Announcement

Collapse
No announcement yet.

e46 325 (ti) vedon katkeaminen sladitellessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juppe
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 4541
    • TURKU

    e46 325 (ti) vedon katkeaminen sladitellessa

    Olen havainnut ärsyttävän piirteen tuossa compactin ruiskussa ja varmaan sama juttu löytyy myös sedanista. Kun kytkee luistonestot yms. jutut pois ja vetää kylkimyyryä ei luistoa pysty säätelemään kovin hyvin kaasulla. Muutaman kaasunpainalluksen jälkeen lintta ei enää reagoi kaasuun vaan säätelee kaasuläppä omien mieltymysten mukaan, eikä polkimelta lähetetyt toiveet mee koneelle asti. Kone vaan puutuu ja pyöriä ei saa sutimaan. Jos tappisladi onnistuu tasakaasulla, niin kaikki menee nätisti ja perse tulee mukavasti rinnalla. Voisiko jollain lastulla päästä tästä "ominaisuudesta" eroon?
  • Aukes!
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2014
    • Riihimäki

    #2
    Originally posted by Juppe View Post
    Olen havainnut ärsyttävän piirteen tuossa compactin ruiskussa ja varmaan sama juttu löytyy myös sedanista. Kun kytkee luistonestot yms. jutut pois ja vetää kylkimyyryä ei luistoa pysty säätelemään kovin hyvin kaasulla. Muutaman kaasunpainalluksen jälkeen lintta ei enää reagoi kaasuun vaan säätelee kaasuläppä omien mieltymysten mukaan, eikä polkimelta lähetetyt toiveet mee koneelle asti. Kone vaan puutuu ja pyöriä ei saa sutimaan. Jos tappisladi onnistuu tasakaasulla, niin kaikki menee nätisti ja perse tulee mukavasti rinnalla. Voisiko jollain lastulla päästä tästä "ominaisuudesta" eroon?
    Tuo ei ole mikään ominaisuus. Joko et osaa tai autosi on paskana. Oletko varmasti kytkenyt ASC:n kokonaan pois? Eli painanut nappia n.5s pohjassa niin että se toinenkin varoitusvalo syttyy mittaristoon? Tuolla konstilla E46 sutii just niin paljon kun kaasua painaa ja pyörii kyllä kuin Ballerinna.


    - E60 -05 "too small to mention"
    ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      #3
      No tottakai olen. Lähinnä sellaset kaasun pumppaamiset ei onnistu. Tuntuu että parin pumppauksen jälkeen kaasuläppä ei enää tottele poljinta sataprosenttisesti. Siihen tulee pieni n.1sek viive ennen kuin kone taas alkaa nostamaan kierroksia. Eli kaasuun reagointi kaasua pumpatessa on aika hidasta. Kyllähän se sutii kun pistää lämän pohjaan ja antaa palaa, mutta kun kaasua nostaa ja taas painaa uudestaa pohjaan ei veto ala heti kun kaasua painaaa.

      Comment

      • -PT-
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2006
        • 580
        • Rovaniemi

        #4
        Originally posted by Aukes! View Post
        Eli painanut nappia n.5s pohjassa niin että se toinenkin varoitusvalo syttyy mittaristoon?
        Mikä toinen varoitusvalo pitäisi syttyä? Mulla syttyi vain se vastapäivään kiertyvä nuoli missä on varoituskolmio keskellä. Kun ASC nappia pitää muutaman sekunnin pohjassa niin tuo varoitusvalo jää palamaan ja ei sammu ennen kuin starttaa uudestaan.
        Peugeot 407 HDi 136 -04
        Ex: E46 320i -00
        Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          #5
          No se ei kyllä kuullosta normaalilta. Sen kolmiovalon kuuluu syttyä ihan pelkästä painalluksesta ja n. 5s painalluksen jälkeen syttyy käsijarrun merkkivalo keltaisena palamaan (ja tietty kolmio palaa). Lähtee pois lyhyellä painalluksella.

          Comment

          • Janza182
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 4987
            • 013

            #6
            Minä kyllä käyttäsin auton piuhan päässä.. En oo vielä moiseen törmänny vaikka noilla linkuilla on ajellu ja vähän luisussakin menny..

            Comment

            • molotow
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2005
              • 450
              • pohjanlahden rannoilla

              #7
              itellä oli -02 mallisessa e46:sessa vastaavanlaista probleemaa eli kun vauhtia oli alle 40 ja kierroksia n 2500-3000 joku koitti vielä pätkiä luisuja. Mut kun kierrokset ja vauhti kasvoi ei enää ollut ongelmia
              sigpic
              F11 520d 2014

              Comment

              • -PT-
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2006
                • 580
                • Rovaniemi

                #8
                Originally posted by Juppe View Post
                No se ei kyllä kuullosta normaalilta. Sen kolmiovalon kuuluu syttyä ihan pelkästä painalluksesta ja n. 5s painalluksen jälkeen syttyy käsijarrun merkkivalo keltaisena palamaan (ja tietty kolmio palaa). Lähtee pois lyhyellä painalluksella.
                Mulla ei syty tuossa käsijarrun merkkivaloa . Muutenkin tuntuis, että tehorajoitus ei pelittäisi.
                Peugeot 407 HDi 136 -04
                Ex: E46 320i -00
                Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                Comment

                • Juppe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2002
                  • 4541
                  • TURKU

                  #9
                  Sen verran tarkennan vielä että sitä nappia tulee pitää pohjassa n. 5sek että se valo syttyy.

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #10
                    itellä oli -02 mallisessa e46:sessa vastaavanlaista probleemaa eli kun vauhtia oli alle 40 ja kierroksia n 2500-3000 joku koitti vielä pätkiä luisuja. Mut kun kierrokset ja vauhti kasvoi ei enää ollut ongelmia
                    Juurikin näin. En vain osannut pukea asiaa riittävän selvästi sanoiksi.

                    Comment

                    • -PT-
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2006
                      • 580
                      • Rovaniemi

                      #11
                      Originally posted by Juppe View Post
                      Sen verran tarkennan vielä että sitä nappia tulee pitää pohjassa n. 5sek että se valo syttyy.
                      Ei ollu vaikutusta. Pitää melkein käyttää jossain piuhan nokassa autoa. Mulla itellä on elmscan5 piuha, mutta sillä ei pääse kuin vaan moottorinohjausboxiin käsiksi.
                      Peugeot 407 HDi 136 -04
                      Ex: E46 320i -00
                      Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                      Comment

                      • VilleW
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 469
                        • Turku

                        #12
                        Pitää olla DSC III että syttyy noi kaksi valoa. ASC:ssa on vaan toi yksi. (Ainakin oli E36:ssa, jossa oli vain ASC)
                        Ex Bemut:
                        i3 REx -14
                        F15 xDrive40e -16
                        E71 X6 3.0 Sport -11
                        F10 525d x-Drive M-Sport -12
                        E70 X5 3.0sd -08
                        F36 418d Gran Coupe
                        F30 316d -12
                        E93 320i -08
                        E70 X5 3.0d Sport -07
                        E53 X5 3.0d Sport -04
                        E61 530dA M-Sport individual -06
                        E39 530dA touring -02 M-Sport 2
                        E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
                        E46 330i touring -01
                        E36 328i Coupe -97
                        E30 325i cabriolet -87
                        E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
                        E21 318i -81

                        Comment

                        • Aukes!
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2014
                          • Riihimäki

                          #13
                          Originally posted by -PT- View Post
                          Mulla ei syty tuossa käsijarrun merkkivaloa . Muutenkin tuntuis, että tehorajoitus ei pelittäisi.
                          Ei sulla kuulukaan syttyä, pre-facelift E46:ssa on on/off ASC.

                          Originally posted by WilleV
                          Pitää olla DSC III että syttyy noi kaksi valoa. ASC:ssa on vaan toi yksi. (Ainakin oli E36:ssa, jossa oli vain ASC)
                          Facelift E46:ssa on 2-vaiheinen ASC. Yksi painallus kytkee sutimisen eston pois ja n. 5s painaminen kytkee myös elektronisen voimanjaon pois.
                          Last edited by Aukes!; 15-02-2007, 07:11.


                          - E60 -05 "too small to mention"
                          ex: 4x Mercedes, 6x BMW, 4x VW ja monta muuta.

                          Comment

                          • -PT-
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2006
                            • 580
                            • Rovaniemi

                            #14
                            Originally posted by Aukes! View Post
                            Ei sulla kuulukaan syttyä, pre-facelift E46:ssa on on/off ASC.



                            Facelift E46:ssa on 2-vaiheinen ASC. Yksi painallus kytkee sutimisen eston pois ja n. 5s painaminen kytkee myös elektronisen voimanjaon pois.
                            Eli ei syytä huoleen . Kiitoksia vastauksista!
                            Peugeot 407 HDi 136 -04
                            Ex: E46 320i -00
                            Ex: Nissan Primera 2.0 eGT -93

                            Comment

                            • VilleW
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2003
                              • 469
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by Aukes! View Post
                              Ei sulla kuulukaan syttyä, pre-facelift E46:ssa on on/off ASC.



                              Facelift E46:ssa on 2-vaiheinen ASC. Yksi painallus kytkee sutimisen eston pois ja n. 5s painaminen kytkee myös elektronisen voimanjaon pois.
                              Ei oo kiinni siitä onko pre-face lift E46 vai ei, vaan jos on DSC niin on toi kaksi vaihetta ja ASC niin vain yksi. Mutta onko sitten DSC vakiona jo face-liftissa niin se voi olla. Vai onko tosiaan olemassa myös 2-vaiheinen ASC?
                              Mulla on pre-facelift ja DSC III niin on kaksivaiheinen systeemi. Lyhyellä painalluksella kytkee sutimiseneston pois ja pitkällä myös ajovakautuksen.
                              Ex Bemut:
                              i3 REx -14
                              F15 xDrive40e -16
                              E71 X6 3.0 Sport -11
                              F10 525d x-Drive M-Sport -12
                              E70 X5 3.0sd -08
                              F36 418d Gran Coupe
                              F30 316d -12
                              E93 320i -08
                              E70 X5 3.0d Sport -07
                              E53 X5 3.0d Sport -04
                              E61 530dA M-Sport individual -06
                              E39 530dA touring -02 M-Sport 2
                              E30 320i cabriolet -92 "kesämopo"
                              E46 330i touring -01
                              E36 328i Coupe -97
                              E30 325i cabriolet -87
                              E30 316 -83 → 2.1 TIC M3 look
                              E21 318i -81

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎