e46:Puhaltimen propelliin käsiksi??

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fastandfurious
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1731
    • Tampesteri

    #1

    e46:Puhaltimen propelliin käsiksi??

    Eli koko talven on pakkasilla vaivannut kiusallinen murhe: Lämmityslaitteiston propelli pitää pyöriessään ikävää ääntä, joka on nyt pidemmän päälle alkanut tehokkaasti viemään laatuautofiilistä bemarin kajuutassa. Ajattelin, kysellä, että pääsekö siihen propelliin käsiksi järkevällä vaivalla? Voisi olla tippa öljyä paikallaan laittaa, ääntä hillitsemään!?
    Onko muilla ollut vastaavaa murhetta e46:ssa? Ex e36:ssa vaivasi sama juttu, mutta paljon pienemmässä mittakaavassa kuin tässä!

    Ja niin, autossa automaatti-ilmastointi, jos asialla nyt jotain merkitystä on.
    ---------------------------------------------------
    E91 325d M-Sport
    ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
    E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98
  • Wiking
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2005
    • 1641
    • Laihia

    #2
    kuinka e36 pääsee käsiksi siihen ropelliin? Ja voiko sille tehä mitn? Kyseessä lienee kuitenkin semmonen vinkuva ääni?(laakerit?)
    Nyt
    BMW 330e g21 M-Sport
    Ennen
    BMW 320d f31 M-Sport, BMW 320d f30, BMW 520d e60, BMW 520d e61, BMW 330d e90, BMW 320 e46 cabi, Audi A4 S-line 2.0 TDi B7, BMW ALPINA D10, BMW 330 xia feislift e46, BMW M5 e39, BMW 535 e39, BMW 730 e38, BMW 328 coupe e36, BMW 525 TDSa e34, BMW 324 TDic e30, BMW 320 coupe e36, VW Golf mkII 1.8i

    Comment

    • 535SD
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1068
      • Lahti

      #3
      Originally posted by fastandfurious View Post
      Eli koko talven on pakkasilla vaivannut kiusallinen murhe: Lämmityslaitteiston propelli pitää pyöriessään ikävää ääntä, joka on nyt pidemmän päälle alkanut tehokkaasti viemään laatuautofiilistä bemarin kajuutassa. Ajattelin, kysellä, että pääsekö siihen propelliin käsiksi järkevällä vaivalla? Voisi olla tippa öljyä paikallaan laittaa, ääntä hillitsemään!?
      Onko muilla ollut vastaavaa murhetta e46:ssa? Ex e36:ssa vaivasi sama juttu, mutta paljon pienemmässä mittakaavassa kuin tässä!

      Ja niin, autossa automaatti-ilmastointi, jos asialla nyt jotain merkitystä on.
      Sieltä konehuoneen puolelta ku alat purkamaan missä on se raitisilmasuodatin
      ni löytyy puhallin.
      Ei ole nyt mikään hirveä homma päästä käsiksi siihen.
      Olleita ja menneitä
      1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

      Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

      Comment

      • snafu
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 53
        • Helsinki

        #4
        Sama vika ja sama vuosimalli.. poppeja lujemmalle ni ei kuulu Eniten se tuntuu vaivaavan kun flekti on 2-4 'palkkia' vajaa täböt. pitää koittaa kaivella itekkin se esiin, kunhan toimeentuu.

        Comment

        • KoPe
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 251
          • Helsinki

          #5
          Itsellä alkanut olla e46 samaa vaivaa vähäsen ärjymmissä pakkasissa ennen kuin laakerit lämpiää. Jos jollakin on hyvä voiteluratkaisu ja toteutustapa niin se olis mukava tietää.
          KoPe
          --------
          Jag XF, ex: e30, e36 komposti, e46, e90, f10, e91

          Comment

          • Bimmer328
            Bimmer Rookie
            • May 2006
            • 19

            #6
            Puhaltimen vaihto!!!

            Originally posted by fastandfurious View Post
            Eli koko talven on pakkasilla vaivannut kiusallinen murhe: Lämmityslaitteiston propelli pitää pyöriessään ikävää ääntä, joka on nyt pidemmän päälle alkanut tehokkaasti viemään laatuautofiilistä bemarin kajuutassa. Ajattelin, kysellä, että pääsekö siihen propelliin käsiksi järkevällä vaivalla? Voisi olla tippa öljyä paikallaan laittaa, ääntä hillitsemään!?
            Onko muilla ollut vastaavaa murhetta e46:ssa? Ex e36:ssa vaivasi sama juttu, mutta paljon pienemmässä mittakaavassa kuin tässä!

            Ja niin, autossa automaatti-ilmastointi, jos asialla nyt jotain merkitystä on.
            Mä tossa vaihdoin itselleni pari kuukautta sitten ton puhaltimen... E46 328 ja automaatti-ilmastointi... Ei siinä muuta kuin purat raitisilmasuodattimen, muovit ja sen jälkeen sen peltisen "kotelon".. Sitten puhallin jo näkyy... Otat vain puhaltimen muovit VAROVASTI irti, että saat ne myös takaisin... Sen jälkeen klipsi irti ja johdon liitin auki... Niin ja muuten! puhallin ei lähde pois sieltä ellet jätä pyyhkijöitä ylä asentoon!! Ei kato mahdu tulemaan, koska ne pyyhkijän "mekanismi" raudat ottaa muuten kiinni...

            Et silleen! Työn iloa Mulla meni n. 2 tuntia aikaa vaihdossa....

            Comment

            • fastandfurious
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1731
              • Tampesteri

              #7
              Originally posted by Bimmer328 View Post
              Mä tossa vaihdoin itselleni pari kuukautta sitten ton puhaltimen... E46 328 ja automaatti-ilmastointi... Ei siinä muuta kuin purat raitisilmasuodattimen, muovit ja sen jälkeen sen peltisen "kotelon".. Sitten puhallin jo näkyy... Otat vain puhaltimen muovit VAROVASTI irti, että saat ne myös takaisin... Sen jälkeen klipsi irti ja johdon liitin auki... Niin ja muuten! puhallin ei lähde pois sieltä ellet jätä pyyhkijöitä ylä asentoon!! Ei kato mahdu tulemaan, koska ne pyyhkijän "mekanismi" raudat ottaa muuten kiinni...

              Et silleen! Työn iloa Mulla meni n. 2 tuntia aikaa vaihdossa....
              Kiitos, viimeisen päälle ohjeista! Ajattelin kuitenkin ensin koittaa vaikka rasvata sitä vähäsen, ennen kun menee koko puhallin vaihtoon. :think Tiedä sitten, onko siitä apua..?
              ---------------------------------------------------
              E91 325d M-Sport
              ex. E36 320 coupe -97, E46 320 sedan -99, Audi A3 2,0 Fsi -04,
              E46 330iA-02, Skoda Octavia RS -07, z3 roadster 1.9 -98

              Comment

              • PateR
                Newbiemmer
                • Nov 2006
                • 18

                #8
                puhallinongelma

                Itsellä tuollainen kylmäkoneeton E46... Ei pidä ääntä, jos ei pidä 2-asennossa puhallinta. Ja jos kylmänä vinkuu, niin käyttää sammuksissa ja pistää uudestaan 3-asentoon, niin heittää ääntämisen. Vois vaihtaa, mutta kun on jo tottunut...

                Comment

                • theelekrep
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 1653
                  • Vantaa

                  #9
                  Originally posted by Bimmer328 View Post
                  Mä tossa vaihdoin itselleni pari kuukautta sitten ton puhaltimen... E46 328 ja automaatti-ilmastointi... Ei siinä muuta kuin purat raitisilmasuodattimen, muovit ja sen jälkeen sen peltisen "kotelon".. Sitten puhallin jo näkyy... Otat vain puhaltimen muovit VAROVASTI irti, että saat ne myös takaisin... Sen jälkeen klipsi irti ja johdon liitin auki... Niin ja muuten! puhallin ei lähde pois sieltä ellet jätä pyyhkijöitä ylä asentoon!! Ei kato mahdu tulemaan, koska ne pyyhkijän "mekanismi" raudat ottaa muuten kiinni...

                  Et silleen! Työn iloa Mulla meni n. 2 tuntia aikaa vaihdossa....
                  Kiitos ohjeista! Omassa autossa myös tuo sama ärsyttävä vaiva. Paljonko joutui puhaltimen moottorista kärsimään?
                  e30 320i Touring • e34 525i • e36 325i sedan • e39 523iA • e46 320d sedan • e36 325 coupe • e36 323 coupe • e87 120d • e83 X3 3.0d • Harley Davidson XL1200 Nightster

                  Comment

                  • snafu
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2005
                    • 53
                    • Helsinki

                    #10
                    Olikos se sitte tuo 1 osa auto-AC systeemeissä vai tää?
                    Eli onks AC:lla oma puhallin tuon toisen lisäks vai kuis se ny menee? :think
                    Selviäis tietty ku korkkais ja kattois, muttei pakkasilla vielä viittis ruuvaa. Jää vaa muovinpalat kätee.

                    Comment

                    • 535SD
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2005
                      • 1068
                      • Lahti

                      #11
                      Originally posted by fastandfurious View Post
                      Kiitos, viimeisen päälle ohjeista! Ajattelin kuitenkin ensin koittaa vaikka rasvata sitä vähäsen, ennen kun menee koko puhallin vaihtoon. :think Tiedä sitten, onko siitä apua..?
                      rasvaus auttaa luultavasti ainakin joksikinaikaa
                      Olleita ja menneitä
                      1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

                      Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

                      Comment

                      • marsupilami
                        Bimmer Fanatic
                        • Jan 2004
                        • 263
                        • savo

                        #12
                        Oma puhallin alkanut pitämään sellaista mekkalaa että pakko vaihtaa toiseen.
                        Eli ei pitäisi iso homma vaihtaa?Joku muukin tehnyt vaihtotyön?Autossa automaatti-ilmastointi siis. AInakin näyttää kyllä pirun ahtaalle kyllä tilat siellä..

                        Comment

                        • sassi
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2008
                          • 412
                          • Nivala

                          #13
                          Minulla 330d:ssä vinkuu kans kovemmilla pakkasilla. (kakkosnopeudella)
                          Vikisee 10 sekunnista minuuttiin ja sitten lakkaa.

                          Käytin kolmisen viikkoa sitten sen verran auki, että sain suihkautettua teflon-sprayta laakereihin. Ääni hävisi täysin kahdeksi viikoksi, mutta n. viikko sitten alkoi kuulua uudestaan, nyt tosin vain vingahtaa kylmänä pari sekuntia.
                          Tänä aamuna kun lähdin liikkeelle -22 pakkasesta, vinkui jo about 15 sekuntia, eli rasvaus ei näemmä auta pitkäksi aikaa.

                          Tuossa 330d:ssä puhaltimen moottoria ei saa pois, jos ei irrota imusarjaakin, se väli on nimittäin niin ahdas että puhaltimen päällä olevaa muovisuoja ei mahdu tulemaan pois. Harkinnassa on että uusinko puhaltimen moottorin vaiko enkö, hintaa mokomalla tuntuu olevan yli 200e
                          Haitta on pelkästään akustinen, mutta eihän tuollaista viitsisi kuunnella laatuautossa.

                          PS. Tuo teflonrasva on parhaasta päästä tällaisiin kohteisiin, mm. tietokoneiden tuulettimien liukulaakerit on kertasuihkauksesta vähintään vuoden verran tyytyväisiä...
                          --
                          Sassi
                          - F10 530d
                          - KTM 690 Enduro
                          Ex. E90 330d, E46 330d

                          Comment

                          • SENSEI
                            Bimmer Rookie
                            • Jul 2007
                            • 45

                            #14
                            Ei se puhallin kallis ole jos ei halua sitä bmwn leimaa kylkeen. 59 egee makso e36 boschin puhallin. aivan samallainen kuin orkkis ilman leimaa.... öljystä ei laakereissa pitkää iloa kerää vaan pölyä ja hajoaa nopeammin...

                            Comment

                            • marsupilami
                              Bimmer Fanatic
                              • Jan 2004
                              • 263
                              • savo

                              #15
                              Oma propeli alussa oireili noin viime talvena eli ainoastaan hetken piti ääntä mutta sitten katosi.
                              Tänä talvena kun pakkanen nousee päälle 15 ääni on jatkuvaa ja äänekästä.Sellaista,että hermot siinä menee PRKL.. :(
                              Nyt lauhemmilla kelillä ääntelee edelleenkin,tosin ei niin kovaa.Esim pysähtyminen liikennevaloihin ja kiihdyttäminen saa aikaiseksi sen,että ääntely taas kovenee.Eli taitaa laakereissa olla jo väljyyttä.

                              e46fanatics sivuilla joku tehnyt ton vaihtotyön..

                              Comment

                              Working...
                              X