Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 M3 EURO vs. USA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jyrbba69
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2008
    • 2394
    • Kouvola

    #16
    (Laitoin jo muuallekkin mutta tännehän tämä olisi kuulunut)

    Lainataampas tähän topicciin kun olisi kiikarissa yksi USAsta tuotu M3:nen joka on maleksinut euroopassa jo hetken ja siihen on asennettu e-hyväksytyt valot ja euro valomoduuli.

    Mitäs muuta tarvii vielä ottaa huomioon?

    -Löytyykö USA malleista Co2 arvot samalla tavalla kuin suomalaisista?
    -Autossa on xenonit, onko usassakin käytössä automaattinen korkeudensäätö jos autosta löytyy xenonit? Pesurit ainakin puuttuu mutta heppu sanoi että voi laittaa ne.

    Tossa ne mitä tuli itselle mieleen...
    2015 AMG GTS
    -----------------------------

    www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
    [email protected]

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #17
      Kaikista auton osista tai osakokonaisuuksista täytyy olla todistus, että vastaavat E-normeja, jos niistä ei löydy erikseen hyväksyntämerkintää. Eli käytännöstä autosta sellainen riippumattoman tutkimuslaitoksen (TÜV yms) kirjoittama kyseiseen autoon yksilöity (valmistenumerolla) todistus, josta käy ilmi, mitkä direktiivit kyseinen auto ja sen osakokonaisuudet täyttävät. Siis koskien esim. turvalaitteita (turvavyöt, airbagit jne), päästöjä, polttoainetankkia, laseja ja niin edelleen. Esimerkiksi riittävän uuden auton laseista täytyy olla maininta, että minkä E-direktiivin kyseisessä autossa olevat lasit täyttävät, jos niistä ei löydy suoraan E-merkintää, vaan esimerkiksi pelkkä DOT-merkintä.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • jyrbba69
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2008
        • 2394
        • Kouvola

        #18
        Originally posted by Juhis View Post
        Kaikista auton osista tai osakokonaisuuksista täytyy olla todistus, että vastaavat E-normeja, jos niistä ei löydy erikseen hyväksyntämerkintää. Eli käytännöstä autosta sellainen riippumattoman tutkimuslaitoksen (TÜV yms) kirjoittama kyseiseen autoon yksilöity (valmistenumerolla) todistus, josta käy ilmi, mitkä direktiivit kyseinen auto ja sen osakokonaisuudet täyttävät. Siis koskien esim. turvalaitteita (turvavyöt, airbagit jne), päästöjä, polttoainetankkia, laseja ja niin edelleen. Esimerkiksi riittävän uuden auton laseista täytyy olla maininta, että minkä E-direktiivin kyseisessä autossa olevat lasit täyttävät, jos niistä ei löydy suoraan E-merkintää, vaan esimerkiksi pelkkä DOT-merkintä.
        Katsotaanko näitä tosiaan katsastuksessa? Eikö ne siellä vaan vilkase valot sun muut? Tai tosiaan voihan se olla että tossa tuontiauto katsastuksessa ne kyylää tarkemmin.
        2015 AMG GTS
        -----------------------------

        www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
        [email protected]

        Comment

        • jyrbba69
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2008
          • 2394
          • Kouvola

          #19
          Lisätään vielä että vehkeessä on kaikki mittaristot eurotyyppisinä (km/h celsius jne) ja häneltä löytyy sertifikaatti missä lukee että auto menee läpi kaikista EU standardeista.

          Mitenkäs ton autoleveling toiminnon tarkastaa helpoiten?

          -Jyri
          2015 AMG GTS
          -----------------------------

          www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
          [email protected]

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            #20
            Originally posted by jyrbba69 View Post
            Katsotaanko näitä tosiaan katsastuksessa? Eikö ne siellä vaan vilkase valot sun muut? Tai tosiaan voihan se olla että tossa tuontiauto katsastuksessa ne kyylää tarkemmin.
            Tuossa lista mitä katsovat,



            Asemalla missä paljon tuontivehkeitä on katseltu, hoituu homma ihan rutiinilla, eikä vie aikaa juuri normaalia katsastusta enemmän. Ja valojahan noista joutuu yleensä vaihtelemaan, ei sen ihmeellisempää.
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • BimmerM
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 1137
              • Kemi

              #21
              Oma auto on jenkeistä tuotu ja ei mitään ongelmaa katsastuksen kanssa, kun siitä löyty joku toinen hyväksyntä merkintä ku E. En nyt vaan muista että mikä merkintä se oli mutta sillä auton sai ongelmitta kilpiin, se hyväksyntä riitti.

              Edit: ja merkintähän tais olla juurikin tuo DOT
              Last edited by BimmerM; 25-04-2009, 11:41.

              Comment

              • BimmerM
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1137
                • Kemi

                #22
                Originally posted by jyrbba69 View Post
                Lisätään vielä että vehkeessä on kaikki mittaristot eurotyyppisinä (km/h celsius jne) ja häneltä löytyy sertifikaatti missä lukee että auto menee läpi kaikista EU standardeista.

                Mitenkäs ton autoleveling toiminnon tarkastaa helpoiten?

                -Jyri
                Itelläkin on kaikki muut vaihdettu eurotyyppisiksi, mutta matkamittaria ei saanut vaihdettua se on maili mallinen. Kannattaa tarkistaa konttorilta voi mennä myös dot hyväksynnöilläkin läpi se on hyvin automalli kohtainen juttu, mutta jos tommoset sertifikaatit vielä löytyy niin ei varmaan pitäs olla mitään ongelmaa.

                Autolevelingin voi tarkistaa kun laittaa autoon valot ja virrat päälle. Valot käyvät ensin ala-asennossa ja menevät sitten oikeaan ajokorkeuteen. Kannattaa tarkistaa vielä ajamalla auto esim. johonkin ramppiin että liikkuvatko valot silloinkin että takana oleva kallistuksen tunnistin varmasti toimii. Omassa autossa ainakin oli autoleveling valmiina.

                Comment

                • jyrbba69
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2008
                  • 2394
                  • Kouvola

                  #23
                  Originally posted by BimmerM View Post
                  Itelläkin on kaikki muut vaihdettu eurotyyppisiksi, mutta matkamittaria ei saanut vaihdettua se on maili mallinen. Kannattaa tarkistaa konttorilta voi mennä myös dot hyväksynnöilläkin läpi se on hyvin automalli kohtainen juttu, mutta jos tommoset sertifikaatit vielä löytyy niin ei varmaan pitäs olla mitään ongelmaa.

                  Autolevelingin voi tarkistaa kun laittaa autoon valot ja virrat päälle. Valot käyvät ensin ala-asennossa ja menevät sitten oikeaan ajokorkeuteen. Kannattaa tarkistaa vielä ajamalla auto esim. johonkin ramppiin että liikkuvatko valot silloinkin että takana oleva kallistuksen tunnistin varmasti toimii. Omassa autossa ainakin oli autoleveling valmiina.
                  Jees kuulostaa hyvältä, eiköhän tuon uskaltaisi ostaa
                  2015 AMG GTS
                  -----------------------------

                  www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                  [email protected]

                  Comment

                  • Carbonfiber
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 5226
                    • Hki 43

                    #24
                    Originally posted by BimmerM View Post
                    Itelläkin on kaikki muut vaihdettu eurotyyppisiksi, mutta matkamittaria ei saanut vaihdettua se on maili mallinen. Kannattaa tarkistaa konttorilta voi mennä myös dot hyväksynnöilläkin läpi se on hyvin automalli kohtainen juttu, mutta jos tommoset sertifikaatit vielä löytyy niin ei varmaan pitäs olla mitään ongelmaa.

                    Autolevelingin voi tarkistaa kun laittaa autoon valot ja virrat päälle. Valot käyvät ensin ala-asennossa ja menevät sitten oikeaan ajokorkeuteen. Kannattaa tarkistaa vielä ajamalla auto esim. johonkin ramppiin että liikkuvatko valot silloinkin että takana oleva kallistuksen tunnistin varmasti toimii. Omassa autossa ainakin oli autoleveling valmiina.
                    Tiedätkö mikä tossa matkamittarin muutoksessa oli ongelmana? Laakkosella nimittäin oli yksi US-mallin E46 M3 ja siinä oli mittaristo koodattu maileista kilsoiks.
                    Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
                    Z3 Roadster 2.8 '98
                    isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
                    ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
                    Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
                    Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre



                    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-

                    Comment

                    • UPI
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 115
                      • Oulu

                      #25
                      Originally posted by BimmerM View Post
                      Oma auto on jenkeistä tuotu ja ei mitään ongelmaa katsastuksen kanssa, kun siitä löyty joku toinen hyväksyntä merkintä ku E. En nyt vaan muista että mikä merkintä se oli mutta sillä auton sai ongelmitta kilpiin, se hyväksyntä riitti.

                      Edit: ja merkintähän tais olla juurikin tuo DOT
                      Jep, mulla on myös jenkki. Tsekkasin kaverin suomiautosta valot ja ne on identtiset, eli molemmissa oli tuo DOT? No melkein joka kerta katsastus pomppaa valoista ja sitten vaan selittämään, että jenkissä (muuttoautona tuotu) ei tartte valonsäätöä. Aina on mennyt selittämällä läpi. Kohta olen kouluttanut yhden katsastusaseman verran tyyppejä ja viimeksi ei enään tarvinnut hokea samoja loruja, meni heittämällä läpi ;-)

                      Comment

                      • overboost
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2004
                        • 181
                        • E-Suomi

                        #26
                        Originally posted by BimmerM View Post

                        Autolevelingin voi tarkistaa kun laittaa autoon valot ja virrat päälle. Valot käyvät ensin ala-asennossa ja menevät sitten oikeaan ajokorkeuteen. Kannattaa tarkistaa vielä ajamalla auto esim. johonkin ramppiin että liikkuvatko valot silloinkin että takana oleva kallistuksen tunnistin varmasti toimii. Omassa autossa ainakin oli autoleveling valmiina.
                        Manuaali-säätöisessä toimii samalla tavalla.

                        Comment

                        • Tuomas
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2003
                          • 101
                          • Ruotsinpyhtää

                          #27
                          Nostetaas vanhaa kun olisi itselle ajankohtainen kun olen kuolannut e46 M3 us mallista cäbiä tossa auto77:lta Mistä (vai voiko edes tietää) tuosta tietää että onko recallit hoidettu jos ei ole huoltokirjassa? Ja onko kenellekkään tuttu auto?
                          "Are you ready? -I was born ready motherfucker!"

                          Comment

                          • walopower
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2012
                            • 294
                            • Espoo

                            #28
                            Meneekö USA muuttoautosta ajoneuvovero painon mukaan, vm. 2001 e39 bensa? Luin ettei USA autot olisi EY-tyyppihyväksyttyjä, jolloin niille ei ole myöskään virallista CO2 arvoa.
                            Bemari ohjelmistot, myös uusimmat autot.

                            Comment

                            • bmw323it
                              BTCF Member
                              • Mar 2008
                              • 1821
                              • N/A

                              #29
                              Originally posted by walopower View Post
                              Meneekö USA muuttoautosta ajoneuvovero painon mukaan, vm. 2001 e39 bensa? Luin ettei USA autot olisi EY-tyyppihyväksyttyjä, jolloin niille ei ole myöskään virallista CO2 arvoa.
                              USA muuttoajoneuvoon täytyy veropäätöstä varten hakea TUV:lta CO2 todistus (viime vuonna 100€), tai todistus siitä ettei sitä ole saatavissa. Bemareihin tuntuu löytyvän vanhempiinkin.

                              Katsastuksessa sitten päätät itse, laitatko kyseisen lipareen paperipinoon mukaan. Jos CO2 todistus on mukana, niin se kirjataan otteeseen ja saat käyttömaksut CO2 mukaan. Jos sitä ei ole, niin sitten kokonaismassan mukaan. Tosin jotkut katsastusmiehet saattavat sen vaatiakin, jos se "unohtuu".
                              Nyt:
                              BMW 530e (g30)
                              BMW 335i (e90)
                              BMW 323iC (e36)
                              BMW 850i (e31)
                              Golf GTE
                              ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎