Olen havainnut ärsyttävän piirteen tuossa compactin ruiskussa ja varmaan sama juttu löytyy myös sedanista. Kun kytkee luistonestot yms. jutut pois ja vetää kylkimyyryä ei luistoa pysty säätelemään kovin hyvin kaasulla. Muutaman kaasunpainalluksen jälkeen lintta ei enää reagoi kaasuun vaan säätelee kaasuläppä omien mieltymysten mukaan, eikä polkimelta lähetetyt toiveet mee koneelle asti. Kone vaan puutuu ja pyöriä ei saa sutimaan. Jos tappisladi onnistuu tasakaasulla, niin kaikki menee nätisti ja perse tulee mukavasti rinnalla. Voisiko jollain lastulla päästä tästä "ominaisuudesta" eroon?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e46 325 (ti) vedon katkeaminen sladitellessa
Collapse
X
-
Originally posted by Juppe View PostOlen havainnut ärsyttävän piirteen tuossa compactin ruiskussa ja varmaan sama juttu löytyy myös sedanista. Kun kytkee luistonestot yms. jutut pois ja vetää kylkimyyryä ei luistoa pysty säätelemään kovin hyvin kaasulla. Muutaman kaasunpainalluksen jälkeen lintta ei enää reagoi kaasuun vaan säätelee kaasuläppä omien mieltymysten mukaan, eikä polkimelta lähetetyt toiveet mee koneelle asti. Kone vaan puutuu ja pyöriä ei saa sutimaan. Jos tappisladi onnistuu tasakaasulla, niin kaikki menee nätisti ja perse tulee mukavasti rinnalla. Voisiko jollain lastulla päästä tästä "ominaisuudesta" eroon?
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
-
-
No tottakai olen. Lähinnä sellaset kaasun pumppaamiset ei onnistu. Tuntuu että parin pumppauksen jälkeen kaasuläppä ei enää tottele poljinta sataprosenttisesti. Siihen tulee pieni n.1sek viive ennen kuin kone taas alkaa nostamaan kierroksia. Eli kaasuun reagointi kaasua pumpatessa on aika hidasta. Kyllähän se sutii kun pistää lämän pohjaan ja antaa palaa, mutta kun kaasua nostaa ja taas painaa uudestaa pohjaan ei veto ala heti kun kaasua painaaa.
Comment
-
-
Originally posted by Aukes! View PostEli painanut nappia n.5s pohjassa niin että se toinenkin varoitusvalo syttyy mittaristoon?Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostNo se ei kyllä kuullosta normaalilta. Sen kolmiovalon kuuluu syttyä ihan pelkästä painalluksesta ja n. 5s painalluksen jälkeen syttyy käsijarrun merkkivalo keltaisena palamaan (ja tietty kolmio palaa). Lähtee pois lyhyellä painalluksella.Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Originally posted by Juppe View PostSen verran tarkennan vielä että sitä nappia tulee pitää pohjassa n. 5sek että se valo syttyy.Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Pitää olla DSC III että syttyy noi kaksi valoa. ASC:ssa on vaan toi yksi. (Ainakin oli E36:ssa, jossa oli vain ASC)Ex Bemut:
i3 REx -14
F15 xDrive40e -16
E71 X6 3.0 Sport -11
F10 525d x-Drive M-Sport -12
E70 X5 3.0sd -08
F36 418d Gran Coupe
F30 316d -12
E93 320i -08
E70 X5 3.0d Sport -07
E53 X5 3.0d Sport -04
E61 530dA M-Sport individual -06
E39 530dA touring -02 M-Sport 2
E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
E46 330i touring -01
E36 328i Coupe -97
E30 325i cabriolet -87
E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
E21 318i -81
Comment
-
-
Originally posted by -PT- View PostMulla ei syty tuossa käsijarrun merkkivaloa . Muutenkin tuntuis, että tehorajoitus ei pelittäisi.
Originally posted by WilleVPitää olla DSC III että syttyy noi kaksi valoa. ASC:ssa on vaan toi yksi. (Ainakin oli E36:ssa, jossa oli vain ASC)Last edited by Aukes!; 15-02-2007, 08:11.
- E60 -05 "too small to mention"
ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.
Comment
-
-
Originally posted by Aukes! View PostEi sulla kuulukaan syttyä, pre-facelift E46:ssa on on/off ASC.
Facelift E46:ssa on 2-vaiheinen ASC. Yksi painallus kytkee sutimisen eston pois ja n. 5s painaminen kytkee myös elektronisen voimanjaon pois.Peugeot 407 HDi 136 -04
Ex: E46 320i -00
Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93
Comment
-
-
Originally posted by Aukes! View PostEi sulla kuulukaan syttyä, pre-facelift E46:ssa on on/off ASC.
Facelift E46:ssa on 2-vaiheinen ASC. Yksi painallus kytkee sutimisen eston pois ja n. 5s painaminen kytkee myös elektronisen voimanjaon pois.
Mulla on pre-facelift ja DSC III niin on kaksivaiheinen systeemi. Lyhyellä painalluksella kytkee sutimiseneston pois ja pitkällä myös ajovakautuksen.Ex Bemut:
i3 REx -14
F15 xDrive40e -16
E71 X6 3.0 Sport -11
F10 525d x-Drive M-Sport -12
E70 X5 3.0sd -08
F36 418d Gran Coupe
F30 316d -12
E93 320i -08
E70 X5 3.0d Sport -07
E53 X5 3.0d Sport -04
E61 530dA M-Sport individual -06
E39 530dA touring -02 M-Sport 2
E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
E46 330i touring -01
E36 328i Coupe -97
E30 325i cabriolet -87
E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
E21 318i -81
Comment
-
Comment