkutusta.
        jarrut oon purkanu niissä ei vikaa

        Comment

        • Hebel
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 46
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by polkuauto View Post
          Olisko kallistuksenvakaajan välitanko? Omaan vaihdoin kolinan takia molemmat viikonloppuna. Vanhoissa ei tuntunut käsin kokeilemalla välystä ja olivat muutenkin silmämääräisesti hyvässä kunnossa. Kummasti vain kolina hävisi. Uudet 11e kappale KL:ssä, joten ei pitäis mennä konkurssiin vaikka vaihtais "turhaan". Jossain vaiheessa noi menee kuitenkin...
          joo pitää varmaan vaihtaa ne ja kattoo häviääkö

          Comment

          • Hebel
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 46
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by Hebel View Post
            joo pitää varmaan vaihtaa ne ja kattoo häviääkö
            mutta eipä kummentunut välillä kuuluu toiseltakin puolelta, tänään vaihdoin ne "koiranluut" ja kolina eikun jatkuu,konttorilla käynti edessä,kai ne siellä vian löytää mut ottaa vaan pattiiiiiin!!!!!!

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              #7
              Oletko kattonu iskarien yläpään laakerit, tai oikeammin tukikumit? Jos kumit loppu, yläpää pääsee heilumaan ja kolisee.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • TINTTI
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 404
                • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                #8
                ...takapyörien eessä olevat puslat on kans varmaan jo tsekattu?!? Kolinan lisäksi ilmenee renkaitten kulumista reunoilta. Iteltä meni ekaks etummainen pusla vasemmalta 250tkm ja sitten oikeelta 270tkm. Ja nelipiste suuntaus kantsii tehdä HETI kun korjattu, jos vika on tuolla tai menee renkaat...

                T:TINTTI
                420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                Comment

                • Retze
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2006
                  • 422
                  • Keski-Suomi

                  #9
                  Liian hidas olin
                  Last edited by Retze; 18-10-2006, 22:52.
                  nyk. jalkapelillä
                  ex BMW 320i

                  Comment

                  • Hebel
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 46
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by NokiLeka View Post
                    Oletko kattonu iskarien yläpään laakerit, tai oikeammin tukikumit? Jos kumit loppu, yläpää pääsee heilumaan ja kolisee.
                    joo iskarit on vaihettu puolivuotta sitten että pitäs olla kunnossa ja olen kyllä ne kattonu ja kiristänytkin eikä niissä kumeissa tuntunut olevan mitään vikaa

                    Comment

                    • Hebel
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2005
                      • 46
                      • Kajaani

                      #11
                      Originally posted by TINTTI View Post
                      ...takapyörien eessä olevat puslat on kans varmaan jo tsekattu?!? Kolinan lisäksi ilmenee renkaitten kulumista reunoilta. Iteltä meni ekaks etummainen pusla vasemmalta 250tkm ja sitten oikeelta 270tkm. Ja nelipiste suuntaus kantsii tehdä HETI kun korjattu, jos vika on tuolla tai menee renkaat...

                      T:TINTTI
                      joo mä rupeen ne vkloppuna vaihtamaan pitää kattoo kummeneeko, pientä välystä niissä kyl oli.Paska homma vaan vaihtaa, isotöinen kun joutuu ottaa vetarit pois ja nostaa niiku pöydälle koko tukivarren ja sit rässillä pois,eiks nii?

                      Comment

                      • Kouris
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2005
                        • 688

                        #12
                        Originally posted by Hebel View Post
                        joo mä rupeen ne vkloppuna vaihtamaan pitää kattoo kummeneeko, pientä välystä niissä kyl oli.Paska homma vaan vaihtaa, isotöinen kun joutuu ottaa vetarit pois ja nostaa niiku pöydälle koko tukivarren ja sit rässillä pois,eiks nii?

                        onnistuu kyllä tukivarren ollessa autossa paikallaan.

                        Comment

                        • TINTTI
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 404
                          • ...kuvan kaunis Koivuhaka

                          #13
                          ...mullakin oli molemmat "kelkat" jossa noi puslat on, niin jumissa kun olla ja voi. Tais olla 3h puolelleen mitä pojilla meni korjaamolla...
                          420dxA/f36/GrandCoupe/Business M Sport/~190hp/400nm
                          ex523iA/f10/sedan/business/161tkm/~200hp/270nm
                          ex320iA/e93/cabrio/Business/118tkm/~170hp/210nm
                          ex325i/e30/cabrio/M-tech I/196tkm/~170hp/220nm
                          ex320i/e30/cabrio/M-tech I/211tkm/~140hp/170nm
                          ex320d/e46/sedan/Kanilakki/363tkm/~170hp/350nm

                          Comment

                          • Kouris
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2005
                            • 688

                            #14
                            Originally posted by TINTTI View Post
                            ...mullakin oli molemmat "kelkat" jossa noi puslat on, niin jumissa kun olla ja voi. Tais olla 3h puolelleen mitä pojilla meni korjaamolla...

                            Tarkotatko sitä "kelkan" läpi menevää pulttia että se oli jumissa? Itellä oli sen pultin kanssa ongelmia.. joutui katkaisemaan. Kannattaa suosiolla varata uudet pultit niin vanhat poikki vaan jos yhtää vastustelevat.

                            Comment

                            • PateR
                              Newbiemmer
                              • Nov 2006
                              • 18

                              #15
                              Tuota noin

                              Onko se kolahdus aina samanlainen sellainen niinkuin pieni naksahdus?
                              Itsellä tuli sama vika esiin kun asensin konit alle... Elikkä siellä iskarin yläpäässä, kumityynyn alapuolella oleva "kuppi prikka" tuli aikoinaan asennettua väärin päin. Se kumityyny antaa juuri sen verran periksi että terävässä montussa vastasi runkoon se prikka => kolahdus. Oli itselläkin silloin hakemisessa se ääni.. meinasi tulla epätoivo.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎