Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kokemuksia H&R Cup Kit alustasarjasta e46:ssa???
Collapse
X
-
Joo eli itellä on e46 coupessa tuommoinen 55/35 Cup kit. Vakio satsiin verrattuna perä ei pahemmin laskenut, eli jäi aikalailla samalle korkeudelle, kuin ennen. Keula kyllä meni aikalailla "kohilleen", eli entinen "horokki" lookki lähti. Kokonaisuudessaan sarja olisi, ehkä saanut pudottaa enemmänkin. Mutta toisaalta, pystyypähän vielä ajelemaan mökkiteilläkin.
Ajettavuudeltaan tuo sarja on ihan hyvä, eli ainakaan normi ajossa auto ei tunnu kivireelle, mutta kovemmassa menossa ei pahemmin kallistelekkaan.
Comment
-
-
Olisiko minunkin kannattanu sittenki ottaa toi Cup Kit? Mulle on tulossa se Comfort mikä laskee vaan 35/20. Saas nähä onko se ihan monsteri..:think Onko muuten tietoa, että onko noissa samat iskarit Comfort/Cup Kit? Siis jos auto jää liian kauaksi maasta niin päivittääkö sen helposti jousilla.
Hetki menee vielä venatessa mut on saksasta tulossa.330d -03 M57N
Comment
-
-
Originally posted by petri-- View PostSaitko selvitettyä tuota alusta-asiaa? Itseäkin kiinnostaisi saada keulaa hieman matalemmalle, muuten tuo M-Sport -alusta on aivan loistava...
En oo tässä "kerenny " miettimään tuota sen tarkemmin...katellut vaan millon löytyy passeli auto saksasta, niin saa laittaa firman hakemaan
mutta pitää palata asiaan myöhemmin...kyllä sillä M-sportilla alku mennäänNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Itsellä kanssa autonhankinta tässä ajankohtasena ja pitäähän se saaha oikealle korkeudelle.
Meinasin täräyttää ton 55/35 cup kitin.
Nyt vaan tahtoisin sit oikeasti olla varma ettei siitä tuu kivireki.
Omassa e36 328i on ainaski toi "comfort kit" ja sekin meinaan tuntuu jo suht tanakalta, ei tosiaan kyllä häiritsevästi.
-Antti
Comment
-
-
Originally posted by Proppu View PostOnko nuo sachsin iskarit advantaget vai super touringit? Iteltä löytyis advantaget joka kulmasta ja mietiskelin että hommais pelkät h&r:n madallusjouset niin vastais nähtävästi tota Cup/ComfortKittiä riippuen tietysti ottaako 55/35 vai 35/20 madalluksella...
Kellään hajua noista CupKitin iskareista mitä mallia ovat? Olis ajankohtanen kohtapuoliin kun tulee alusta laitettua kerralla kuntoon niin selviäis pelkillä jousilla.e39 530ia m-sport touring imolarot II -02
Comment
-
-
Originally posted by Bimmeri View PostH&R Cup Kit alustasarja.
Millaisia kokemuksia kyseisestä alustasta porukalla on?
Alustasarjaa saa kahdella eri korkeudella 55\35mm ja 35\20mm.
Madaltaako oikeasti mitä luvataan?
Jos jollain olis kuvia autosta jossa on kyseinen alustaF10 525D M-sport sedan -10, e46 330d sedan -00
"think wise, think geek, be a engineer"
Comment
-
-
Originally posted by Alweissi View PostJos alkuperäinen kysymys vielä voimassa niin tässä on 55\35 Cup Kit 1 kuva, tuo on otettu heti asennuksen jälkeen, se on hitusen tuosta vielä mielestäni asettunut nyt alaspäin. Asensin sen noin kuukausi sitten ja olen erittäin tyytyväinen. ~3000km takana, jopa huonojakin teitä, toimii hyvin. Takajouset olivat mielenkiintoiset, asentaessa jo ihmettelin kun ne oli alkuperäisiä 10cm pidemmät, joten niinkuin odotin ne ovat aika pehmeät.
Comment
-
-
Originally posted by Tomppa123 View PostAikast sopivasti on tontissa! olikos nämä siis pelkät jouset?F10 525D M-sport sedan -10, e46 330d sedan -00
"think wise, think geek, be a engineer"
Comment
-
-
Itselläni myös tuo 55/35 CupKit alla ja kiinni.
Keula asiallisen jämäkkä, ei paukkukova.
Perä myös semi ok, mutta sais ehkä olla hitusen jäykempi.
Ihan asiallisesti tippu keula, mutta perä tais jopa hitusen nousta vs. alkuperäiseen M-Sport alustaan (-20mm).
Omasta mielestä tuo takaa -35mm on liioteltu, ehkäpä joku -15mm olis enemmän osuva.
Tulikin tässä mieleen, takaoikealta kuuluu epämääräistä kolahdusta kun ajaa hitaasti esim. matalan kanttarin yli ja alas, mistäköhän mahtaa johtua?
Perä kun oli käytännössä hitusen matalempi ennen vaihtoa, nyt kun laitettiin CupKit paikoilleen niin takaa kuuluu tommosta ihmeellistä kolahdusat, vähän kuin loppuun kuluneet koiranluut :think
Eli madalluksesta johtuvaasta perän asennosta se ei voi oikein johtua.
Jousen alakumi on paikoillaan kuten pitääkin, mutta yläpään kumista en ole 100% varma onko paikoillaan, voiko se aiheuttaa moisen ääntelyn?
..iskarin yläpää kiinnityskin on kunnolla kiristetty kuten myös alapää.
Ei ääntele kun kiihdyttää ei jarrutuksessakaan.
Ainoastaan kun ajaa hitaasti (3kmh) kuoppaan ja siitä ylös.
Myös kun kääntää tappiin siten että jousi/iskari liikkuu ylösalas.
Todella ärsyttävä ääni..
Onko kenelläkään ideoita?
Comment
-
-
Originally posted by Dani View PostItselläni myös tuo 55/35 CupKit alla ja kiinni.
Keula asiallisen jämäkkä, ei paukkukova.
Perä myös semi ok, mutta sais ehkä olla hitusen jäykempi.
Ihan asiallisesti tippu keula, mutta perä tais jopa hitusen nousta vs. alkuperäiseen M-Sport alustaan (-20mm).
Omasta mielestä tuo takaa -35mm on liioteltu, ehkäpä joku -15mm olis enemmän osuva.
Tulikin tässä mieleen, takaoikealta kuuluu epämääräistä kolahdusta kun ajaa hitaasti esim. matalan kanttarin yli ja alas, mistäköhän mahtaa johtua?
Perä kun oli käytännössä hitusen matalempi ennen vaihtoa, nyt kun laitettiin CupKit paikoilleen niin takaa kuuluu tommosta ihmeellistä kolahdusat, vähän kuin loppuun kuluneet koiranluut :think
Eli madalluksesta johtuvaasta perän asennosta se ei voi oikein johtua.
Jousen alakumi on paikoillaan kuten pitääkin, mutta yläpään kumista en ole 100% varma onko paikoillaan, voiko se aiheuttaa moisen ääntelyn?
..iskarin yläpää kiinnityskin on kunnolla kiristetty kuten myös alapää.
Ei ääntele kun kiihdyttää ei jarrutuksessakaan.
Ainoastaan kun ajaa hitaasti (3kmh) kuoppaan ja siitä ylös.
Myös kun kääntää tappiin siten että jousi/iskari liikkuu ylösalas.
Todella ärsyttävä ääni..
Onko kenelläkään ideoita?"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Oliko sulla NokiLeka myös pelkästään toinen puoli joka "kolisi"?
Todella hämärää jos näin...
..nyt ketuttaa kyllä, heitin nimittäin nuo jouset jo roskikseen ja nyt kun olen tolla alustalla ajellut +viikon ja huomaan ettei tuo perä tosta enää laske = lopputulos on hitusen korkeampi kun siitä mistä lähdettiin
Eli jos jollakin lojuu hyllyssä sigun autoon sopivat M-Sport jouset niin ottakaapa yhteyttä, ostan ne pois pölyttymästä
Comment
-
-
Mulla on tällä hetkellä nuo nokilean vanhat -35 takajouset. Ei kolise mun autossa yhtään ja omaan makuun sopivan tuntuiset alla. M-alustaan nähden ehkäpä pikkasen alempana takapää, tai sit suunnilleen samoissa.
tilasin 50/25 jouset talvella ja peräpää tuntui jopa nousevan hieman niillä, verrattuna M-jousiin.
Iskarit vielä vakiot, eteen ainakin vaihtuu tässä kesän mittaan.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Hmm, pitää vielä kokeilla jos asentais ne H&R:än jouset uudestaa, ehkä siinä on käynnyt vaan jokin moka :think
Mittasin keväällä pyörän navasta lokariin M-Sport paketilla:
Originally posted by Dani View PostE46 328i Sedan vm. -98 tehtaan M-Sport alustalla + 205/55-16" rillat:
Etupää: 360mm
Takapää: 340mm
Comment
-
Comment