Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia H&R Cup Kit alustasarjasta e46:ssa???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #16
    Originally posted by Dani View Post
    Itse olen vähän mietiskellyt että kummat ottais, 55/35 vai 55/25:think
    Tulis E46 Sedaniin ja ideaalinen tiputus olis semmonen ettei perä ikään kuin "laahusta perässä"...
    Onkohan 35mm liian tiputtava takapäälle?

    Paljon tuli CupKitti maksamaan saksasta kotiovelle asti?
    TÄÄLLÄ on juttua noista hinnoista ja toimituksista ja TÄÄLTÄ löytyy mittaustuloksia noista eri madalluksista.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • Labuna
      Newbiemmer
      • Jun 2006
      • 23
      • Oulu

      #17
      Joo eli itellä on e46 coupessa tuommoinen 55/35 Cup kit. Vakio satsiin verrattuna perä ei pahemmin laskenut, eli jäi aikalailla samalle korkeudelle, kuin ennen. Keula kyllä meni aikalailla "kohilleen", eli entinen "horokki" lookki lähti. Kokonaisuudessaan sarja olisi, ehkä saanut pudottaa enemmänkin. Mutta toisaalta, pystyypähän vielä ajelemaan mökkiteilläkin.
      Ajettavuudeltaan tuo sarja on ihan hyvä, eli ainakaan normi ajossa auto ei tunnu kivireelle, mutta kovemmassa menossa ei pahemmin kallistelekkaan.

      Comment

      • Bääm
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 401
        • Pori

        #18
        Olisiko minunkin kannattanu sittenki ottaa toi Cup Kit? Mulle on tulossa se Comfort mikä laskee vaan 35/20. Saas nähä onko se ihan monsteri..:think Onko muuten tietoa, että onko noissa samat iskarit Comfort/Cup Kit? Siis jos auto jää liian kauaksi maasta niin päivittääkö sen helposti jousilla.
        Hetki menee vielä venatessa mut on saksasta tulossa.
        330d -03 M57N

        Comment

        • henri
          BTCF Member
          • Aug 2002
          • 5752
          • Kiuruvesi/Iisalmi

          #19
          Originally posted by petri-- View Post
          Saitko selvitettyä tuota alusta-asiaa? Itseäkin kiinnostaisi saada keulaa hieman matalemmalle, muuten tuo M-Sport -alusta on aivan loistava...

          En oo tässä "kerenny " miettimään tuota sen tarkemmin...katellut vaan millon löytyy passeli auto saksasta, niin saa laittaa firman hakemaan

          mutta pitää palata asiaan myöhemmin...kyllä sillä M-sportilla alku mennään
          Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
          Ex. E30 320i 2d GTS -88


          E46 330Cd (projekti V.2)


          ----------------------------

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6939
            • N/A

            #20
            Itsellä kanssa autonhankinta tässä ajankohtasena ja pitäähän se saaha oikealle korkeudelle.
            Meinasin täräyttää ton 55/35 cup kitin.
            Nyt vaan tahtoisin sit oikeasti olla varma ettei siitä tuu kivireki.
            Omassa e36 328i on ainaski toi "comfort kit" ja sekin meinaan tuntuu jo suht tanakalta, ei tosiaan kyllä häiritsevästi.

            -Antti

            Comment

            • NokiLeka
              Bimmer Enthusiast
              • May 2006
              • 2341
              • Eurajoki

              #21
              No jos vertaa m-sporttiin, niin suurta eroa ei oikeastaan ole jäykkyyden suhteen. Hivenen ehkä jämäkämpi, mutta ei mikään kivireki. Omassa ainakin toimii todella hienosti eikä hampaanpaikat lähde vaikka mukulakivilläkin välillä joutuu ajelemaan.
              "I do everything my Rice Crispies tell me to"

              Comment

              • Proppu
                Bimmer Rookie
                • Dec 2006
                • 176
                • Järvenpää

                #22
                Originally posted by Proppu View Post
                Onko nuo sachsin iskarit advantaget vai super touringit? Iteltä löytyis advantaget joka kulmasta ja mietiskelin että hommais pelkät h&r:n madallusjouset niin vastais nähtävästi tota Cup/ComfortKittiä riippuen tietysti ottaako 55/35 vai 35/20 madalluksella...

                Kellään hajua noista CupKitin iskareista mitä mallia ovat? Olis ajankohtanen kohtapuoliin kun tulee alusta laitettua kerralla kuntoon niin selviäis pelkillä jousilla.
                e39 530ia m-sport touring imolarot II -02

                Comment

                • Alweissi
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2006
                  • 106
                  • Etelä-Pohjanmaa

                  #23
                  Originally posted by Bimmeri View Post
                  H&R Cup Kit alustasarja.

                  Millaisia kokemuksia kyseisestä alustasta porukalla on?
                  Alustasarjaa saa kahdella eri korkeudella 55\35mm ja 35\20mm.
                  Madaltaako oikeasti mitä luvataan?

                  Jos jollain olis kuvia autosta jossa on kyseinen alusta
                  Jos alkuperäinen kysymys vielä voimassa niin tässä on 55\35 Cup Kit 1 kuva, tuo on otettu heti asennuksen jälkeen, se on hitusen tuosta vielä mielestäni asettunut nyt alaspäin. Asensin sen noin kuukausi sitten ja olen erittäin tyytyväinen. ~3000km takana, jopa huonojakin teitä, toimii hyvin. Takajouset olivat mielenkiintoiset, asentaessa jo ihmettelin kun ne oli alkuperäisiä 10cm pidemmät, joten niinkuin odotin ne ovat aika pehmeät.
                  F10 525D M-sport sedan -10, e46 330d sedan -00
                  "think wise, think geek, be a engineer"

                  Comment

                  • Tomppa123
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 1980
                    • Salo

                    #24
                    Originally posted by Alweissi View Post
                    Jos alkuperäinen kysymys vielä voimassa niin tässä on 55\35 Cup Kit 1 kuva, tuo on otettu heti asennuksen jälkeen, se on hitusen tuosta vielä mielestäni asettunut nyt alaspäin. Asensin sen noin kuukausi sitten ja olen erittäin tyytyväinen. ~3000km takana, jopa huonojakin teitä, toimii hyvin. Takajouset olivat mielenkiintoiset, asentaessa jo ihmettelin kun ne oli alkuperäisiä 10cm pidemmät, joten niinkuin odotin ne ovat aika pehmeät.
                    Aikast sopivasti on tontissa! olikos nämä siis pelkät jouset?

                    Comment

                    • Alweissi
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2006
                      • 106
                      • Etelä-Pohjanmaa

                      #25
                      Originally posted by Tomppa123 View Post
                      Aikast sopivasti on tontissa! olikos nämä siis pelkät jouset?
                      Iskunvaimentimia myöden vaihdoin, suosittelen sitä kyllä. Pelkät jouset kun on.. no ne on pelkät jouset
                      F10 525D M-sport sedan -10, e46 330d sedan -00
                      "think wise, think geek, be a engineer"

                      Comment

                      • Dani
                        Bimmer Enthusiast
                        • Mar 2007
                        • 3847
                        • Espoo

                        #26
                        Itselläni myös tuo 55/35 CupKit alla ja kiinni.
                        Keula asiallisen jämäkkä, ei paukkukova.
                        Perä myös semi ok, mutta sais ehkä olla hitusen jäykempi.

                        Ihan asiallisesti tippu keula, mutta perä tais jopa hitusen nousta vs. alkuperäiseen M-Sport alustaan (-20mm).
                        Omasta mielestä tuo takaa -35mm on liioteltu, ehkäpä joku -15mm olis enemmän osuva.

                        Tulikin tässä mieleen, takaoikealta kuuluu epämääräistä kolahdusta kun ajaa hitaasti esim. matalan kanttarin yli ja alas, mistäköhän mahtaa johtua?
                        Perä kun oli käytännössä hitusen matalempi ennen vaihtoa, nyt kun laitettiin CupKit paikoilleen niin takaa kuuluu tommosta ihmeellistä kolahdusat, vähän kuin loppuun kuluneet koiranluut :think
                        Eli madalluksesta johtuvaasta perän asennosta se ei voi oikein johtua.
                        Jousen alakumi on paikoillaan kuten pitääkin, mutta yläpään kumista en ole 100% varma onko paikoillaan, voiko se aiheuttaa moisen ääntelyn?
                        ..iskarin yläpää kiinnityskin on kunnolla kiristetty kuten myös alapää.
                        Ei ääntele kun kiihdyttää ei jarrutuksessakaan.
                        Ainoastaan kun ajaa hitaasti (3kmh) kuoppaan ja siitä ylös.
                        Myös kun kääntää tappiin siten että jousi/iskari liikkuu ylösalas.
                        Todella ärsyttävä ääni..

                        Onko kenelläkään ideoita?
                        sigpic
                        Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                        Comment

                        • NokiLeka
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2006
                          • 2341
                          • Eurajoki

                          #27
                          Originally posted by Dani View Post
                          Itselläni myös tuo 55/35 CupKit alla ja kiinni.
                          Keula asiallisen jämäkkä, ei paukkukova.
                          Perä myös semi ok, mutta sais ehkä olla hitusen jäykempi.

                          Ihan asiallisesti tippu keula, mutta perä tais jopa hitusen nousta vs. alkuperäiseen M-Sport alustaan (-20mm).
                          Omasta mielestä tuo takaa -35mm on liioteltu, ehkäpä joku -15mm olis enemmän osuva.

                          Tulikin tässä mieleen, takaoikealta kuuluu epämääräistä kolahdusta kun ajaa hitaasti esim. matalan kanttarin yli ja alas, mistäköhän mahtaa johtua?
                          Perä kun oli käytännössä hitusen matalempi ennen vaihtoa, nyt kun laitettiin CupKit paikoilleen niin takaa kuuluu tommosta ihmeellistä kolahdusat, vähän kuin loppuun kuluneet koiranluut :think
                          Eli madalluksesta johtuvaasta perän asennosta se ei voi oikein johtua.
                          Jousen alakumi on paikoillaan kuten pitääkin, mutta yläpään kumista en ole 100% varma onko paikoillaan, voiko se aiheuttaa moisen ääntelyn?
                          ..iskarin yläpää kiinnityskin on kunnolla kiristetty kuten myös alapää.
                          Ei ääntele kun kiihdyttää ei jarrutuksessakaan.
                          Ainoastaan kun ajaa hitaasti (3kmh) kuoppaan ja siitä ylös.
                          Myös kun kääntää tappiin siten että jousi/iskari liikkuu ylösalas.
                          Todella ärsyttävä ääni..

                          Onko kenelläkään ideoita?
                          Paha sanoa mistä johtuu, mutta omassa oli samaa vikaa mutta toistui myös kovemmissa nopeuksissa kun osui terävämpään kuoppaan ja poistui sillä että laitoin taakse m-sportit takaisin. Kuulosti omassa aivan siltä kuin jokin olisi ottanut kiinni heitoissa. Äänen lähdettä tosiaan metsästettiin parikin päivää mutta ei saatu selville. Nuo 35mm madaltavat tuntuvat olevan aika löysät ja kun tarvitsin kuitenkin kuljetuskapasiteettia niin vaihdoin alkuperäisiin.
                          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

                          Comment

                          • Dani
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 3847
                            • Espoo

                            #28
                            Oliko sulla NokiLeka myös pelkästään toinen puoli joka "kolisi"?
                            Todella hämärää jos näin...

                            ..nyt ketuttaa kyllä, heitin nimittäin nuo jouset jo roskikseen ja nyt kun olen tolla alustalla ajellut +viikon ja huomaan ettei tuo perä tosta enää laske = lopputulos on hitusen korkeampi kun siitä mistä lähdettiin

                            Eli jos jollakin lojuu hyllyssä sigun autoon sopivat M-Sport jouset niin ottakaapa yhteyttä, ostan ne pois pölyttymästä
                            sigpic
                            Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                            Comment

                            • bemmeri
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2006
                              • 4180

                              #29
                              Mulla on tällä hetkellä nuo nokilean vanhat -35 takajouset. Ei kolise mun autossa yhtään ja omaan makuun sopivan tuntuiset alla. M-alustaan nähden ehkäpä pikkasen alempana takapää, tai sit suunnilleen samoissa.

                              tilasin 50/25 jouset talvella ja peräpää tuntui jopa nousevan hieman niillä, verrattuna M-jousiin.

                              Iskarit vielä vakiot, eteen ainakin vaihtuu tässä kesän mittaan.
                              EVERYTHING | WORKS

                              Comment

                              • Dani
                                Bimmer Enthusiast
                                • Mar 2007
                                • 3847
                                • Espoo

                                #30
                                Hmm, pitää vielä kokeilla jos asentais ne H&R:än jouset uudestaa, ehkä siinä on käynnyt vaan jokin moka :think

                                Mittasin keväällä pyörän navasta lokariin M-Sport paketilla:
                                Originally posted by Dani View Post
                                E46 328i Sedan vm. -98 tehtaan M-Sport alustalla + 205/55-16" rillat:

                                Etupää: 360mm
                                Takapää: 340mm
                                Pitää mitata uudestaa kun tuo CupKitti on nyt kiinni niin siitähän sen sitten näkee minnepäin tuo madallus on mennyt.
                                sigpic
                                Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎